جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۰:۵۹:۲۶
کد خبر: ۵۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸
سازمان بسیج حقوقدانان فارس منتشر کرد:
همه می‌دانیم که امروزه پیشرفت کشورها در ابعاد مختلف و تأمین رفاه مردم ازجمله در تولید انرژی پاک و سالم، افزایش محصولات کشاورزی ، رقابت‌پذیری تولیدات صنعتی، درمان بیماری صعب‌العلاج، توسعه سلامت و بهداشت و دستیابی به علوم و فناوری‌های نو و ...

بسم‌الله الرحمن الرحیم

تعالی و پیشرفت کشور در سایه‌ی اسلام و تأمین امنیت، رفاه و آسایش مردم از اهداف همیشگی نظام اسلامی است.

همه می‌دانیم که امروزه پیشرفت کشورها در ابعاد مختلف و تأمین رفاه مردم ازجمله در تولید انرژی پاک و سالم، افزایش محصولات کشاورزی ، رقابت‌پذیری تولیدات صنعتی، درمان بیماری صعب‌العلاج، توسعه سلامت و بهداشت و دستیابی به علوم و فناوری‌های نو و ... مستلزم در اختیار داشتن فناوری هسته‌ای است و کشورهای فاقد این فناوری در دهه آینده کشور عقب مانده محسوب می شوند.

ملت ایران با هوشمندی و هدایت عالمانه رهبری این نیاز را درک کرد . نخبگان و دانشمندان زیادی دست‌به‌کار شدند و باوجود تمامی تحریم‌های علمی و فنی و اقتصادی با توکل به خدا و باور (( ما می توانیم )) با خون‌دل‌های فراوان ، هزینه‌های زیاد و تقدیم شهدایی بسیار ارزشمند بالاخره به این فناوری دست‌یافتیم.

مستکبران حسود و تمامیت‌خواه که نمی‌توانند پیشرفت ملت‌ها را ببینند درصدد بهانه جویی و سنگ‌اندازی بر آمدنند و اقدامات ظالمانه‌ای را علیه ملت ایران تدارک دیدند تا راه را بر پیشرفت ما ببندند صدور قطعنامه‌های مکرر، اعمال تحریم‌های غیرقانونی و ترور دانشمندان هسته‌ای ازجمله این مظالم است.

رهبری هوشیار و حکیم انقلاب اسلامی با اعلام موضع مقتدرانه با نرمش قهرمانانه برای اتمام‌حجت به دشمنان و از بین بردن بهانه‌های آنان در افکار عمومی جهان مسیر مذاکره را گشودند. اما 12 سال مذاکره و گفتگو و باز گذاشتن درب مراکز هسته‌ای به روی انواع نظارت‌ها و کنترل و دادن انواع امتیازات تاکنون ثابت کرده است که دشمن به دنبال حل مساله نیست و اهداف دیگری در سرمی پروراند.

عهدشکنی‌های مکرر آمریکا در طول مذاکرات هسته‌ای به‌ویژه طی دو سال گذشته همچنین خلف وعده آنان در قرارداد الجزایر، در مذاکرات مربوط به افغانستان و عراق و معاهدات آمریکا با دیگر کشورها مثل لیبی، کره شمالی تعهدات تجاری با چین و حتی قرارداد سالت 2 با روسیه ثابت می‌کند . همان‌گونه که بارها و بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس محترم جمهور و وزیر خارجه رسماً اعلام کرده‌اند آمریکا عهدشکن و کاملاً غیرقابل‌اعتماد است.

آن‌ها حتی در مذاکرات اخیر هم نارو زدند و باوجوداینکه هیئت ایرانی با صرف‌نظر کردن از بعضی حقوق امتیازات مهمی را به آن‌ها داد ، آن نمک‌نشناس‌ها با انتشار گزاره برگ آمریکایی زیر همه توافقات زدند و همان‌طور که وزیر خارجه ایران گفت: فکت شیفت آمریکایی دروغ است.

این واقعیت‌های غیرقابل‌انکار ایجاب می‌کند که همیشه مراقب حیله‌ی آمریکای عهدشکن باشیم و گرفتار دام فریب آمریکا که آن‌ها بارها نشان داده‌اند که اگر در قراردادی امتیازات مورد نظرش را دریافت کند و امتیازات طرف متقابل را به‌شرط و شروط و یا زمان آینده موکول شود. قطعاً زیر تعهد خود خواهند زد لذا تنها راه اطمینان‌بخش این است که تبادل امتیازات بین طرفین همزمان باشد و به آینده و شرط و شروط موکول نشود و همنطور که رئیس جمهور محترم رسماً گفتند تمام تحریمها باید همزمان با توافقنامه لغو شود.

در همین ارتباط و برای اطمینان از منطقی بودن نتایج مذاکرات ما وظیفه خودمان می‌دانیم همانطور که تا کنون با وحدت بر همه توطئه های امریکا غلبه کرده ایم امروز با وحدت کلمه گزاره برگ ملی خود را در مقابل گزاره برگ جعلی آمریکا منتشر کنیم تا همه‌ی مردم جهان واقعیت را بدانند و معلوم باشد که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد مقصر آمریکاست.


گزاره برگ ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای

ما ملت ایران با تأسی به رهبر فرزانه و حکیم خود و با تأکید بر مواضع صریح مقامات عالی کشور با انتشار این گزاره برگ ملی شرط هرگونه توافق هسته‌ای را رعایت اصول زیر میدانیم:

اصل یک: تمام تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران باید یکجا و هم‌زمان با امضاء توافقنامه کاملاً لغو ( نه تعلیق ) شود.

اصل دوم: دستاوردهای هسته‌ای و میزان غنی سازی در حد نیازهای واقعی کشور باید حفظ و تقویت شود.

اصل سوم: هیچ محدودیتی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت‌های علمی و فنی در امور هسته‌ای وجود نداشته باشد.

اصل چهارم: نظارت‌ها و بازرسی‌ها در حد متعارف بین‌المللی باشد و هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین‌المللی نشود.

اصل پنجم : هیچ‌گونه نظارت بر مراکز نظامی و امنیتی و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح پذیرفته نیست.

اصل ششم: توافق مندرج در توافق هسته‌ای باید دو جانبه و همزمان بازگشت‌پذیر باشد و در صورت نقص عهد دشمن ما هم بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم.

ما اعلام می‌داریم منافع و عزت کشور و شش اصل فوق باید در توافقنامه هسته‌ای رعایت شود وگرنه مصداق توافق بد است که از عدم توافق بدتر است و یک قرارداد تحمیلی، استعماری و غیرقانونی و نامشروع است و هیچ‌کس از طرف ملت ایران اجازه امضای قراردای بدون رعایت اصول 6 گانه فوق را ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: