گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۵۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
علی اسدزاده؛
نمونه­ هایی از رادمردی پاسداران و بسیجیان را در تاریخ انقلاب اسلامی ایران می­توان یافت که به حق می­توان گفت به امام حسین (ع) اقتدا کردند و درس گرفتند، پاسدارانی که در دفاع از کیان و کشور خود به فداکاری پرداختند.

پاسدار در لغت به معنای نگهبان و مراقب است و پاسدار و پاسداران، کسانی هستند که حساس­ترین لحظاتی که مکتب انسان­ ساز اسلام و انقلاب اسلامی نشأت گرفته از اسلام ناب محمدی در خطر افتد و مورد هجمه دشمنان قرار گیرد از میان امت برمی­خیزند و همچون دژی محکم، مردانه و شجاعانه در جهت دفاع از مکتب انسان­ساز اسلام و انقلاب اسلامی، مظلومین و مستضعفین گام برمی­دارند.

در تاریخ تمدن ملت­ها کم بوده­ اند انسان­هایی که برای برافراشته داشتن پرچم توحید و دفاع از مظلومین و مبارزه با ظالم و ترویج اخلاق کریمه و معنویت و رشد و کمال انسان­ها، تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته و از آمال و آرزوهای خود گذشته اند. زیرا که این مهم همتی جانانه می­طلبد که تنها از مردانی چون حسین بن علی (ع) برمی­ آید که آزادگی و مردانگی و شور حقیقت جوئی ­اش، چنان حماسه­ ای آفرید که برای همیشه نامش جاودان و موجب احترام انسان­های آزاده و حق­طلب بوده و خواهد بود برای همیشه الگویی کامل و سازنده برای مردان با غیرت و پاسداران جان بر کف می باشد.

امام حسین (ع) هنگامی که تحریف­ گران حقیقت و تقدیس­ کنندگان خشونت، از سنت و سیره ­ی پیامبر اکرم (ص) و آنچه خداوند در شریعت اسلامی و از زبان قرآن بنا نهاده بود، تصویری مغایر با واقعیت ارائه کردند، بر خود تکلیف دید تا برای احیای آن سنت از کف رفته و نهادینه کردنش در میان امت اسلام، قیامی تاریخی و حماسه ای جاودان آغاز کند و بدین ترتیب از اسلام ناب محمدی و سنت رسول ا... پاسداری نماید. او مرگ با عزت را از زندگی با ذلت ترجیح داد و با اخلاص تمام در این راه، به شهادت خود و یارانش و اسارت زن و فرزندانش در راه خدا و اعتلای دین خدا راضی شد و به حق که تبدیل به الگوی کامل و جاودانه پاسداری از ارزش­ها برای رادمردان تاریخ گشت.

نمونه­ هایی از رادمردی پاسداران و بسیجیان را در تاریخ انقلاب اسلامی ایران می­توان یافت که به حق می­توان گفت به امام حسین (ع) اقتدا کردند و درس گرفتند، پاسدارانی که در دفاع از کیان و کشور خود به فداکاری پرداختند. آن­هایی که با روحیه شهادت­ طلبی، انسجام درونی و خلاقیت­ های نظامی در صحنه­ های مختلف با دشمنان، طاغوتیان، مستکبرین، دست­ نشاندگان و مزدورانشان به نبرد پرداختند. آری در طول هشت سال دفاع مقدس و فراز و نشیب­های پس از انقلاب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله نهادهایی بود که در کنار ارتشیان سلحشور و بسیجیان مخلص با اقتدا به مولای خود سید مظلومان اباعبدا... الحسین (ع)، نجات بخش ملت ایران و اسلام عزیز گردیدند و در پاسداری از انقلاب اسلامی و اهداف و آرمان­های بلند آن بسیار مؤثر و رکنی رکین بوده و هستند. و اکنون شما ای پاسداران انقلاب اسلامی در عصر حاضر، به حسین بن علی (ع) که به راستی پاسدار اسلام ناب محمدی و کرامت انسانی بود، به پاسداران قرآن کریم و امام امت (ره) و مقام معظم رهبری اقتدا نموده، حق پاسداری از اسلام و انقلاب اسلامی را به خوبی ادا کنید و از این منصب بزرگ که منصب انبیاء و اولیاء خداوند تعالی است به خوبی حفاظت کنید.

بسیار مناسب دانسته که در پایان توجه خوانندگان ارجمند را به اولین پیام حضرت امام خمینی (ره) به مناسبت روز پاسدار و به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت تولد با سعادت سرور آزادگان حسین بن علی (ع) و روز سپاه و پاسداران انقلاب اسلامی جلب نماییم.

حضرت امام خمینى (ره) در سوم شعبان سال 1399 برابر با هفتم تیر ماه 1358 پیامى به مناسبت ولادت امام حسین (ع( فرستادند و در این پیام سوم شعبان را روز پاسدار نامیدند.

بسم الله الرحمن الرحیم

روز مبارک سوم شعبان المعظم را که روز طلیعه پاسدار و پاسدارى از مکتب مترقى اسلام است، به عموم هم میهنان و بخصوص پاسداران انقلاب اسلامى تبریک عرض میکنم و بحق باید این روز معظم را روز پاسدار بنامیم. روز ولادت با سعادت بزرگ پاسدار قرآن کریم و اسلام عزیز است، پاسدارى که هر چه داشت، در راه هدف اهدا کرد و اسلام عزیز را از پرتگاه انحراف رژیم طاغوت بنى امیه نجات داد... اگر فداکارى پاسداران عظیم الشأن اسلام و شهادت جوانمردانه پاسداران و اصحاب فداکار او نبود، اسلام در خفقان رژیم بنى امیه و رژیم ظالمانه آن وارونه معرفى مى شد و زحمات نبى اکرم (ص) و اصحاب فداکارش به هدر مى رفت... همه پاسدار اسلام و حکومت حق باشید. در اینجا پاسداری این است که این حکومت، حکومت عدل باشد و پاسداری از عدالت باشد. پاسداری از عدالت این است که پاسدار خودش موصوف به عدالت باشد تا بتواند پاسداری از عدالت کند...

مقام معظم رهبری : " معنای واقعی پاسداران از اسلام با همه ابعاد آن، در دوران ده ساله امامت حضرت اباعبدا... تحقق پیدا کرد."

مقام معظم رهبری : " نامگذاری سوم شعبان به عنوان روز پاسدار بدین معناست که سپاه پاسداران می­خواهد همواره در راه حضرت سید الشهداء حرکت کند و بررسی منصفانه عملکرد سپاه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نیز نشان می­دهد سپاه حقاً و انصافاً در این راه قدم برداشته و ایستادگی کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: