آخرین اخبار
کد خبر: ۵۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
آیت‌الله ایمانی در سومین محفل قرآنی سپاه فجر فارس:
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: امروز مشاهده می‌کنیم که پاسداران انقلاب اسلامی ایران، پاسدار محتوای دین هستند و این حرکت حفظ دین و جلوگیری از تحریف‌ها را به جلو می‌برند و در این حرکت با ائمه هدی شریک هستند.
به گزارش تنویر، همزمان با ماه رمضان و در سومین پنجشنبه این ماه مبارک، سومین محفل‌ اُنس با قرآن کریم سپاه‌ فجر فارس با حضور قاری مصری فاروق احمد احمد ضیف، سرهنگ کوشکی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر، حجت الاسلم حاجی زاده نماینده ولی فقیه در سپاه فجر، پاسداران و پایوران سپاه فجر فارس و با سخنرانی آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شیراز برگزار گردید.

پاسداران انقلاب اسلامی ایران، پاسدار محتوای دین هستند

در ابتدای این محفل قرآنی قاری مصری فاروق احمد احمد ضیف به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت.

پاسداران انقلاب اسلامی ایران، پاسدار محتوای دین هستند

 آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در محفل انس با قرآن سپاه فجر فارس که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: پیشوایان دینی ما ائمه هدی در دوران امامت خود دو وظیفه اصلی و اساسی به عنوان جامع همه وظایف و مسئولیت ها عهده دار بودند، این دو مسئولیت عملاً تمام مسئولیت های مختلف ائمه را پوشش می داد.

وی نخستین مسئولیت آنان را بر اساس حدیث ثقلین پیامبر (ص)، پاسداری و نگهبانی از محتوای دین و اسلام دانست که قرآن کریم در آیات متعدد به عهده ائمه هدی گذاشته است و افزود: خداوند در آیه‌ای که جریان بنی اسرائیل را نقل می‌کند و از همان آیه ما ولایت فقیه را استنباط و استفاده می‌کنیم، این نکته به صراحت آمده که ما تورات را فرستادیم و این کتاب مشتمل بر انوار و هدایت الهی بود و انبیا به این احکام حکم می‌کردند، بعد از آن‌ها ربانیون به آنچه از کتاب خدا در اختیار داشتند حکمرانی کردند و بعد از ربانیون نیز احبار این مسئولیت‌ها را داشته‌اند.

پاسداران انقلاب اسلامی ایران، پاسدار محتوای دین هستند

آیت‌الله ایمانی با یادآوری اینکه در روایات فراوانی از امام باقر (ع) و امام صادق (ع) نقل شده است ربانیون ما ائمه هستیم و احبار، علمایی هستند که از ما مسائل را آموخته‌اند، گفت: تکلیف ربانیون حفظ محتوای دین بوده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به آیه 7 سوره رعد «...إِنَّمَا أَنتَ مُنذِرٌ وَلِکُلِّ قَوْمٍ هَادٍ؛ ...تو فقط هشداردهنده‏ اى و براى هر قومى رهبرى است»، گفت: بعد از نزول این آیه، پیامبر (ص) فرمودند من منذر هستم و سپس دست بر روی شانه حضرت علی (ع) گذاشتند و فرمودند این فرد هادی است و فرزندانش بعد از او هدایتگرند.

پاسداران انقلاب اسلامی ایران، پاسدار محتوای دین هستند

وی منظور از هدایت در این آیه را، هدایت به محتوای دینی و مسائل شرعی دانست و افزود: اگر ائمه نبودند در طول تاریخ قطعاً آنچه از اسلام باقی مانده در اختیار نبود یعنی حکومت‌هایی که بعد از پیامبر (ص) آمدند از اسلام چیزی باقی نگذاشتند و اساسشان بر این بود که تمام محتوای دین را از بین ببرند و این همان دستورالعلمی که ابوسفیان به خاندان خود (بنی امیه) سفارش کرده بود و به عنوان دکترین بنی امیه مطرح شد.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: فلسفه حکومت آن‌ها نابود کردن محتوای دین بود که اگر ائمه ما نبودند، آنچه اسلام اعم از مذهب شیعه و سنی، چیزی در اختیار بشر نبود.

پاسداران انقلاب اسلامی ایران، پاسدار محتوای دین هستند

وی تأکید کرد: وظیفه اهل بیت (ع) پاسداری از محتوای دین و اجازه تحریف نشدن آن بوده است و تمام اهل بیت (ع) در دوران زندگی خود تمام تلاش خود را در این راه مصروف داشتند و امام حسن مجتبی (ع) نیز در دوران زندگی خود این تکلیف را در حد ممکن انجام دادند.

آیت‌الله ایمانی در ادامه با بیان اینکه اهل بیت (ع) تا آنجا که می‌توانستند از مسلمانان دفاع می‌کردند، گفت: سکوت 25 ساله حضرت علی (ع) برای این بود تا مسلمانانی که تازه به اسلام گرویده بودند، با اختلافات محلی و داخلی روبه رو نشوند و این رو به رو نشدن آن ها، دین را نگه داشت تا نسل های بعدی بتوانند مدافع واقعی اسلام ناب باشند.


پاسداران انقلاب اسلامی ایران، پاسدار محتوای دین هستند

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به وظایف و عملکرد سپاهیان اسلام عنوان کرد: امروز مشاهده می‌کنیم که پاسداران انقلاب اسلامی ایران، پاسدار محتوای دین هستند و این حرکت حفظ دین و جلوگیری از تحریف‌ها را به جلو می‌برند و در این حرکت با ائمه هدی شریک هستند.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: