کد خبر: ۶۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
انا لله و انا الیه راجعون

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه استهبان سرهنگ دوم پاسدار ابراهیم جوکار دهویی مسئول مهندسی سپاه ناحیه استهبان در اثر بیماری درگذشت.

سردار غلامحسین غیب پرور فرمانده محترم سپاه فجر استان فارس پیام تسیلتی برای خانواده این مرحوم صادر نمودند.متن این پیام چنین است:

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین

کل نفس ذائقه الموت ثم الینا ترجعون

هر نفسی طعم مرگ را می چشد سپس به سوی ما بازگشت داده می شوید.

سوره مبارکه عنکبوت آیه 57

خانواده محترم برادر پاسدار ابراهیم جوکار دهویی

سلام علیکم بما صبرتم

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون حماسه آفرینی و رشادت دلاورمردانی چون برادر ابراهیم جوکار دهویی است که با پاسداری تمام عیار از مرزهای کشور اسلامیان و دفاع از اسلام و قرآن حکیم،با رزم مردانه و ایثار جانانه در تمام میادین موجبات سرافرازی پرچم اسلام و کشور عزیز ایران را فراهم نمود.

با کمال تاسف خبر ناگوار و دردناک رحلت آن پاسدار فداکار اسلام و همکار عزیزمان را دریافت نمودم.در آموزه های مکتب انسان ساز اسلام مصیبت ها سنگ عیار و محک اخلاص بندگان و آزمون سرنوشت ساز ایمان به وعده های الهی است و چه زیباست مدال بالندگی بنده مومن و صبوری که کلام وحی به شیواترین بیان او را تصویر می کند:

و لنبلونکم بشیء من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشرالصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون

مراتب تسیلت و تعزیت اینجانب را در مصیبت وارده پذیرا و در غم خود شریک بدانید،علو درجات و روحانی را برای آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل توام با صحت و سلامتی را برای بازماندگان ارجمند از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور

فرمانده سپاه فجر استان فارس

15/04/94

شایان ذکر است که ابراهیم جوکار دهویی در سال 1345 در بخش رونیز(رونیز سفلی) از توابع شهرستان استهبان متولد شد.تحصیلات ابتدایی را در همین روستا به اتمام رسانید و سپس جهت ادامه تحصیلات راهنمایی و دبیرستان به شهرستان فسا عزیمت نمود.وی در سال 1367 دوره متوسطه خود را در رشته بهداشت محیط به پایان رسانید و سپس به خدمت سربازی رفت.

خدمت سربازی وی در منطقه انتظامی زاهدان بود و در مورخه 05/09/1370 کارت پایان خدمت خود را دریافت نمود و در همان سال به عضویت نیروی مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

وی ابتدا حدود 1 سال در ناحیه استهبان خدمت نمود و سپس به مدت 17 سال به شهر رونیز علیاء رفت و سال های زیادی فرماندهی حوزه شهید ساجدی شهر رونیز را برعهده داشت.وی سپس در سال 1389 دوباره به شهرستان استهبان برگشت و در تصدی مهندسی سپاه ناحیه استهبان انجام وظیفه کرد.

وی در پانزدهم تیرماه سال 1394مصادف با نوزدهم رمضان المبارک سال 1436 (شب قدر) بر اثربیماری صعب العلاج جان به جان آفرین تسلیم نمود و در میان انبوه اشک و غم و اندوه پاسداران،بسیجیان،رزمندگان،ایثارگران و عموم مردم با انجام تشریفات نظامی در امامزاده ابراهیم(واقع در بخش رونیز سفلی)به خاک سپرده شد.نماز وی را حجت الاسلام و المسلمین دسترنج امام جمعه محترم شهر رونیز اقامه نمود.

در مراسم خاکسپاری،فرمانده سپاه ناحیه استهبان سرهنگ محمدعلی شیبانی سخنرانی و ضمن تجلیل از این مرحوم گفت:مرحوم ابرهیم جوکار از  پاسدارانی بود که در هیچ ماموریتی خم به ابرو نمی آورد و همه ماموریت ها را با شوق و رغبت تمام انجام میداد.

صبر و حوصله زیاد،خوش اخلاقی،حلم،سکوت،سازش با مردم و تلاش جهت حل مشکلات آنان و دلسوزی از مشخصات و خصائص بارز این مرحوم بود.

وی در سالیان درازی که فرمانده حوزه شهید ساجدی شهر رونیز بود به سپاه و بسیج خدمت زیادی کرد و بسیجیان همواره از وی به نیکی یاد می کنند.

روحش شاد و یادش گرامی باد.


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: