آخرین اخبار
کد خبر: ۶۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
دبیر کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس:
سردار مینایی هدف این طرح را تداوم ارتباط با زائران راهیان نور پس از این سفر و جمع آوری نظرات و تجربیات ایشان عنوان نمود.
به گزارش تنویر، "طاها" دروه دو روزۀ راویان راهیان نور  در در دانشکده علوم قرآنی شیراز آغاز گردیده است.

سردار مجتبی مینایی دبیر کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس در حاشیه این دوره آموزشی به خبرنگار تنویر گفت: پس از دوران پرخاطره و حماسه سازی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، نیاز مُبرمی دیده شد که همه آن خاطرات و حماسه سازی ها به شکلی هنرمندانه در اختیار نسل بعدی گذاشته شوند در عرصه های مختلفی نظیر ساخت فیلم ها، نماهنگ ها و تالیف کتاب ها به این موضوع پرداخته شده است اما یکی از کارهایی که امروز بیشتر مورد توجه است و تاثیرگذار هم هست بحث "رواتگری" است.

وی افزود:  به تاسی از بزرگ راوی پرچم دار کربلا حضرت زینب (سلام الله علیها) نهضت روایتگری آغاز شد و همزمان با عملیات فرهنگی راهیان نور شکل بهتری به خودش گرفته است.

سردار مینایی در رابطه با برگزاری دوره طاها گفت: امروز شاهد حضور و فعالیت اساتید، هنرمندان، دانشجویان، طلاب، فرهنگیان و مداحان در بحث روایتگری هستیم، چندین دوره آموزشی در سال های گذشته و پیش از این مراسم برگزرا شده است و دوره طاها نیز در حال برگزاری است پس از این دوره یک اردوی عملی هم برگزا رمی گردد تا راویان با معلومات بهتری راهیان نور حضور یابند.

دبیر کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس خاطرنشان کرد: در استان فارس به دلیل تعدد یگان های نظامی، تقدیم 15 هزار شهید ولایتمدار و تعداد زیادی از آدگان و جانبازانی که جامعه فارس از وجودشان بهره مند است خاطرات زیادی از دوران دفاع مقدس داریم، راویان تلاش می کنند سیره شهدا و خاطرات رزمندگان را به شیوه های جدید و اثرگذار بخصوص برای برای قشر دانش استان فارس آموز که 70 هزار نفر اعزام به راهیان نور دارد استخراج و بازگو کنند، این راویان در طول سال به همراه دانش آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می شوند.

سردار مینایی در رابطه با روایان مقیم راهیان نور گفت: یک گروه از راویان راهیان نور، راویان مقیم هستند که در خود یادمان های دفاع مقدس می مانند، آن ها به طرز کامل تری نسبت به مناطق دفاع مقدس از نظر جغرافیایی و نقش رزمندگان و شهدای فارس در دفاع مقدس اطلاع خواهند داشت.

دبیر کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس همچنین از اجرای طرح "تداوم ارتباط "برای دریافت بازخوردهای زائرین راهیان نور از سالجاری خبر داد و هدف این طرح را تداوم ارتباط با زائران راهیان نور پس از این سفر و جمع آوری نظرات و تجربیات ایشان عنوان نمود، وی از تالیف مجموعه هایی با استفاده از این نظرات و تجربیات خبر داد.

سید رضا متولی مسئول کمیته راویان استان فارس نیز در رابطه با دوره طاها گفت: این دوره در کشور دوره خاصی است که بصورت آزمایشی و با حضور چهار قشر اساتید، طلاب، فرهنگیان و مداحان استان فارس برگزار می گردد.

 وی اضافه کرد: افراد حاضر در این دوره از طریق گزینش و مصاحبه چهره به چهره انتخاب شده اند و اساتید شاخص دوره نیز از تهران و قم دعوت شده اند.

مسئول کمیته راویان راهیان نور استان فارس خاطرنشان کرد: کلاس های این دوره با موضوعات  آشنایی با مناطق دفاع مقدس، اخلاق روایتگری، آشنایی با راهیان نور، اصول و روش رواتگری و موضوع مهم "روایت و روشنگری" برگزار می گردند، همچنین در پایان این دوره کارگاه عملی نیز برای راویان برگزار می گردد تا با آگاهی کامل در دریای بیکران سرزمین های نور به اجرای عملیات فرهنگی بپردازند.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: