آخرین اخبار
کد خبر: ۵۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
نام خراسانی در گروه، برگرفته از شخصیت موعود در روایات ظهور است و رزمندگان این گروه آرزو دارند جزو سپاهیان آن شخصیت بزرگ شیعی باشند که در مقدمات ظهور فعالیت می‌کند. با حضور نیروهای داعش در عراق و اشغال چند استان این کشور، نیروهای سرایا الخراسانی به کشور خود بازگشتند و این بار، در چارچوب سازماندهی جدید که از ترکیب گروه‌های مقاومت عراقی و داوطلبان مردمی با فرماندهی واحد تشکیل یافته و بر آن نام «الحشد الشعبی» نهاده شده بود فصل طلایی جدیدی در کتاب افتخارات این گروه ثبت کردند.
به گزارش تنویر رجا نیوز نوشت: گرچه صدام گمان می‌کرد با کشتن آیت‌الله العظمی سید محمد باقرصدر، از «صدور انقلاب» جلوگیری کرده است، اما نمی‌دانست انقلاب از همان ۲۲ بهمن بالفعل به عراق صادر شده و شهادت آیت الله صدر، خود گامی است در راستای تعمیق صدور انقلاب. از برکات صدور انقلاب به عراق پرورش گروه‌های جهادی بود که با پیروی از ولایت فقیه برای سرنگونی طاغوت عراق فعالیت می‌کردند. با حضور اشغالگران در عراق، فعالیت‌های این گروه‌ها جنبه‌ جدیدتری پیداکرده و با گستره و پویایی بیشتری ادامه یافت. سرایا الخراسانی (سپاهیان خراسانی) یکی از این گروه‌ها به شمار می‌رود. گروهی که پس از حضور تکفیریون در سوریه با نام «مقدمه‌ سپاهیان خراسانی» به این کشور منتقل شد و دلاوری‌های فراوان در دفاع از مقدسات به نمایش گذاشت. نام خراسانی در گروه، برگرفته از شخصیت موعود در روایات ظهور است و رزمندگان این گروه آرزو دارند جزو سپاهیان آن شخصیت بزرگ شیعی باشند که در مقدمات ظهور فعالیت می‌کند. با حضور نیروهای داعش در عراق و اشغال چند استان این کشور، نیروهای سرایا الخراسانی به کشور خود بازگشتند و این بار، در چارچوب سازماندهی جدید که از ترکیب گروه‌های مقاومت عراقی و داوطلبان مردمی با فرماندهی واحد تشکیل یافته و بر آن نام «الحشد الشعبی» نهاده شده بود فصل طلایی جدیدی در کتاب افتخارات این گروه ثبت کردند. درباره‌‌ این گروه همین بس که سربسته گفته شود، شهید دلاور حاج حمید تقوی از «مؤسسان و فرماندهان اصلی» این گروه به شمار می‌رفت که از زمین بهشتی سامرا به آسمان عروج کرد. آنچه در پی می‌آید ترجمه کامل مصاحبه‌ سید علی الیاسری فرمانده این گروه است که حدود یک ماه پیش با شبکه ۲ ماهواره‌ای عراق صورت گرفته است و در آن می‌توان به خوبی به وضعیت فعلی عراق و مشکلاتی که گروه‌های جهادی با آن مواجهند پی‌برد. کمااینکه مواضع شرافتمندانه‌ آنان نیز قابل رصد است:
 
مجری: در این گفت‌وگو می‌خواهیم نظری بیندازیم به آخرین تحولات میدانی در مقابله با داعش وهابی. سید علی درود بر تو.
-سید علی الیاسری: درود بر شما.
 
از اینجا شروع کنیم. اوضاع امنیتی در استان دیاله پس از موفقیت‌های عظیم فرزندان الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی و گروه‌های مقاومت در چه وضعی قرار دارد؟
-اعوذبالله من الشیطان الرجیم، بسم الله الرحمن الرحیم. الحمد لله رب العالمین، و صلّ الله علی محمد و علی آل بیته الطیبین الطاهرین. جا دارد اینجا ذکر کنم که نهاد «الحشد الشعبی» به رغم اینکه تازه تأسییس شده و به رغم کمبود امکاناتش و نبود امکانات کافی در حوزه‌ آموزش و حوزه‌ لجستیک نظامی و غیره، مردان شجاع، قوی و بسیار دلاوری دارد و به همین جهت توانسته این پیروزی‌های بزرگ و جذاب را به دست بیاورد که همه‌‌ عالم را به حیرت انداخته است. طرح [نیروهای استکبار] این بود که از طریق استان‌های مهم و اساسی به عراق ضربه بزنند. از موصل شروع کردند و بعد به سمت دیاله رفتند و هدفشان هم مشخص بود و آن هم اینکه برنامه‌ای تهیه کنند که برای ادامه‌ مسیرشان مفید باشد. متأسفانه در این بین تعللی هم از جانب برادران کُرد در مواجهه با این تهدید خطیر وجود داشت و به این ترتیب، دیاله یکی از استان‌هایی بود که هدف دار و دسته‌ داعش قرار گرفت.
 
امروز دیاله صد در صد آزاد شده، کل دیاله با فعالیت و قدرت و توانمندی‌ و تلاش‌های الحشد الشعبی آزاد شده است. آزادسازی وقتی آغاز شد که دلاوران مقاومت اسلامی اقدام به آزادسازی منطقه‌ السعدیه و الکوباشی و الجلولاء و قره تپه و... کردند و تنها یک لانه‌ کوچک باقی ماند که عبارت بود از منطقه‌ المقدادیه. آزادسازی این منطقه می‌طلبید که نیروهای الحشد الشعبی تضمین کنند که غیرنظامی‌ها در این منطقه کشته نشوند. به همین دلیل بیش از یک ماه فرصت داده شد و ما در این مدت منتظر بودیم تا خانواده‌ها از این مناطق بیرون آورده شوند تا نبردی شرافتمندانه صورت گیرد چونکه داعش از این اهالی و ساکنین به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کرد و آنها را در مواجهه و نبرد، سپر خودش می‌کرد.
 
و البته الحشد الشعبی هم بحمدالله در شناخت طرح‌ها و تدابیر داعش تجربه‌ بالایی کسب کرده است و به همین جهت فرصت کافی به همه‌ اهالی منطقه داد تا ساکنین این مناطق از آنجاها بیرون بیایند و آن وقت نبرد در سطح مطلوب صورت گیرد. الحمد لله [پس از آغاز نبرد] دلاوران الحشد الشعبی تنها ظرف چند ساعت موفق شدند دار و دسته‌ داعش را از این مناطق بیرون کنند و به این ترتیب دیاله به صورت کامل آزاد شد.
 
به تعلل طرف کرُدی اشاره کردی. شما در اثنای آزادسازی دیاله خودتان به عنوان فرمانده در میدان حضور داشتید. این تعلل چه بود؟
-راستش مسائلی هست که سختم است ذکرشان کنم. مثلاً وقتی آن اوایل آمرلی محاصره شده بود، جوانان ما از طریق هوایی برای شکستن محاصره به آنجا رفتند وقتی رسیدیم، بین نیروهای داعش و نیروهای کردی کمتر از ۵۰ متر فاصله بود و هر روز در این فاصله‌ نزدیک از یکدیگر قرار داشتند. چطور ممکن است کردها این قبیل دار و دسته‌ تروریستی گمراه گمراه‌گر منحرف را قبول کنند؟ آن هم کردهایی که در دوره‌ نظام صدام به مظلومیتشان شناخته شده بودند و در معرض شدید‌ترین حملات و کشتارها قرار گرفته بودند و این تروریست‌ها بازمانده‌های همان صدام هستند. اینها دار و دسته‌ صدام هستند. آیا کردها این مسائل را یادشان رفته است یا خودشان را به فراموشی زده‌اند یا آنکه تدبیر و طرحی برای ضربه زدن به عراق در میان است؟
 
من معتقد نیستم که همه‌ رهبران کرد چنین وضعی دارند ولی [در بین رهبران کردی] کسانی هستند که می‌خواهند ضربه بزنند و پای بقیه را به میدان بکشند و می‌خواهند بگویند کردها جدا و عرب‌ها جدا ولی الحمدلله دلاوران الحشد الشعبی امروز توانسته‌اند حالتی از همبستگی ایجاد کنند و این موضع دیگر مطرح نیست.
 
وقتی ما به مناطق طوزخورماتو و به کِلار و کِفری و جلولا (که دور تا دورش نیروهای پیشمرگه بودند) رسیدیم به سمت دشمن پیش راندیم. نیروهای پیشمرگه آنجا حاضر بودند و [در حملات ما] نقششان واضح بود و پشتیبانی‌شان پشتیبانی خوبی بود. اما ما می‌گفتیم چرا همه‌ این نیروها و همه‌ این تجهیزات را و این تجربه‌ عظیم را دارید و آن وقت کسانی از قبیل دار و دسته داعش را در نزدیکی خودتان رها می‌کنید و اجازه می‌دهید بر مناطق و شهرهای عراق مسلط شوند؟ این انتقادی است که جا دارد با رهبران کردی مورد بحث قرار گیرد. البته امروزه از مهم‌ترین گروه‌های مسلح پیشمرگه، گروه‌های مسلح وابسته به اتحادیه‌ میهنی کردستان هستند که ما به آنها بی‌نهایت احترام می‌گذاریم و بی‌نهایت قدردان آنها هستیم. به دلیل نقش ویژه‌ای که در پشتیبانی و حمایت و مشارکت با نیروهای الحشد الشعبی داشته‌اند.
 
هر وقت که نیروهای الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت و نیروهای امنیتی پیروزی‌ای به دست می‌آوردند، رسانه‌ها؛ منظورم «رسانه‌های داعشی وار» حمله‌ای رسانه‌ای ضد مقاومت به راه می‌اندازند [و مثلاً مدعی می‌شوند نیروهای الحشد الشعبی مردم اهل سنت را در فلان روستا به قتل رسانده‌اند]. به نظرتان دلیل حمله‌ رسانه‌ای به سرایا الخراسانی و بقیه‌ گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی چیست؟ خصوصا حرکت چندی پیش شبکه‌ «الشرقیه» و جعل این خبر که درگیری‌های مسلحانه بین سرایا الخراسانی و کتائب حزب‌الله به وجود آمده است! این شبکه البته از خطرناک‌ترین شبکه‌هاست و این خبر هم از خطیرترین چیزهایی است که پخش کرده.
-احسنتم [درست گفتید.] ولی این اولین حمله نبوده. بله از زمانی که برادرانمان و رزمندگانمان جنگ و عقب زدن داعش را شروع کردند [این رسانه‌ها هم این کارها را آغاز کردند]. ما جنگ با داعش را اواسط ماه مه آغاز کردیم. آن موقع نیروهای ما در سوریه حضور داشتند و وقتی فهمیدیم مستلزمات نبرد می‌طلبد که ما در عراق حضور داشته باشیم نیروهای سرایا الخراسانی به عراق بازگشتند و مسئولیت پاکسازی برخی مناطق را به عهده گرفتند، که اولینش منطقه‌ الدجیل بود که خود مسیر رسیدن به سامرا است، (سامرای امامین عسکریین، سامرای سربلندی به اذن خدا). نبرد نبرد بسیار سختی بود و به جای اینکه از این نبرد در سطح رسانه‌ای حمایت شود، از طرف شبکه‌ الشرقیه توهین صورت می‌گرفت! از همان ماه مه، الشرقیه مسئولیت توهین به سرایا الخراسانی را به دوش گرفته است!
 
به نظر می‌رسد این اسم عصبانی‌شان می‌کند، این اسم از نظر روانی رویشان تأثیر می‌گذارد و می‌بینند که این گروه خطری برای داعش و دار و دسته‌ داعش و اذناب داعش به حساب می‌آید به همین دلیل حملات رسانه‌ای شان را آغاز کرده‌اند. به محض اینکه نقش سرایا الخراسانی در نبرد و مقاومت و در کمک به پیروزی نیروهای ارتش عراق و الحشد الشعبی مشخص شد [آنها حملاتشان را تشدید کردند].
 
ما به بسیاری از واحدهای نظامی کمک کردیم که بر مناطق عراقی از دست رفته سیطره پیدا کنند و ابهت حکومت را بازگردانند از قبیل مناطق السلام و یانگجه و الخشامله. اسم‌هایی که شاید به گوشمان نخورده بود ولی داعش آنها را به پایگاه‌هایی بزرگ برای خودش تبدیل کرده بود و نیروهای عراقی در این مناطق سیطره یافتند تا رسیدیم به منطقه‌‌ی جلولاء.
 
هر پیروزی‌ای که به دست می‌آمد حمله‌ای شدید از طرف شبکه‌ الشرقیه راه می‌افتاد. الحمدلله امروز یک پیشرفت واضح در مواجهه با داعش به وجود آمده است و این شبکه‌های گمراه‌گر و خریداری شده از طرف صهیونیست‌ها این جریانات را راه می‌‌اندازند. قطعا این حملات رسانه‌ای وجهی دیگر از همان حملات داعشی‌هاست. این مسأله قطعی است که در رسانه‌ها بین دار و دسته‌ داعش و کسانی که از داعش پشتیبانی می‌کنند ارتباط وجود دارد.
 
دیشب در رسانه‌ها دیدید که یک یهودی آلمانی داعشی در کوبانی کشته شد. ما هم بسیاری از افراد چچنی و بسیاری از تابعیت‌های دیگر و قومیت‌های مختلف را پیدا کردیم همه‌ اینها به داعش پیوسته‌اند برای توهین و ضربه زدن به اسلام؛ برای زمین زدن طرح اسلامی، طرح انسانی. امروز ولی‌امر مسلمین السید الخامنه‌ای که امید داریم به اذن خدا همان خراسانی [وعده شده در روایات ظهور] باشد و ما از او دفاع کنیم و ان شاء الله دستمان در این زمینه باز است و بر این اساس حرکت می‌کنیم که ان شاء الله این پیشقراولان آن نیرو [که در کنار خراسانی می‌جنگند] باشد. ما هم اعلام کردیم که طلیعه و پیشقراول آن نیروها هستیم و خادمان خاک پای آنها هستیم [و نام خود را طلیعة سرایا الخراسانی نهادیم] که می‌آیند انسانیت را آزاد کنند و ساحت انسانیت را از کسانی که می‌خواهند به اسلام توهین کنند و ضربه بزنند؛ پاک کنند.
 
حالا الشرقیه یک دروغ بزرگ درست کرده است که نوعی هرج و مرج و نوعی سردرگمی و... [بین نیروهای مقاومت] به وجود آمده است. این یک حرکت رسانه‌ای خطرناک است که حتی در گذشته هم سابقه نداشته است.
 
حتی اسم منطقه‌ درگیری را هم گفته‌اند، منطقه‌ کراده امن و امان.
-[با لبخند] منطقه‌ کراده یک منطقه‌ی امن است. همه با امنیت در آنجا حرکت می‌کنند. مردم و مسافرین و ماشین‌ها و... همه هستند. [و می‌بینند خبری از درگیری نیست]. این چنین دروغی...[ناتمام] آخر باید چیزی گفت که واقع شده باشد. ولی اینکه بیایند بگویند در فلان‌جا [با عبارت طعنه‌آمیز] «میلیشیا»ها حضور دارند... خب زورشان می‌آید اسم الحشد الشعبی را ببرند، سختشان است اسم مقاومت اسلامی را ببرند. همه‌ کاری که می‌کنند تلاش برای توهین و ضربه زدن یا تخریب چهره‌ است.
 
البته باید گفت که داعش قطعا در زمینه‌ رسانه‌ای‌اش موفق بوده است. داعش اینطور جلوه می‌دهد که نیروهایش در میدان نبرد، نیروهایی اسطوره‌ای‌اند و از طریق همین کارهای رسانه‌ای بود که عقبگردی در نیروهای ارتش عراق رخ داد، عقبگردی در بین نیروهای پلیس عراق رخ داد؛ عقبگردی در نیروهای امنیتی عراقی رخ داد. موصل را بدون نبرد تسلیم داعش کردند. بسیاری از مناطق را در تکریت و جاهای دیگر بدون نبرد تحویل داعش دادند چون اسطوره‌ داعش آنها را ترسانده و رعب در دلهایشان انداخته بود.
 
امروز موفقیت‌شان در این زمینه واضح است و می‌خواهند حالا از طریق رسانه‌های گمراه‌گر، از طریق رسانه‌هایی که وضع امنیتی بغداد را هدف قرار داده‌اند، اینطور تصویر کنند که دور تا دور بغداد را [از ترس حمله‌ قریب الوقع داعش] نیروهای نظامی و «میلیشیا»ها (به قول آنها) گرفته‌اند. ولی امروز الحمدلله خطر بسیار از بغداد دور شده است. بغداد امن و با ثبات است و نمی‌توان به آن تعرض کرد و به آن رسید و همه نیروها [در جاهای لازم] حاضرند.
 
مثلا نیروهای ما در جلولاء حضور دارند، نیروهای ما در طوزخورماتو حضور دارند، نیروهایمان در عزیز بلد (که اخیراً آزاد شد و بقیه مناطقی که داعشی‌ها در اطراف بلد تجمع کرده بودند و قصد داشتند به حرم امامزاده سید محمد سلام الله علیه تعرض کنند) همه‌ این مناطق الان تبدیل شده است به مناطق امن و نیروهای ما فقط حضور کوچکی دارند [و دیگر نیازی به حضور جنگی نیست].
 
اما البته در بغداد نیروهای زیادی حضور دارد که اسم هم البته برده‌اند، مثل «لشکر امام» و «گردان‌های امام علی علیه السلام» و به نظر می‌رسد همین اسم‌ها می‌ترساندشان، این اسم‌ها خوف در دلشان می‌اندازد. وقتی گفته می‌شود «گردان‌های امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام» این تناقض دارد با آن شکلی که آنها دوست دارند نامگذاری کنند، [و عبارت ناخوشایند میلیشیا را به کار ببرند]. وقتی مثلاً گفته می‌شود «لشکر امام» این اسم و عنوان می‌ترساندشان. اسم خراسانی را که حقیقتا طاقت ندارند بشنوند یا اسمش را با ذکر خیری بیاورند.
 
الحمدلله امروز همه، شبکه ‌الشرقیه را می‌شناسند و برنامه‌هایش و جهت‌گیری‌هایش مشخص است ولی در مقابل این شبکه‌ کینه‌توز و پرحقد و «اجاره‌ای» شبکه‌های دیگری هم هستند که آزاده‌اند و امکانات دارند. مثلاً شبکه‌ مبارک شما [شبکه‌ دوم ماهواره‌ای عراق] توانسته در طول مدت کوتاهی، نقش بزرگی به دوش بکشد و باید از این نقش تشکر کرد.
 
مثلا دیروز شبکه‌ الفیحاء به صحبت‌های الشرقیه اعتراض کرد و به میدان آمد و نقش واضحی در روشن‌کردن این قضیه ایفا نمود. شبکه‌های زیادی هستند از قبیل شبکه‌ آفاق و دیگر شبکه‌ها که ما شدیدا برای آنها احترام قائلیم و شبکه‌هایی هستند که واقعاً جا دارد از آنها تشکر و به آنها توجه کرد.
 
ولی در این بین، یک نکته درباره‌ این موضوع وجود دارد، یک درخواست و طلب یک نوع حسابرسی. ما از هیأت رسانه‌ها (که می‌تواند نقش مهمی‌ در این موضوع داشته باشد) می‌خواهیم که بر این قبیل رسانه‌ها نظارت داشته باشد، از آنها حسابرسی کند، [در صورت تخلف] آنها را مجازات کند. اینکه این شبکه‌ها را رها کنیم هرکار خواستند بکنند، از داعش خطرناک‌تر است، از داعش پست‌ترند.
 
اگر هیأت رسانه‌ها به صورت صحیح نقشش را انجام ندهد، اگر قوه‌ قضائیه کارش را به صورت صحیح انجام ندهد، آن وقت فرزندان الحشد الشعبی در مقابل این قبیل رسانه‌ها دست‌بسته نخواهند ایستاد و همان‌طور که با داعش جنگیدند، نقش خود را البته در چارچوب قانون و از طریق دستگاه‌های رسمی و از طریق درخواست در مجلس خواهند خواست که نقش خود را به شکل صحیح در مقابل این رسانه‌های اجیرشده‌ بی‌عقل ایفا کنند.
 
به هیأت رسانه‌ها اشاره داشتید. شبکه‌ الشرقیه هر وقت الحشد الشعبی یک پیروزی‌ای به دست می‌آورد یک سر و صدایی راه می‌اندازد ولی خبر دیروزشان خیلی خطیر بود که آمد و با آوردن اسم از سرایا الخراسانی و کتائب حزب‌الله [اعلام کرد آنها با یکدیگر درگیر شده‌اند]. ما امروز اینجا مهمان سرایا‌الخراسانی هستیم، موضعتان راجع به شبکه‌ الشرقیه چیست؟
-من گفتم موضعمان واضح است. آنها طرح‌هایشان و برنامه‌هایشان واقعاً مشخص است. ما در همین‌جا از طریق شبکه‌ مبارک شما به صورت رسمی از هیأت رسانه‌ها می‌خواهیم که به وظایفش عمل کنند. ما می‌خواهیم صدایمان با قدرت به همه برسد. ما البته ممکن است صدایمان را با تظاهرات یا با شکایت رسمی قضایی به مسئولین برسانیم.
 
شکایت قضایی از شبکه‌ الشرقیه کرده‌اید؟
-الحمدلله الحشد الشعبی یک نهاد است و ما هم به این نهاد وابسته‌ایم و جا ندارد که ما خودمان را در عرض رهبری این نهاد مطرح کنیم. نهاد الحشد الشعبی نهادی با حکمت و با قدرت است. نهادی که توانسته عراق را آزاد کند ان‌شاء الله خواهد توانست... [ناتمام به دلیل سؤال مجری]
 
این نهاد از فتوای مرجعیت [مبنی بر وجوب کفایی جهاد با داعش] برخاسته است. وقتی الان شبکه‌‌‌الشرقیه گروه‌های مقاومت یا گردان‌های حزب‌الله یا الحشد الشعبی را متهم می‌کند گویی به مرجعیت توهین می‌کند
-احسنتم [درست گفتید] یعنی واقعاً الحشد الشعبی مولود آن فتواست، داعش را پس زده و توانسته عراق را آزاد کند و در دل خود از مؤمنین و مجاهدین و صادقین کسانی را دارد که مسئولیت دفاع از امنیت عراق و سیادت عراق و آزادی عراق را به دوش گرفته‌اند. این آزادی‌ای که الحمدلله امروز عراقی‌ها بعد از دوره‌‌ طولانی نداشتنش توانسته‌اند به آن دست یابند و از آن استفاده کنند نیازمند نگهبانی و محافظت است.
 
ولی این چنین نگهبانی وجود نداشت و به همین دلیل این آزادی از طرف این قبیل رسانه‌ها و دیگران و داعشی‌هایی که به شهرهای عراق نفوذ کردند تا این آزادی را بکشند مورد تعرض قرار گرفت. امروز الحشد الشعبی همان کسی است که از این آزادی دفاع می‌کند. نگهبانان آزادی عراق، بر و بچه‌های الحشد الشعبی‌اند. امروز از مرجعیت هم این درخواست وجود دارد که بیانیه‌ای در این خصوص صادر کند تا جلوی این قبیل افراد گرفته شود و امکان نیابند این روش‌ها را باز تکرار کنند.
 
البته شبکه‌های دیگری جز الشرقیه هم هستند، فقط الشرقیه به تنهایی نیست. شبکه‌های معروفی هستند که به سران داعش وابسته‌‌اند امثال شبکه‌ رافدین و غیره.
شبکه تغییر و بغداد و...
 
بله. این قبیل شبکه‌ها اجیر شده‌اند و بهشان پول پرداخت شده. مبالغ هنگفتی به آنها داده شده تا وضعیت امنیتی در عراق را به هم بریزند به عراق ضربه بزنند، وحدت عراق را از بین ببرند، عراق را تقسیم کنند، این و آن‌را بخرند. پس همه‌ اینها، رسانه‌هایی قرار دارند که [ناتمام]. امروز انتظار می‌رود رسانه‌های ما قوی‌تر و وسیع‌تر باشند در توضیح حقیقت نه در تعرض به حقیقت.
 
یک زمانی بود که عراقی‌ها تنها یک سری شخص بودند ولی امروز برای همه‌ جهان یک شاخص به حساب می‌آید. عراق یک شاخص مهم در منطقه است. همه به عراق نگاه می‌کنند. امنیت عراق، ثبات عراق، تمامیت عراق، بنای اقتصاد قوی در عراق به آن معنا خواهد بود که منطقه در امنیت است و منطقه با ثبات است و بسیاری معادله‌ها با حضور عراق تغییر خواهد کرد.
 
به همین دلیل است که عراق با پول‌های هنگفت از طرف یهودی‌ها هدف قرار می‌گیرد. عراق با امکانات عظیم هدف قرار می‌گیرد و برای این قضیه همان افراد گمراه گمراه‌گری جلو انداخته می‌شوند که از سراسر جهان جمع شده‌اند و هدفی ندارند جز خم کردن گردن عراق در برابر یک طرح امپریالیستی صهیونیستی استکباری که هدفش چندپاره کردن عراقی‌هاست.
 
اگر برگردیم به مسأله‌ی استان دیاله؛ سرایا‌الخراسانی در بخشی از پیروزی‌هایی که در استان دیاله به وجود آمده دخیل بوده است. درست همزمان با این پیروزی‌ها، اتهاماتی نسبت به الحشد الشعبی مطرح شد که غیرنظامیان اهل سنت را در منطقه‌ بروانه کشته‌اند. فرمانده عملیات دجله خبر را تکذیب کرد ولی با وجود این، سلیم الجبوری [رئیس مجلس عراق] خواستار انجام تحقیقی در این باره شده است و این درخواست به صورت گسترده از طرف رسانه‌های دشمن پوشش داده شده. نگاهتان به این قضیه چیست؟ مشخصا در موضوع منطقه‌ بروانه.آیا واقعاً کشتاری صورت گرفته؟
-در مورد بروانه و دیگر مناطق می‌گویم، در پس الحشد الشعبی مردمانی مؤمن ایستاده‌اند که هدفشان محافظت از انسان‌هاست، سنی و شیعه. خوب می‌دانید که برادر مجاهد دلاور، استاد المجاهدین حاج ابومهدی المهندس، این مردی که شعله‌ ایمان است، این مرد امروز ما را در مورد جزئی‌ترین چیزها تا بزرگترین چیزها مورد حسابرسی قرار می‌دهد و درباب اینکه یک قطره خون [از بینی بیگناهی] بیاید هشدار می‌دهد.
 
فلذا در همین راستا بسیاری از عملیات‌ به تعویق می‌افتاد تا فرصت کافی برای ساکنین مناطق آن عملیات فراهم شود و از آن مناطق بیرون بیایند و آن وقت تطهیر این مناطق به صورت خوبی انجام گیرد. مثلاً خود ما در عزیزبلد که بودیم، عملیات بیش از یک هفته به تعویق افتاد، به دلیل حضور غیرنظامیانی که داعش آنها را به عنوان سپر انسانی برای خودش استفاده می‌کرد. در خود بروانه عملیات بسیار به تعویق افتاد و هشدار و پیام و غیره مدام برای اهالی فرستاده می‌شد [که منطقه را ترک کنند].
 
ما منابعی در داخل مناطق داشتیم و این منابع در صورتی که حتی یک زن یا یک کودک در جایی وجود داشته باشد به ما خبر می‌دهند [تا ضد آن نقطه حرکتی نکنیم]. من از سلیم‌الجبوری می‌خواهم اگر می‌تواند بیاید و یک کودک که به دست ما کشته شده باشد را نشان دهد. اگر می‌تواند یک زن کشته شده نشان دهد. اما وقتی مقتول یک مرد داعشی است که تفنگ به همراه داشته، این فردی که از داعش پشتیبانی کرده یا در جنگ به همراه آنان مشارکت داشته، باید انتظار داشته باشد بروم و گُلبرگ روی سرش بریزم؟!
 
حقیقتا جا دارد که عدالت به خرج داده شود، جا دارد با انصاف با موضوع برخورد شود. امروز دلاوران الحشد الشعبی، اغلب‌شان از متدینین هستند. البته من کتمان نمی‌کنم که ممکن است برخی افراد ناجور هم داخل الحشد الشعبی وارد شده باشند. کسانی خودشان را وارد کرده باشند حالا یا به دلیل مسائلی برای شخص خودش یا آنکه از جانب برخی طرف‌های معین فرستاده شده باشد ولی الحشد الشعبی در طول دوره کوتاهی توانسته است ساختار خود را از هر دسته و سازمان و مجموعه‌ای که هدفش برخی مسائل داخلی از قبیل انتقام گیری یا غیره بوده است، پاکسازی کند.
 
امروز الحمد لله بسیاری از مناطق توسط برادران دلاور شاخه‌ نظامی سامان بدر آزاد شده که نقش بزرگی در دیاله داشتند. دلاورانی که خیلی چیزها فدا کردند.
 
شهدای بسیاری داشتند، در مقابل پیروزی‌های بزرگی که در کف میدان به دست آوردند.
-احسنتم. همین که شهید می‌دهند یعنی آنکه نمی‌خواهند خون بریزند. کی شهید داده می‌شود؟ وقتی که به این فکر می‌کنی خانه‌ها را ویران نکنی و درخت‌ها را از ریشه درنیاوری و افراد را بدون حساب و کتاب و یکجا نکشی آن وقت مجبوری از تاکتیکی نظامی استفاده کنی که طی آن شهید هم می‌دهی. شهید شدن کسانی که در این نبردها شهید شدند دلیل بر آن است که ما می‌خواهیم فرصت بدهیم تا خانواده‌ها از منطقه خارج شوند.
 
سید، از قضیه‌ بروانه صحبت کردیم و از اتهامات عظیمی که به الحشد الشعبی می‌زنند که در آنجا کشتار به راه انداخته. تو بیش از سلیم الجبوری به میدان نبرد نزدیکی. آیا واقعاً کشتاری در دیاله رخ داده؟
-هیچ کشتاری از اساس وجود نداشته است، حتی یک غیرنظامی هم در این منطقه کشته نشده است. من در این زمینه تحدی می‌کنم [یعنی اگر چیزی دارید بیاورید ولی یقینا نخواهید توانست]. طبیعتا وقتی از کشتار صحبت می‌کنیم یعنی کودکان و زنان و افراد بی‌گناه کشته شده باشند. من وجود هر یک از این قبیل چیزها را نفی می‌کنم. بله داعشی‌هایی بوده‌اند که کشته شده‌اند. این داعشی‌ها آموزش دیده بودند و به آنها پول داده شده بود و غیره. این حق دلاوران الحشد الشعبی است که از این‌ها حسابرسی کنند و آنها را بکشند.
 
چراکه جنایتی که در حق شهرهای‌ ما صورت می‌گیرد جنایت بزرگی است. سرها را می‌برند و آویزان می‌کنند. سلیم الجبوری باید الان از کسانی حسابرسی کند که اینها که سرمی‌برند را تثبیت کردند، آنهایی که باعث شدند اینها در ورود به شهرها موفق شوند، اینها را موفق کردند نفت عراق را بفروشند. امکانات عظیمی در اختیار داعش قرار می‌گیرد. حمله‌ای که در حال حاضر به داعش در کرکوک صورت می‌گیرد برای آن است که منابع اقتصادی داعش از دستش بیرون بیاید و آن را به صورتی که قبلاً بود [یعنی از طریق وزارت نفت] به فروش برسانند.
وقتی به منطقه‌ ینگجه رسیدیم (که بین کرکوک و صلاح‌الدین قرار دارد، یعنی یکی از مناطق نزدیک به طوزخورماتو) چند ماشین تانکر نفت آنجا بود که به سمت کرکوک می‌رفت که از آنجا به کردستان [عراق] برود [و در آنجا به ترکیه فروخته شود]. این وقایع زشت و عیب است. به همین دلیل گفتم که کردها واقعاً باید یک بازنگری در این مواضعشان بکنند و به داعش کمک نکنند که برای خودش اقتصاد بنا کند و امکانات مادی به دست بیاورد.
 
اینها هستند که باید مورد حسابرسی قرار گیرند. اینهایی که دست داعش را به امکانات اقتصادی رساندند، اینهایی که داعش را در کشتن غیرنظامی‌ها و بریدن سر آنها موفق کردند، اینهایی که باعث شدند داعش بتواند ترس در دل مردم بیندازد. این شبکه‌های ماهواره‌ای گمراه‌گری که ترس در دل مردم می‌اندازند و آنها را می‌ترسانند. اینها برای حساب‌کشی اولویت بیشتری دارند!
 
امروز همه‌ ما مدیون دلاوران غیور الحشد الشعبی هستیم که جان خودشان را به سادگی تقدیم کردند. این وضعیت نیاز به تأمل و بازنگری دارد. نیاز است زبانشان را از سر این دلاوران شجاع که هرچه داشتند در راه دفاع از عراق داده‌اند، کوتاه کنند.
 
اگر بخواهیم از نمایندگان دیاله در مجلس عراق صحبت کنیم، آیا اینها اهداف سیاسی دارند که درباره‌ کشتار [خیالی]بروانه حرف می‌زنند، مثلاً شاید به خیالشان دفاع از حوزه‌های انتخابیه‌شان. درحالی‌که آنها در حال حاضر بسیار بسیار دور از حوزه‌هایشان هستند. همه هم منافع شخصی اینها و احزابی که به آن وابسته‌اند را می‌شناسند، چرا از این چیزی که اسم کشتار رویش گذاشته‌اند حرف می‌زنند درحالی‌که در کف میدان نبودند و شما بودی که در کف میدان حضور داشتید.
-متأسفانه وقتی که مسائل تبدیل به سیاست‌بازی می‌شود همه‌چیز خراب می‌شود. این نمایندگانی که به این کیفیت صحبت می‌کنند اهداف خاصی دارند. می‌خواهند وقتی دوباره ‌انتخابات شدند بتوانند مردم را فریب دهند و دوباره وارد مجلس شوند. متأسفانه این دقیقاً همان چیزی است که باعث شده عراق امنیت و ثباتش و بسیاری از چیزهایش را ببازد. دلاوران الحشد الشعبی دنبال مناصب سیاسی نیستند و انتظار ندارند مناصب دولتی هم به دست بیاورند و بزرگ‌تر از آنند که در این مراکز قرار بگیرند. گواهش هم نقش دلاورانه و شجاعانه‌ استاد هادی العامری [در الحشد الشعبی] است که همه چیز را رها کرد، همه‌ مناصبی که داشت را رها کرد و به سمت جبهه‌های آزادسازی عراق راه افتاد. این نقش مهم و شجاعانه‌ای است. دلاوران دیگری جز او نیز چنین کرده‌اند.
 
نقش حاج ابومهدی المهندس هم نقش واضحی است. او هم به دنبال منصب یا حکومت یا طرح سیاسی خاصی در عراق نبود، تنها به دنبال خط مقاومت بود. ما نیز بحمدالله رب العالمین امروز معتقدیم وظیفه‌مان این است که در این مسیر حرکت کنیم. روی همین خط پیش برانیم تا به امنیت و ثبات در عراق برسیم. درست دور از روش همه‌ آن کسانی که در مجالس استانی یا در پارلمان‌اند و می‌خواهند مردم را با صحبت‌هایشان فریب دهند، صحبت‌هایی که هدف اغلبش شهروندان عادی هستند تا به این شکل پایگاهی انتخاباتی برایشان درست شود. بگذار مردم خودشان این موضوع را بررسی کنند.
 
البته همه عالم می‌دانند این کسانی که این صحبت‌های بی حساب و بدون حقیقت و بدون تعهد را مطرح می‌کنند در پس آن، اهداف سیاسی و مقاصد انتخاباتی دارند.
 
بسیار خب، حالا که وارد بحث سیاست شدیم، به عبارتی توافقی بین برخی جناح‌های سیاسی هست که قانون «حسابرسی و عدالت» را لغو کنند. شما این قانون را می‌شناسی، می‌توان گفت تقریبا شامل همه‌ بعثی‌ها و کسانی که دستشان به خون ملت عراق آغشته است می‌شود. چه موضعی دارید در این باب که امروز این قانون لغو شود؟
-اصلا چه کسی پشت سر داعش است جز همان کسان و دار و دسته و اذناب صدام؟ امروز همه‌ بررسی‌های ما و منابع‌مان نشان می‌دهد که سران تروریسم و سران داعش همان کسانی هستند که مشمول این قانون «حسابرسی و عدالت» می‌شوند. وقتی که ما بیاییم و این چنین هدیه‌ای به این آدم‌ها بدهیم، خب این غایت مطلوب آنها و هدف آنهاست. داعش امروز از ما چه می‌خواهد؟ می‌خواهد به او هدیه‌‌ای دهیم به این مضمون که جلوی حسابرسی از سرانش را که اذناب نظام صدامی بوده‌اند بگیریم.
 
[مجری به صورت نامفهوم اسم چند تن از داعشیان را می‌آورد]
-اینها دار و دسته‌ صدام بوده‌اند. اگر قرار است در قانون حسابرسی و عدالت تجدیدنظرهای اضافی شود و چیزی بر آن افزوده شود و شدیدتر شود، الان وقت بسیار مناسبی است. چون امروز کاملاً آشکار شده است که همه‌ کسانی که این جنایت‌ها را مرتکب شدند همان آدم‌های گمراهی هستند که به دستگاه‌های سرکوبگری که در عراق افساد می‌کردند، وابسته هستند.
 
اینها در عراق افساد می‌کردند حالا برخی‌ها نگران آنها شده‌اند که قانون حسابرسی و عدالت، به حساب آنها رسیدگی کند؟
البته من معتقدم این قانون تا این لحظه نقش درست خود را ایفا نکرده است. کاری که تا الان کرده این بوده که باعث شده بعثی‌ها نتوانند در رأس دولت قرار گیرند. اینها در آن موقع فقط به ملت عراق ضربه نزده‌اند، الان هم می‌‌خواهند باز در اداره‌ حکومت قرار گیرند و این قانون نگذاشته. ولی این افراد آدم کشته‌اند، جنایت کرده‌اند، اینها کشتارهایی از ملت عراق به راه انداخته‌اند. صدام که یک نفره کار نمی‌کرد. صدام یک نفر بود در داخل یک سیستم. البته این به این معنی نیست که جنایت‌هایش را توجیه می‌کنیم. نه. او مجرم بود؛ ظالم بود و طاغوت بود و ممکن نیست روزی از او ذکر خیر شود ولی آن سیستمی که همراه او بود آن چه بود [و چه کسانی در آن بودند؟] آن کسانی که در حق ملت عراق جنایت کردند. امروز کسی که در پی تعلیق یا لغو حسابرسی و عدالت است، خودش به آن دار و دسته‌ گمراه منحرف وابسته است.
 
اگر از بحث‌های داخلی عراق بگذریم، نظرتان راجع به مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره‌ خطر طرح داعش وهابی تروریستی در عراق (خصوصا بعد از تهدید سازمان به آمدن به شهر کربلا و نجف اشرف و تخریب مقدسات) چیست؟
-واقعا جا دارد ذکر کنیم مواضع جمهوری اسلامی مواضع شرافتمندانه‌ای بوده است. مواضعی بوده که ما فرزندان مقاومت اسلامی در عراق جا دارد به آن افتخار کنیم که پشتیبان ما جمهوری اسلامی است، پشتیبان ما سید ولی‌امر مسلمین است. به این دلیل که کل موضعگیری‌هایش، نه فقط در موضوع عراق، بلکه مثلاً در موضوع لبنان، در موضوع بحرین، در موضوع دیگر کشورها، موضعی واحد بوده است. یک آرمان واحد و آن هم چیزی نبوده جز کمک به موفقیت نیکوکاران، کمک به ملت‌ها، دادن امکانات کافی برای به دست آوردن آزادی ملت‌ها. و این البته همان برنامه‌ اهل بیت سلام الله علیهم است.
 
برنامه‌ اهل بیت، امروز در سیاست جمهوری اسلامی اجرا می‌شود. برنامه‌ مذهب اهل بیت به دست یک امین مخلص روزآمد [جمهوری اسلامی] اجرا می‌شود که ما آرزو داریم حکومت عراق از تجربه‌‌اش استفاده کند، از تجربه‌ جمهوری اسلامی در حفظ امنیتش. و امروز تشبه بزرگی در این موضوع وجود دارد. جمهوری اسلامی توانست وحدت خود و هویتش و مرزهایش را با دلاوران سپاه پاسداران حفظ کند. امروز می‌توانیم بگوییم الحشد الشعبی که همین اواخر به وجود آمده (و البته این گام خیلی دیر برداشته شد) اگر زودتر این گام برداشته می‌شد، ارتش با این حال و هوا تأسیس می‌شد.
 
در اولین دیداری که پس از سال ۲۰۰۳ [ و سقوط صدام] با یکی از برادران داشتیم، به صراحت گفتم ما احتیاج داریم چیزی تأسیس کنیم شبیه سپاه پاسداران که [بعد از انقلاب] در جمهوری اسلامی تأسیس شد، احتیاج داریم نگهبانانی برای محافظت از آزادی عراق تأسیس کنیم. نگهبانان آزادی عراق. نگهبانان آزادی عراق باید از مردان متدین مومن تأسیس می‌شد که همّ و غمّ اول و آخرشان دفاع از امنیت و سیادت و تمامیت عراق باشد. جمهوری اسلامی در این زمینه تجربه‌ روشنی دارد. این تجربه را در اختیار عراق گذاشته است ولی ما به رغم کرم جمهوری اسلامی در ارائه‌‌ این تجربه، در گرفتن این کرم بزرگ (و استفاده از آن در ساختن حکومت‌مان) بخل به خرج دادیم.
 
متأسفانه الان با خیلی عقب‌افتادگی و تأخیر، شروع کرده‌ایم به اخذ تجربه‌ آنها. شروع کرده‌ایم به گرفتن امکاناتی که ارائه می‌کنند و از تکامل اقتصادی‌شان. ایران تکامل اقتصادی بزرگی دارد، آنها قدرت تسلیحاتی عظیمی دارند. در زمینه‌ علمی قدرت دارند. الحمد لله به دانشگاه‌های عراق کمک کرده‌اند که با دانشگاه‌های جمهوری اسلامی همگام شوند. واقعاً نباید روابط‌مان با جمهوری اسلامی فقط در یک سطح خاص و یک سقف محدود باقی بماند. مثلاً می‌توانیم از توانمندی‌های علمی جذاب آنها استفاده کنیم که امروز به سطح بسیار بسیار پیشرفته‌ای رسیده است. می‌توانیم از توانمندی‌هایشان در زمینه‌های تسلیحاتی استفاده کنیم، و در زمینه‌ نظامی، در زمینه‌ دریایی و.... همه‌ این امکانات بود و متأسفانه [در حکومت عراق] بلد نبودیم به شکل صحیح از آن استفاده کنیم. حالا امروز و بعد از، از دست رفتن بسیاری فرصت‌ها، امروز بالاخره ثابت شد، به حکومت یا به برخی طرف‌هایی که در حکومت‌اند البته، ثابت شد که نیت جمهوری اسلامی از همکاری، نیت سالمی است. هر بار جمهوری اسلامی دعوت می‌کرد و می‌گفت «برادران، عراقی‌ها بیایید در زمینه‌ اقتصادی از شما پشتیبانی کنیم». این حکومتی‌ها برای خریدن برخی امکانات می‌روند کجا؟ می‌روند جاهایی بسیار دور از عراق و بعدش هم معلوم می‌شود چیزهایی که گرفته‌اند مشکل داشته و برای وضعیت مناسب نبوده است.
 
جمهوری اسلامی می‌گوید بیایید آموزش ببینید. امروز فرمانده دانشکده‌ علوم انتظامی در جمهوری اسلامی می‌گوید عراقی‌ها، بیایید فرزندانتان را در نیروهای انتظامی آموزش دهیم. آن وقت ما برداریم نیروهای ارتش و پلیس را می‌فرستیم به بعضی کشورها و صدها هزار دلار از کفمان می‌رود وقتی هم که برمی‌گر‌دند بازگشتشان متأسفانه قوی نیست و شهر را [چنانکه در موصل شد] چند ساعته تحویل دشمن می‌دهند.
 
[نیروهای جمهوری اسلامی] می‌گویند در همه‌‌ زمینه‌ها تجربه‌ گسترده‌ای دارند ولی متأسفانه ما به صورت کافی استفاده نبردیم. امروز الحمد لله نور امیدی به چشم می‌خورد که از تجربه‌ جمهوری اسلامی در عراق استفاده کنیم.
 
از مواضع جمهوری اسلامی ایران صحبت کردیم.‌ای بسا بتوان گفت تنها کشوری که در کنار عراق برای مبارزه با سازمان داعش ایستاد ایران بود. ولی برخی رسانه‌های غربی به جمهوری اسلامی حمله می‌کنند، همچنین برخی کشورهای خلیج فارس از قبیل قطر و عربستان سعودی به علاوه ترکیه و اردن. چرا این هجمه‌ سنگین به جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد؟
-چون جمهوری اسلامی امروز نمایانگر و نماینده‌ اسلام اصیل است، ولی طرف مقابل مأموریت اول و آخرش تخریب چهره‌ اسلام است. این هجوم دیوانه‌وار، هدفش تخریب چهره‌ی اسلام است. در پس این حمله، غرب قرار دارد با همه‌ امکاناتش، یهودی‌ها قرار دارند با همه‌ی امکانات. هدفشان هم نابود کردن روح اسلامی در افراد است و امروز کسی که نماینده‌ اسلام حقیقی و اصیل و اسلام محمدی، اسلام مذهب اهل بیت(ع) است، کسی نیست جز جمهوری اسلامی. آنها این‌طور خیال می‌کنند که اگر بتوانند به این هدفشان برسند آن وقت می‌توانند آخرین چیزهایی که از اسلام مانده را هم سرنگون کنند و البته اسلام باقی است. «و الله متمّ نوره ولو کره الکافرون.»
 
غرب و یهود چون توانسته‌اند بر آل سعود و بقیه‌ کشورها[ی عربی] مسلط شوند خیال می‌کنند عراق نگران و بی ثبات است پس می‌توانند عراق را هم (طبق توقعاتشان) به چنگ بیاورند به همین دلیل به جمهوری اسلامی [که حامی عراق است] حمله می‌کنند. [با لبخند:] ولی من معتقدم آنها حتی به مرزهای جمهوری اسلامی هم نخواهند رسید [تا چه رسد به قلبش]. پیش از این یک دار و دسته‌ای بودند به نام منافقین خلق که اینها پشتیبانی‌اش کردند و همه‌ امکانات را در اختیارش گذاشتند. حالا آن دار و دسته‌ داعشی منافقین حقیقی خلق کجا هستند؟ من تأکید می‌کنم الان کسانی‌ که با ملیت‌های مختلف (خصوصا فرانسوی‌ها و دیگران) به عراق می‌آیند با تأثیر دار و دسته‌ منافقین خلق است. تأثیر منافقین خلق در این زمینه بالاست. داعش یک نامگذاری جدید است که از طرف غرب و صهیونیست‌ها ایجاد شده و هدفش، هدف قرار دادن روح اسلام ناب محمدی است که خود را در ولایت و خود را در جمهوری اسلامی نشان می‌دهد.
 
استاندار سابق نینوا اثیل النُجیفی و برادرش اسامة النُجیفی [رئیس سابق مجلس عراق] از این حرف می‌زنند که پادگان‌هایی هست و جذب رزمنده برای مبارزه با داعش [توسط آنها]. چرا استان نینوا تحویل داعش داده شد و چرا حالا از مبارزه با داعش حرف می‌زنند؟
-این از آن دسته حرف‌هایی است که به نظر می‌رسد عراقی‌ها دیگر خوب می‌فهمند. بعد از پیروزی‌های اخیر و بعد از آنکه معلوم شد چیزی نمی‌تواند جلوی الحشد الشعبی را بگیرد، چه برای فتح موصل و چه جای دیگر...[ناتمام] الان هم زمینه‌چینی برای بازپس‌گیری موصل به خواست خدا در جریان است. و بالفعل به ما و به دیگر گروه‌ها و سازمان‌های رزمنده دستور داده شده خود را آماده کنند و به صورت گسترده‌ آماده شوند و همه‌‌ امکانات لازم نظامی را تهیه کنند تا موصل را آزاد کنیم.
 
وقتی آنها این موضوع را فهمیدند شروع کردند به گفتن اینکه «ما فرزندان موصل می‌توانیم آزادش کنیم!» آن موقعی که ارتش عراق را غارت کردید و نیروهای ارتش را کشتید چه دیدی به موصل داشتید؟ آن موقع که سلاح‌ها و مهمات ارتش را غارت کردید و به داعش (این دار و دسته‌‌ منحرف گمراه) هدیه دادید چه دیدی به موصل داشتید؟ شما بودید که داعش را موفق کردید به خانه‌هایتان و زنانتان دست پیدا کند. شما بودید که داعش را موفق کردید به اقتصاد کشور دست پیدا کند و بانک‌ها[ی مناطق اشغالی] را غارت کند. شما بودید که داعش را در دستیابی به همه‌ ‌چیزهایی که برای عراق توهین آمیز بود موفق کردید. آن موقعی که دار و دسته‌ داعش کل موصل را گرفت کجا بودید؟ امروز که این بیداری رخ داده آمده‌اید؟
البته ما از این بیداری‌شان تشکر می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم که ان شاء الله موفق باشند. ولی باید این را خوب بفهمند که حتی اگر داعش به دست آنها از موصل بیرون شود و آن وقت یک دار و دسته‌ دیگر شبیه داعش پیدا شود آن وقت ما عکس‌العمل نشان خواهیم داد. ما عکس‌العمل قوی نشان خواهیم داد.
 
امروز به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم که به عراق توهین کند و ضربه بزند. به هیچ کس اجازه نمی‌‌دهیم که به وحدت عراق ضربه بزند، نه کرد، نه عرب سنی و نه دیگران. عراق، عراق است. تا وقتی که در عراق دلاورانی هستند که طبق خط‌دهی مرجعیت کار می‌کنند، عراق با ثبات و در امنیت خواهد بود. این الان نیازمند یک تلاش ساده‌ ماست. الحمدلله الان نبرد رسیده به دروازه‌ها و چیز زیادی نمانده. صلاح‌الدین امروز در آستانه‌ پاکسازی کامل قرار دارد. دیاله به صورت کامل پاکسازی شده و فقط مناطقی از رمادی باقی مانده و شهر موصل. فرزندان غیور تل اعفر در حال حاضر دارند در پادگان‌ها آموزش می‌بینند و آماده می‌شوند که دار و دسته‌ داعش را از مناطق‌شان بیرون کنند.
 
همه‌ی گروه‌های مقاومت موجود در بالاترین سطح آمادگی‌اند و منتظر یک اشاره‌ فرماند‌هان الحشد الشعبی هستند تا برای آزادسازی موصل راهی شوند.
 
برویم سراغ موضعگیری‌های حزب‌الله [لبنان]. تعدی اخیر اسرائیلی‌ها و هجوم هوایی بزرگشان در اتان القنیطره که چند تن از فرماندهان حزب‌الله و سپاه پاسداران را هدف قرار داد. آیا این را گامی برای به هم‌ریختن کارتهای روی میز در منطقه می‌دانید (در عراق و در عین حال در سوریه)؟
-عقبگردها و شکست‌های پی‌در‌پی در دار و دسته‌ داعش می‌بینیم ( و این نشان می‌دهد که شکست‌های عظیم در روحیه‌ آنها تأثیر داشته است. به همین دلیل «بالادستی»های صهیونیست دار و دسته‌ داعش می‌خواهند پیروزی برایشان دست و پا کنند، ولو یک پیروزی توهمی. به همین دلیل رفتند و چنین عملیاتی را طراحی کردند. عملیات کاملاً از پیش طراحی شده بود. آمدند و دو ماشین غیرنظامی که در آن منطقه بود را هدف قرار دادند و هفت نفر در پی این حرکت جنایتکارانه شهید شدند. این شهدا به هدف نهایی‌شان یعنی سعادت ابدی و شهادت رسیدند و همه‌ ما عاشق شهادتیم و شهادت هیچ کس در ما اثر منفی نمی‌گذارد و همه‌مان به دنبال شهادتیم و همه بی‌نهایت خوشحال می‌شویم که شهید شویم.
این شهدا خون‌های پاکشان را تقدیم کردند تا ما مسئولیت جدیدی پیدا کنیم و آن اینکه هدف ما فقط داعش نیست. باید ما فرزندان عراق و فرزندان مقاومت اسلامی خوب فکر کنیم. فقط داعش نیست. نه، این طرح اسلام را هدف گرفته است، امت اسلامی را هدف گرفته است، همه را هدف گرفته است. فلذا دستان ما ان شاء الله در دستان دلاوران حزب‌الله است. در سوریه جنگیدیم و با صهیونیست‌ها در هرجا خواهیم جنگید و داعش بخشی از این صهیونیست‌ها به حساب می‌آید. امروز موضع دلاورانه و شجاعانه حزب‌الله چیزی است که همه آن را می‌شناسند.
 
نظرتان راجع به عکس‌العمل مقاومت اسلامی در مزارع شبعا چه بود؟
-عکس‌العمل شجاعانه‌ای بود و یک حرکت دلاورانه‌ ویژه بود به این دلیل که دو ماشین هدف صهیونیست‌ها قرار گرفته بود و در مقابل دو ماشین دشمن هدف قرار گرفت و مرکاوایی که روزی فقط دنبال پناهگاه [رزمندگان] می‌گشت، حالا خودش تبدیل شده به هدف دلاوران حزب الله. تلفات‌شان هم زیاد بود. رسانه‌های غربی و دیگران اعلام کردند هفت کشته و فلان و فلان و سعی کردند کوچک‌نمایی کنند ولی جنایتکارانی که از یهودی‌ها کشته شدند تعدادشان بالا بود و الحمدلله. و این نشان می‌دهد دلاوران مقاومت اسلامی در رسیدن به دورترین نقاط هم ناتوان نیستند. الحمدلله عملیات دلاورانه‌‌ جذابی بود که جا دارد بی‌نهایت آن را قدر بگذاریم چون یک حرکت دلاورانه‌ بی‌نظیر بود، وقتی که دشمن با دژهایش و با امکاناتش و با توانمندی‌های الکترونیکش و توانمندی‌های هوایی‌اش، باز هم هدف آسانی برای دلاوران حزب‌الله بود.
 
به عنوان بخشی از الحشد الشعبی، سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله را چطور دیدید؟
- برای امت اسلامی عجیب نیست که از این دلاور کبیر، سید المقاومه، این مرد شجاع که نیروی عظیمی برای پیروزی به امت اسلامی می‌دهد، بشنود که هرکس به یکی از دلاوران مقاومت اسلامی تعدی کند، آن وقت اسرائیل و کسی که این کار را کرده هدف قرار گرفته، هرکجا که باشد و در هر وقتی که باشد. این صحبتی است که می‌طلبد بی‌نهایت از آن تقدیر کنیم و تمجیدش کنیم و به آن اعلام پایبندی نماییم و هرچه در توان داریم برای یاری این فرمانده دلاور شجاع به میدان بیاوریم.
 
به عنوان صحبت آخر، بعد از این پیروزی‌های عظیم چه صحبتی با ملت عراق دارید؟
-به ملت عراق می‌گویم چشمت روشن. و تا وقتی که دلاوران الحشد الشعبی، دلاوران مقاومت اسلامی (که آنچه داشتند را برای دفاع از عراق داده‌اند) هستند، ملت عراق از ادامه‌ مسیرش ناتوان نخواهد بود. ما که به مکتب اهل بیت(ع) وابسته‌ایم، مطمئنیم، ثانیا ما در حدی هستیم که مبارزه‌طلبی می‌کنیم، امریکا و غیر امریکا ببینند، ما آماده‌ مبارزه‌ایم. ثالثا،‌ای ملت شجاع، شما این شهدا را پرورش دادید و هنوز پرورش می‌دهید. دوست دارم این قضیه را اینجا نقل کنم، یکی از برادران شهدا آمده بود و به حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) قسم‌مان می‌داد که بگذاریم به جای پسرش که شهید شده به جبهه‌های نبرد برود. این روحیه‌ عالی وجود دارد.
 
الحمدلله رب العالمین، ان شاء الله خون شهداست که همت به دیگران خواهد داد. انسان با همتش پرواز می‌کند همانطور که پرنده با بالش پرواز می‌کند و آن وقت در عالم مقاومت فرود بیاید و داعش و غیر داعش را به مبارزه بخواند. امروز داعشی‌ها در مناطقی هستند که خیال می‌کنند در آنجا بخشی از مردم طرفدارشان هستند ولی عاجزند از اینکه به مناطقی برسند که در آنجا دلاوران پرورش داده می‌شوند، مناطق فرزندان الحشد الشعبی و در بغداد، دیاله و جاهای دیگر. امروز دیاله بحمدالله پاکسازی شده. به ناصریه نخواهند رسید؛ به بصره نخواهند رسید، به العماره نخواهند رسید به دیوانیه نخواهند رسید.
 
به هیچ کدام از استان‌های عراق نخواهند رسید ولی حالا یک سری لانه با پول پیدا کرده‌اند. امروز اکثریت قاطع اهالی این استان‌ها آگاه و بینا شده‌اند و این کلاغ‌هایی که خودشان را وارد عراق کرده‌اند نخواهند توانست آنها را بفریبند.
 
-سید علی الیاسری، فرمانده تشکیلات سرایا الخراسانی بسیار متشکرم.
 
-من هم از شما بسیار متشکرم.
نام:
ایمیل:
* نظر: