آخرین اخبار
کد خبر: ۵۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
فرمانده سپاه فجر فارس:
سردار غیب پرور گفت: با توجه به اهمیت سیستم ارتباطات در زمان وقوع حوادث، سپاه استان زمینه استفاده جمعیت هلال احمر از دکل های مخابراتی و سیستم های رادیویی سپاه را در سطح استان فراهم خواهد نمود.
به گزارش تنویر به نقل از روابط عمومی هلال احمر فارس، سردار غلامحسین غیب پرور فرمانده سپاه فجر استان فارس در دیدار با مدیر عامل جمعیت هلال احمر، بر همکاری دستگاه های مسئول با این جمعیت به منظور تدوین بانک اطلاعاتی جامع در سطح استان و نیز تهیه نقشه خطرپذیری کلانشهر شیراز تاکید و اظهار کرد: امداد رسانی موثر به حوادث و بحران های مختلف، منوط به دسترسی هلال احمر به امکانات یاد شده می باشد.

در این دیدار فرمانده سپاه فجر فارس با تاکید بر ضرورت نگارش طرحی جامع در مقابله با حوادث احتمالی و همکاری بین بخشی دستگاه های مسئول در این زمینه فارغ از هر نوع نگاه گروهی و تعصب اداری، گفت: حوادثی مانند زلزله، آتش سوزی، سیل و ... در شهرهای بزرگی چون شیراز، تدابیر پیچیده تری را در زمینه امدادرسانی اقتضا می کند که صرفاً با اطلاع کافی از بافت شهری و آمادگی قبلی برای رویارویی با این حوادث امکان پذیر است.

*ضرورت تغییر نگاه مهندسی در ساخت و سازها

سردار غلامحسین غیب پرور با اشاره به اینن نکته که پیشرفته ترین ساز و کارهای مهندسی روز دنیا در ساخت ابنیه و لحاظ کردن آخرین تدابیر ایمنی مانند امکان فرود بالگرد بر پشت بام ساختمان ها پیش بینی می شوند، افزود: باید دید در شهری مانند شیراز چه تعداد ساختمان با این قابلیت وجود دارد و یا به عنوان مثال در صورت وقوع هر نوع حادثه ای در بلوار زند که شریان اصلی شهر شیراز می باشد، چه راهکاری برای امدادرسانی پیش بینی شده است؟ و آیا برگزاری مانورهای زلزله در مدارس نتایج موثر و قابل اعتنایی را به همراه داشته است؟

وی در همین زمینه خواستار تغییر نگاه مهندسی به مقوله ساخت و سازها شد و در ادامه به اهمیت سیستم ارتباطی در زمان وقوع حوادث اشاره و بیان کرد: شبکه های ارتباطی درون شهری باید از ایمنی و اطمینان بالا در مقوله امنیت برخوردار باشد تا در زمان وقوع حوادث، نگرانی و دغدغه خاصی در این زمینه وجود نداشته باشد.

فرمانده سپاه فجر فارس در بخش دیگری از صحبت هایش، با مهم دانستن وظایف امدادی جمعیت هلال احمر در قبال حوادث گفت: از دستگاه های مسئول انتظار داریم جمعیت هلال احمر را در تدوین بانک جامع اطلاعاتی استان، شناسایی نقاط خطرزا با رویکرد ویژه و تهیه نقشه خطرپذیری کلانشهر شیراز یاری نمایند.

*1 میلیون و 500 هزار بسیجی آماده همکاری با جمعیت هلال احمر فارس

سردار غیب پرور با بیان اینکه در استان فارس 1 میلیون و 500 هزار بسیجی داریم، از آمادگی بسیجیان برای همکاری با هلال احمر در زمینه های مختلف به ویژه امدادرسانی در حوادث خبر داد. وی همچنین آمادگی سپاه فجر استان فارس را برای همکاری با جمعیت هلال احمر در خصوص تقویت سیستم ارتباطی و رادیویی این جمعیت اعلام نمود و اضافه کرد: با توجه به اهمیت سیستم ارتباطات در زمان وقوع حوادث، سپاه استان زمینه استفاده جمعیت هلال احمر از دکل های مخابراتی و سیستم های رادیویی سپاه را در سطح استان فراهم خواهد نمود.

*تاکید بر ادبیات مشترک در حوادث

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز در این دیدار گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان مسئول کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی، دست همکاری خود را به سوی دیگر اعضای این کارگروه برای نیل ادبیات مشترک در زمان وقوع حوادث و انجام فرآیند امدادرسانی به دور از بخشی نگری، دراز می کند.

جعفری با بیان اینکه امدادگرانی در انجام وظایف امدادی خود موفق ترند که از بنیه اعتقادی قوی تری برخوردار باشند، تشریح کرد: جمعیت هلال احمر از انعقاد تفاهم نامه با سپاه فجر استان فارس و استفاده از ظرفیت بسیج در برنامه های امدادی و فرهنگی این جمعیت، استقبال می کند.

*راه اندازی درمانگاه نجات در شیراز

وی از هزینه کرد 3 میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای تقویت زیرساخت ارتباطی جمعیت هلال احمر فارس خبر داد و با اشاره به همکاری جمعیت هلال احمر با سپاه در مراسم های بزرگداشت سالگرد ارتحال امام (ره) و کاروان های راهیان نور، گفت: این جمعیت افتخار دارد در بهمن ماه سال گذشته، از امدادگران داوطلب خود در دوران دفاع مقدس برای اولین بار تجلیل نماید.

جعفری همچنین از راه اندازی درمانگاه نجات شیراز در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: برای راه اندازی دوباره این درمانگاه، حدود 2 میلیارد تومان تجهیزات از سوی جمعیت هلال احمر مرکز به جمعیت فارس تخصیص می یابد ضمن آنکه 100 میلیون تومان نیز برای تعمیر و بهسازی درمانگاه هزینه شده است؛ در این درمانگاه خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی ارائه خواهد شد و بیماران نیازمند در اولویت قرار دارند.

در پایان این جلسه مقرر شد دو تفاهم نامه بین جمعیت هلال احمر و سپاه فجر استان با موضوعات همکاری در زمینه تقویت سیستم ارتباطی و رادیویی و نیز ارائه آموزش های کیفی خود امدادی و دیگر امدادی به اعضای بسیج و عضویت داوطلبانه آن ها در جمعیت هلال احمر و متقابلا عضویت اعضای این جمعیت در بسیج، منعقد شود.

همچنین مقرر گردید با برگزاری جلسات مشترک بین کارشناسان جمعیت هلال احمر و کارشناسان معاونت عملیاتی سپاه فجر فارس، مقدمات تهیه بانک اطلاعاتی جامع استان و نقشه خطرپذیری شهر شیراز فراهم گردد.

در این دیدار معاون امور داوطلبان، معاون درمان و توانبخشی، رئیس اداره حراست و مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس نیز حضور داشتند.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: