آخرین اخبار
کد خبر: ۶۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
فرمانده سپاه ثارا... (ع) شیراز:
سرهنگ محبی پور گفت: هدف بسیج سازندگی از برگزاری این اردوها، تعریف، توسعه و احیای روحیه کار و تلاش در میان جوانان و نوجوانان است.
به گزارش تنویر، مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی بسیج سازندگی سپاه ناحیه ثارالله با تلاش حوزه دانش‌آموزی حضرت مریم در مرکز آموزشی نبوت شیراز برگزارشد.

سرهنگ اسماعیل محبی‌پور فرمانده سپاه ثارا... (ع) شیراز در مراسم  افتتاحیه اردوهای جهادی بسیج سازندگی این سپاه که به‌ همت حوزه دانش‌آموزی حضرت مریم برگزار شد، گفت: اهمیت کار و تلاش در دین اسلام به حدی است، که بهترین تفریح، کار معرفی شده است لذا مسلمانی که از عهده کار بر نیاید، مورد توجه نیست به طوری که حتی عبادت بدون عمل نیز ارزشی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه کار جوهره وجود یک مسلمان است و در نتیجه آن است که جامعه ساخته می‌شود، گفت: اهمیت کار و تلاش به حدی است که در دین اسلام از آن به عنوان جهاد در راه خدا یاد شده است، همان‌طور در احادیث بسیاری بر آن سفارش فراوانی شده است.

محبی‌پور خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در عمر با برکت 37 ساله خود با وجود تمام نارسایی‌ها و مشکلاتی که از سوی دشمنان به وجود آمده است، به دلیل حضور مردم در میدان‌های تلاش، طوری عمل کرده است که حیرت دشمنان را برانگیخته است.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز افزود: امروز به برکت کار و تلاش ملت ایران، نظام ما به قدرتی رسیده که قلدران جهان نیز جرات تعرض به این کشور را ندارند، در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری و هسته‌ای نیز در میان 10 کشور برتر دنیا قرار گرفته‌ایم که این ها همگی مرهون تلاش مردم است.

وی با اشاره به تهدیدات گسترده دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: اگر امروز تهدیدات فراوانی علیه نظام اعمال می‌شود به دلیل قدرت ماست زیرا اگر کشور ضعیفی بودیم، هیچ‌گاه نیاز به این همه تهدید نبود.

محبی‌پور خاطرنشان کرد: چشم‌انداز سازندگی در کشور ما نشان می‌دهد که ما در ربع اول قرن بیست و یکم با این سرعت پیشرفت، حتما قدرت برتر جنوب غرب آسیا یعنی خاورمیانه می‌شویم که این‌ها همگی نتیجه مجاهدت 37 ساله مردم است.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز با یادآوری اینکه کشور ما مناطق محروم زیادی دارد، افزود: نظام جمهوری اسلامی، آسایش مادی، معنوی و سازندگی را همزمان در نظر گرفته است و در این راستا در مجموعه سپاه و بسیج اقدامات متعددی انجام شده و می‌شود.

وی ادامه داد: بسیج از سال 58 و قبل از شروع جنگ تحمیلی به انگیزه خدمت به مردم و جبران نارسایی در خدمات‌رسانی، فعالیت خود را از توزیع اقلام مورد نیاز مردم در قالب اردوهای جهادی آغاز نمود.

محبی‌پور با تأکید بر اینکه بسیج یعنی حضور در تمام عرصه‌هایی که نظام به آن‌ها نیاز دارد، به راه‌اندازی بسیج سازندگی در سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: هدف‌ی که برای بسیج سازندگی تعریف شده آن است که در بخش‌هایی که نیاز به کمک هست، وارد عرصه شویم.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز با یادآوری اینکه ویژگی نیروی داوطلب بسیجی آن است که بدون اجر و مزد مادی کار می‌کند، گفت: اگر امروز آوازه بسیج و سپاه در دنیا پیچیده است به دلیل تجهیزات و امکانات پیشرفته نیست بلکه به دلیل داشتن روحیه جهادی و معنوی است که بسیجیان ما دارند، تا زمانی که این روحیه در ما باشد، هیچ قدرتی یارای مقاومت در برابر ما ندارد.

وی، برگزاری اردوهای جهادی را یکی از راه‌‌های حفظ این روحیه دانست و افزود: این اردوها به‌منظور خدمت به مردم بدون داشتن نگاه مادی و همچنین رفع بخشی از محرومیت‌ها در مناطق محروم در قالب اردوهای یک، 7 و یا 10 روزه برگزار می‌شوند.

سرهنگ محبی پور در حاشیه این مراسم و در گفت‌و‌گو با خبرنگار تنویر با بیان اینکه در سال جاری " 5 هزار نفر روز " فعالیت اردوهای جهادی در سپاه ثارا... (ع) پیش‌بینی شده است، گفت: هدف دیگر بسیج سازندگی از برگزاری این اردوها، تعریف، توسعه و احیای روحیه کار و تلاش در میان جوانان و نوجوانان است.

محبی‌پور فعالیت هایی نظیر راه‌اندازی کتابخانه، هرس کردن درختان، جمع‌آوری محصولات کشاورزی، ساخت مساجد، حسینیه‌ها، خانه‌های عالمان، آب‌رسانی و ... در مناطق محروم را از جمله اقدامات انجام شده در این اردوها عنوان نمود.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته بسیجیان حوزه های محلات و دانش آموزی سپاه ثارا... (ع) به فعالیت های جهادی و رفع محرومیت در مناطق اطراف شیراز و منطقه ارژن خواهند پرداخت.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: