کد خبر: ۶۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
رئیس سازمان بسیج اساتید فارس:
دکتر غلامحسین زمانی رئیس سازمان بسیج اساتید فارس گفت: امروزه جریان استکبار و برخی از جریانات متمایل به آنها در داخل کشور سعی دارند حس استکبار ستیزی و تنفر از آن را که از اصول امام ره و این انقلاب هست را در بین مردم و بلاخص جوانان کم رنگ کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اساتید فارس، روز پنج شنبه 6 مرداد ماه جلسه مشترک کمیته تحلیل و بررسی و کمیته شورای عالی قشر بسیج اساتید در سازمان بسیج اساتید برگزار شد و اساتید به بررسی جنبه های مختلف بازدید هیئت آمریکایی از دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، طباطبایی، الزهرا، صنعتی شریف، شیراز، و اصفهان پرداختند.

زمانی درمورد بازدید هیئت آمریکایی از دانشگاه های کشور و دانشگاه شیراز گفت: استکبار هر زمانی سعی دارد از طریق فراهم آوردن زمینه های مناسب با کاهش حس استکبار ستیزی به درون کشور نفوذ پیدا کند.

وی اظهار داشت: در گذشته استکبار بیشتر از طریق برنامه های مذهبی وارد می شد ولی امروزه با فرستادن قهرمان پرورش اندامش (رونی کلمن) و دیدار از قبور شهدا و یادمان شهدای نهضت جهانی اسلام، یا تبلیغ برای آب نخوردن تیم والیبال آمریکا در ماه رمضان به احترام تیم والیبال ایران و همچنین فرستاد هیئتی از اساتید دانشگاه هاروارد برای بازدید از دانشگاه های برتر کشور در زمینه های علمی-پژوهشی مانند دانشگاه شیراز درصدد کاهش و از بین بردن حس استکبار ستیزی در مردم ایران بخصوص جوانان است.


زمانی رئیس سازمان بسیج اساتید فارس درمورد بازدید این هیئت آمریکایی از دانشگاه شیراز گفت: نکته قابل تأمل درمورد بازدید هیئت آمریکایی این است که، موسسه بین المللی تحصیلات، که مقر اصلی آن در نیویورک واقع شده چه اهدافی را جستجو می کند و برای چه در این زمان و به اینصورت این موسسه برای دادن بورسیه به دانشجویان و اساتید کشورمان اقدام کرده است.

وی ادامه داد: بعنوان یک اشاره کوتاه کافیست دقت نمائیم که 60 درصد بودجه این موسسه از طرف دولت آمریکا تامین می گردد و کوشش خود را برای ایجاد رابطه در کشورهائی همانند عراق، هند، چین، کوبا، ویتنام، روسیه...... یعنی همه کشورهائی که از لحاظ اطلاعاتی برای آمریکا هدف بشمار می روند متمرکز نموده است.

رئیس بسیج اساتید فارس در مورد مدیر عامل اجرائی و رئیس موسسه مذکور گفت: آقای آلن گودمن دکتری رشته حکومت را از دانشگاه هاروارد دریافت نموده و استاد دانشگاه جورج تاون است و اما نکته قابل توجه فعالیت ایشان در سازمان سیا در دولت آقای کارتر بعنوان مسئول ارتباط ما بین سازمان سیا و ریاست جمهوری بوده است.

زمانی اظهار داشت: آقای گودمن در نوشته ای در باره سفر این هیئت چنین می گوید «پیش از احیای روابط سیاسی دوجانبه، دیپلماسی دانشگاهی در اولویت تلاش‌ها برای بازکردن باب گفتگو بین دو کشور قرار دارد».

وی همچنین بیان داشت: وقتی نظرات منتقدین را درمورد جایگاه ایشان و نوشته هایش نگاه می کنیم به مطالب جالبی برمی خوریم برای مثال نظر آقای برژینسکی است، وی می گوید نوشته ها و تحلیل های گودمن باید به دقت توسط مدیر سازمان سیا و اعضای ذیربط کمیته های کنگره خوانده شود.

زمانی به نظر وزیر امورخارجه امریکا درمورد آلن گودمن نیز اشاره کرد و گفت: وزیر امورخارجه آمریکا گفته که تجزیه و تحلیل اطلاعاتی که توسط ماموران سازمان سیا و همکاران آنها که در قالب اشخاص آکادمیک و استادی انجام می شود برای امنیت آمریکا مهمتر است، این یک کار مقدماتی بر تحلیلی بعدی است.

زمانی رئیس سازمان بسیج اساتید فارس در پایان گفت: حال سوال اصلی اینست که آیا کشور آمریکا که آشکارا در کنگره خود بودجه برای براندازی حکومت کشور ما تصویب می کند چرا باید برای دادن بورسیه به دانشجویان و اساتید کشورمان علاقه زایدالوصف نشان بدهد یا اینکه این یکی از همان طرفندهای آقای گودمن است که اشتباها زمینه مناسبی برای اجرای آن را در ایران کنونی یافته است.


نام:
ایمیل:
* نظر: