آخرین اخبار
کد خبر: ۵۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
در سال 1359 ازدواج نمود و ثمره ي اين پيوند تولّد فرزندي به نام«حسين» است که در هنگام شهادت پدر شش ماه بيشتر نداشت.
 به گزارش تنویر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهدای فارس، شهید کرامت اله گندم کار در سال 1332 به دنيا آمد. تحصيلاتش را در مدرسه ي عشايري «روستاي قصرالدشت» کمين  از توابع سعادت شهر استان فارس آغاز کرد. در حين تحصيل صبح ها به مدرسه مي رفت و بعد از ظهرها در گاراژ به تعميرات ماشين هاي کشاورزي مي پرداخت در پايان تحصيلات ابتدايي با جمعي از جوانان روستا راهي «تهران» شدند و در «چاپ خانه ي افست» در بخش صحافي کتاب هاي درسي مشغول به کار شد. ماهيانه مبلغ دويست تومان حقوق دريافت مي کرد که بخشي از آن را ماهانه براي پدر و مادر مي فرستاد.

ايشان شب ها به تحصيل خود ادامه داد و موفق به اخذ ديپلم رياضي گرديد. بعد از گرفتن ديپلم تلاش خود را دو صد چندان نمود و در «دانشکده ي افسري» پذيرفته شد و مدت دو سال دوره ي خلباني هلي کوپتر و آموزش پرواز در «هوانيروز اصفهان» را طي کرد.

با شروع انقلاب اسلامي و از آن جا که مربيان پرواز امريکايي و انگليسي بودند و ايران را ترک کردند، ايشان هم از هوانيروز به نيروي زميني آمد و در ابتداي خدمت به «اسلام آباد» و «کرمانشاه» منتقل شد. در سال 1359 ازدواج نمود و ثمره ي اين پيوند تولّد فرزندي به نام«حسين» است که در هنگام شهادت پدر شش ماه بيشتر نداشت. 

با شروع جنگ تحميلي و ناآرامي هاي غرب کشور ماه ها در«کردستان» و«مهران» حضور داشت و گذشت زمان از او افسري شجاع و از جان گذشته ساخت؛ تا اين که روزي که براي شناسايي منطقه ي تحت امر خود  ارتفاعات مهران  رفته بود، تير مستقيم دشمن قلبش را نشانه گرفت و در 9 تیرماه سال 1361 به شهادت رسيد. 

در محل شهادتش، تابلوي يادبودي نصب شده و آن منطقه به نام ايشان نام گذاري گرديد. پيکر پاک و مطهرش با حضور گسترده ي مردم شهيدپرور و جمعي از  هم سنگرانش تشييع و در « گلزار شهداي سعادت شهر» آرام گرفت.  
نام:
ایمیل:
* نظر: