آخرین اخبار
کد خبر: ۵۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه:
سردار قاآنی گفت: این گروهک های تروریستی با همکاری کشورهای وابسته به اسرائیل و آمریکا ساماندهی و تجهیز شدند و با هدف ضربه زدن به اسلام تشکیل شده و افزایش یافتند.
به گزارش تنویر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در نخستین یادواره شهدای مدافع حرم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم کسانی هستند که مرزبندی‌های جغرافیایی مانع آن‌ها نشد اظهار داشت: شهدای مدافع حرم کسانی هستند که برای انجام وظیفه خود از کشورهای مختلف برای ادای تکلیف الهی و دفاع اسلام و مقابله با تعرض به حرم‌های مطهری که مورد تعرض دشمنان اسلام قرار گرفته بود سر از پا نشناختند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: در سال‌های اخیر حوزه تعرض به کشورهای اسلامی توسط دشمنان اسلام و مشخصاً آمریکا و صهیونیست شکل جدیدی به خود گرفته است و در این سال‌ها که حزب الله دشمن را از جنوب لبنان بیرون کرد دشمنان اسلام شکل جدیدی از دشمنی را آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در سال‌های اخیر 5 جنگ را در منطقه تحمیل کردند بیان کرد: جنگ سی و سه روزه در لبنان یکی از این جنگ ها بود که دشمن با همه ابزار موجود جنوب لبنان را زیر آتش قرار دادند.

سردار قاآنی خاطر نشان کرد: صهیونیست ها به منطقه مسکونی و محرومان در جنوب بیروت چنان آسیب زدند که این منطقه به مخروبه کاملی تبدیل شد. آنها در این سی و سه روز برنامه ریزی کرده و به دنبال برچیده شدن حزب الله بودند.

جانشین نیروی قدس سپاه تصریح کرد: دشمنان در جنگ سی و سه روزه نتوانستند به حزب الله ضربه بزنند و این شکست برای آن‌ها آبروریزی بود به همین خاطر به غزه رفتند که منطقه ای محاصره شده بود.

وی گفت: غزه یکی از متراکم‌ترین نقاط جمعیتی دنیا بود که آمریکا و اسرائیل به آن حمله کردند درحالی که حتی نتوانستند یک سوم این زمین‌ها را تصاحب کنند.

سردار قاآنی با اشاره به جنایات آمریکا و اسرائیل در غزه گفت: دشمنان یکی از جنایت بارترین جنگ های دنیا را در سال گذشته به مدت 51 روز در غزه انجام دادند و کودکان و زنان بی دفاع بسیاری را در این منطقه کشتند .

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه به حمله نظامی آمریکا به افغانستان و عراق اشاره کرد و افزود: آمریکا به بهانه انفجار برج‌های دوقلو به کشور مسلمان و مظلوم افغانستان حمله کرد و 15 سال است در این کشور جنایت می‌کند. جنگ عراق نیز با بهانه بی مورد آغاز شد و امروز 10 سال است این کشور مورد تعرض دشمنان قرار گرفته و مردم مسلمان این منطقه کشته می شوند.

وی گفت: محصول این دو جنگ برای آمریکا ضرر 3 هزار میلیارد دلاری بوده است در حالی که کل بودجه سالانه افغانستان 8 میلیارد دلار است.

سردار قاآنی تصریح کرد: آمریکایی ها می‌گویند 5 هزار کشته در این دو جنگ داده‌ایم اما کشته شدگان آن ها بیش از این تعداد است؛ واقعیت آن است که آمریکا از این دو جنگ جز بی آبرویی و بی اعتباری چیزی به دست نیاورده ‌است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: در شب‌هایی که توپ و بمب مجاهدان به پایگاه های آمریکایی ها برخورد می‌کرد ترسی از عراق تا واشنگتن آن‌ها را می‌گرفت و آمریکایی ها پس از این شکست‌ها فصل جدیدی از مبارزه با اسلام را آغاز کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آبشخور گروهک های تکفیری در آمریکا، اسرائیل و کشورهای هم پیمان آنان است افزود: این گروهک های تروریستی با همکاری کشورهای وابسته به اسرائیل و آمریکا ساماندهی و تجهیز شدند و با هدف ضربه زدن به اسلام و ایجاد اختلاف بین مسلمانان هر روز یکی پس از دیگری تشکیل شده و افزایش یافتند.

جانشین نیروی قدس سپاه گفت: گروه های تکفیری به گونه ای تربیت شده اند که امروز به مسجد مسلمانان می‌روند و مسلمانان را در حین نماز خواندن از بین می‌برند؛ هر اسمی بر روی این گروه‌ها باشد تفاوتی ندارد، آنها سربازان صهیونیسم هستند.

سردار قاآنی با اشاره به اینکه امروز این جنگ دارای پیچیدگی است تصریح کرد: اگر شهدای مدافع حرم به این عظمت رسیدند به خاطر این است که این پیچیدگی را دریافتند و جان خود را در این راه فدا کردند.

وی خاطر نشان کرد: جایگاه شهدا جایگاه بسیار بلندی است به همین دلیل عرض ارادت ما به آن‌ها به عنوان پاسداشت اقدام با بصیرت آن‌ها است.

جانشین نیروی قدس سپاه در پایان با اشاره به اینکه امروز دشمنان برای ضربه زدن به اسلام تجهیز شدند عنوان کرد: امروز پاسداشت این شهدا به معنای ادامه راه آنهاست و قطعاً این شهدای عالی مقام مسیری را انتخاب کردند که در مسیر رسیدن به حکومت امام زمان (عج) است و به کمتر از آن راضی نیستند.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: