آخرین اخبار
کد خبر: ۵۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
وزیر دفاع:
سردار دهقان گفت: امروز بواسطه قدرت ایران اسلامی عقلای دنیای سیاست غرب هیچ گاه به گزینه های روی میز آمریکا توجه نمی کنند.
به گزارش تنویر به نقل از دفاع پرس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه مراسم اهدای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون که در محل بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار ما درباره سخنان اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه «هیچ گزینه ای از روی میز برداشته نشده»، گفت: این سخن آمریکا برای امروز نیست زیرا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نه تنها گزینه نظامی خود را از روی میز برنداشته بلکه بارها بویژه در دوران دفاع مقدس، آنجایی که به هواپیمای مسافری ما را سرنگون می کند، به سکوهای نفتی کشورمان را به آتش می کشد و یا انواع کمک ها را به رژیم بعث عراق در جهت تقویت صدام در جنگ با ایران ارایه می دهد، از ان استفاده کرده است.

وی افزود: اگر چه آنها همواره در مقام عمل و اقدام علیه مردم ایران بودند اما امروز ملت کشورمان به چنان قدرت و اقتداری دست یافته که آمریکا و غرب با پذیرش این قدرت در موضع مذاکره با ایران اسلامی قرار گرفته اند.

وزیر دفاع تأکید کرد: امروز بواسطه قدرت ایران اسلامی عقلای دنیای سیاست غرب هیچ گاه به گزینه های روی میز آمریکا توجه نمی کنند و اگر آنها بخواهند با گستاخانه و از روی دیوانگی به ایران اسلامی جسارت و اقدام نظامی داشته باشند، مردم پاسخ محکمی به آنها می دهند.   

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار دفاع مقدس در خصوص بیانات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر تحریم کشورهای تحریم کننده ایران، عنوان کرد: دنیای اسلام و ایران در عرصه تولید و صدور انرژی در جایگاه بالایی از سطح جهان برخوردار هستند و کشورهای صنعتی هم به این منابع انرژی موجود در جهان اسلام به شدت نیازمند است پس چنانچه بخواهند بیش از این اقداماتی را در تحریم کشورمان انجام دهند، ما هم مقابله به مثل می کنیم.

سردار دهقان با تأکید بر اینکه تحریم در برابر تحریم اصلی کارآمد است، عنوان کرد: ما تاکنون از این اصل استفاده نکردیم چون نیازی به ورود به موضوع تحریم متقابل نداشتیم اما اگر قرار باشد آنها همچنان به این رفتار خصمانه و ضد انسانی خود علیه مردم کشورمان ادامه دهند، ما هم مقابله به مثل می کنیم.   
نام:
ایمیل:
* نظر: