آخرین اخبار
کد خبر: ۶۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
سردار نقدی در گفت‌وگو با «العالم»:
رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه کاخ سفید به صورت مداوم از دیکتاتورهای جهان حمایت می کند، افزود: دشمنی ما با آمریکا عمیق است و با گفت وگو قابل حل نیست.

به گزارش تنویر، سردار سرتیپ محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در گفت وگو با شبکه خبری العالم با بیان اینکه کاخ سفید به صورت مداوم از دیکتاتورهای جهان حمایت می کند، افزود: دشمنی ما با آمریکا عمیق است و با گفت وگو قابل حل نیست.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به جوسازی های گسترده و طولانی مدت آمریکایی ها درباره برنامه هسته ای ایران خاطرنشان کرد: اگر می خواستیم بمب اتمی بسازیم می توانستیم این کار را انجام بدهیم؛ اما تصمیم نداریم چنین کاری انجام دهیم. بر اساس فتوای رهبری تسلیحات کشتار جمعی از جمله بمب اتم حرام است.

سردار نقدی تاکید کرد: ما در نظر داریم قوی تر شویم اما این به معنای این نیست که بخواهیم بمب هسته ای بسازیم.

وی با بیان ضعف و شکست های روزافزون آمریکا و رژیم صهیونیستی درصحنه های منطقه ای و بین المللی ، گفت: اسراییلی ها و آمریکایی ها هم اکنون در محاصره قرار دارند. رژیم صهیونیستی هم اکنون در تیررس موشکهای مجاهدین مقاومت است.

*بسیج به هیچ جریان سیاسی تعلق ندارد

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور درباره فعالیت های بسیج با یادآوری تعلق نداشتن به گروههای سیاسی تاکید کرد: بسیج در تمامی پشت سر رهبری حرکت کرده است و به هیچ حزب و جریان سیاسی تعلق ندارد.

وی افزود: مردم سلیقه های مختلفی دارند؛ شمارجمعیت بسیج بسیار بیش از 20 یا 30 میلیون نفرهستند. اینکه همه اینها جزو یک حزب و جریان باشند بطور حتم مردم چنین چیزی را نخواهند پذیرفت.

نقدی گفت: ممکن نیست همه این افراد را با سلیقه های مختلف زیر یک چتر جمع کنیم. بطور حتم نیروی بسیج مردمی به جریان و یا حزب خاصی تعلق ندارد، از اصول اساسی انقلاب اسلامی ایران دفاع می کند و وارد جزئیات نمی شود.

وی افزود: اعضای بسیج وارد جزئیات نمی شوند، به ویژه در ارتباط با جریانهای سیاسی بطور حتم سلیقه های مختلفی وجود دارد. برخی می خواهند با سرعت وارد عمل شوند و برخی می خواهند با سرعت کمتری حرکت کنند. نیروی بسیج سعی دارد تا هم پای ولایت فقیه پیش برود.

رئیس سازمان بسیج گفت: ما در همه میدان ها در آمادگی به سر می بریم. اقدام های بسیار بزرگی در این زمینه انجام دادیم و دو روز پیش اظهارات مقام معظم رهبری را در دیدار با اعضای هیات دولت و رییس جمهور در آغاز هفته دولت شنیدید که در این دیدار از عمران و تولید سخن گفتند. بطور حتم پیروزی های نیروی بسیج مردمی در تمامی جبهه ها نتیجه آن است که در تمامی موارد یاد شده پشت سر رهبری حرکت کرده و به هیچ حزب و جریانی تعلق ندارد.

*ایران 34 میلیون بسیجی دارد

وی درباره تعداد نیروهای بسیج کشور گفت: ما از مرز هدف بیست میلیون نفربسیجی گذشته ایم. امام راحل وقتی این مطلب را فرمودند جمعیت ایران 36 میلیون نفر بود؛ اما جمعیت ایران در زمان حاضر تقریبا 80 میلیون نفر است. رهبر معظم انقلاب فرمودند ما باید دهها میلیون بسیجی آماده داشته باشیم ، لذاهم اکنون تقریبا 34 میلیون بسیجی داریم.

سردار نقدی پیرامون همکاری بسیج و دولت بیان کرد: همان گونه که موضع رهبر معظم انقلاب حمایت از دولت ها و پشتیبانی از آنها است. ما نیز اینگونه هستیم. یکی از راههای کمک به دولت انتقاد است . انتقاد به معنی این است که بسیج با همه اقدام های دولت موافق نیست. اگر ملت و رهبری احساس کند که اشتباهی روی داده ما بطور حتم انتقاد خواهیم کرد و در تمامی مراحل اینگونه بودیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: البته بطور حتم اهداف اصلی ما و دولت یکی است. همگی می خواهیم با ظلم و ظالمین مقابله کنیم و از ملتهای فلسطین، عراق، افغانستان و مردم ستمدیده دفاع کنیم . دشمنی ما با آمریکا عقیدتی است. حمایت ما از مظلومان ادامه خواهد یافت.

منبع: فارس؛

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: