آخرین اخبار
کد خبر: ۶۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
بانوی مخترع بسیجی در گفت‌و‌گو با تنویر:
مهندس عوض پور می گوید: سپاه نهادی است که هم امنیت طرح را حفظ می کند و هم مخترعانی که به این نهاد مراجعه می کنند می توانند مطمئن باشند مورد حمایت مالی و معنوی قرار خواهند گرفت.

به گزارش تنویر، روابط عمومی سپاه فجر فارس در سلسله گزارش هایی که در قالب "گفت و گو با نخبگان بسیجی" استان فارس تهیه و منتشر می شوند به تشریح موفقیت ها، حمایت های مالی و معنوی سپاه فجر فارس از نخبگان بسیجی و شناخت عوامل و راه های موفقیت جوانان نخبه بسیجی می پردازد.

رهبر معظم انقلاب رهبر معظم انقلاب در دیدار کوتاه جمعی از بسیجیان مدال‌آور المپیادهای علمی با تشکر و قدردانی از جوانان مدال‌آور، کسب رتبه‌های برتر علمی را نشانه‌ی استعداد و پیشرفت‌های علمی فرزندان انقلاب خواندند و گفته اند: این نشانه‌ها و پیشرفت‌ها همان چیزی است که به قدرت و اقتدار درونی کشور می‌افزاید. (شرح این مطلب)

در قسمت اول سلسله گزارش های گفت و گو با "نخبگان بسیجی" استان فارس، به گفت و گو با بانوی بسیجی مخترع که اهل شیراز است و دارای سه مدال طلای مسابقات جهانی نیز هست نشسته ایم.

شیوا عوض پور بانوی بسیجی و دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع می باشد، وی پژوهشگر و محقق در زمینه مهندسی پزشکی و تجهزات پزشکی است. این بانوی بسیجی نخبه در مسابقات جهانی اختراعات حائز رتبه های برتر و چندین مدال طلا و نقره شده است.

بانوی بسیجی عوض پور 6 گواهی اختراع در زمینه تجهیزات پزشکی ثبت نموده است. این اختراعات شامل: دستگاه قالب گیری نمونه های پاتولوژی برای آزمایشگاه های بافت شناسی که برای اولین بار و به عنوان ارزان ترین نمونه داخل کشور ثبت شده است، سیستم وزن کشی نوزاد درون انکوباتور، تخت هوشمند نوزاد، سیستم مراقبت های ویژه، تخت تمام اتوماتیک برای بخش ان آی سی یو بیمارستان، دستبند هوشمند نوزاد و سیستم شست و شوی گوش به روش بخار سرد برای اولین بار در جهان، می باشند.

وی در گفت ‌و‌ گو با پایگاه اطلاع رسانی تنویر به بخشی از موفقیت های خود در عرصه جهانی و همچنین حمایت های مادی و معنوی سازمان علمی-پژوهشی سپاه فجر فارس از طرح هایش اشاره نموده است.

*طراحی و تولید اولین سیستم شست و شوی گوش به روش بخار سرد در جهان؛

مهندس عوض پور درباره سیستم شست و شوی گوش به روش بخار سرد می گوید: سیستم شست و شوی گوش به روش بخار سرد برای اولین بار در جهان ابداع شده است، در حال حاضر دستگاه هایی که گوش را شست و شو می دهند با پمپ آب یا ساکشن کار می کنند اما این دستگاهی که من اختراع نموده ام با بخار سرد و بصورت کاملا استریل با از بین بردن ایرادهای روش پیشین، بدون هیچ گونه ایجاد درد و آسیب به پرده گوش کار می کند؛ این دستگاه همچنین دارای تاییدیه از متخصصان گوش،حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مورد تایید سازمان پژوهش ها و بنیاد ملی نخبگان نیز هست.

وی ادامه می دهد: طرح سیستم شست و شوی گوش به روش بخار سرد مدال ها و جایزه های بین المللی متعددی نظیر مدال طلای مسابقات اختراعات روسیه، مدال طلای خاورمیانه و مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات در کره جنوبی به همراه جایزه ویژه این مسابقات را کسب نموده است. این طرح مشابه خارجی ندارد، چون با بخار آب کار می کند علاوه بر دارا بودن سیستم استریل از نظر اقتصادی نیز کاملا به صرفه است بصورتی که در صورت تولید انبوه علاوه بر رفع نیاز داخل کشور می تواند به بازارهای جهانی نیز صادر شود.

*سیستم وزن کشی نوزاد درون انکوباتور

این بانوی بسیجی درباره سیستم وزن کشی نوزاد درون انکوباتور می گوید: این دستگاه در حقیقت اصلاح شده نمونه خارجی است که با توجه به چیدمان و طراحی‌ای که انجام شده است، وزن نوزاد را در هر حالتی و به هر طرفی که درون انکوباتور باشد بدون احتساب وسایل متصل به بدن نوزاد محاسبه می کند. این طرح نیز مورد تایید پزشک اطفال و معاون درمان و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است و مدال طلای کشور و دو مدال نقره مسابقات اختراعات را نیز کسب نموده است.


مهندس عوض پور می افزاید: انکوباتور دستگاهی است که نوزاد نارس در بخش ان آی سی یو بیمارستان درون آن نگهداری می شود، این دستگاه از خارج از کشور وارد می شود، نمونه های خارجی سیستم های محاسبه وزن نوزاد عمدتا کارایی لازم را ندارند اما این اختراع باعث می شود خطرات احتمالی که در حین خارج نمودن نوزاد نارس از انکوباتور برای وزن کشی ممکن است پیش بیایند کاهش یابد و محیط نگهدای نوزاد نیز استریل باقی بماند.

وی خاطرنشان می کند: تولید انبوده این دستگاه در داخل کشور عامل ایجاد اشتغال و مانع خروج ارز از کشور خواهد بود.

*سپاه فجر فارس تنها نهادی است که از طرح هایم حمایت نموده است

مهندس عوض فرد در ادامه صحبت هایش با اشاره به اینکه سازمان علمی-پژوهشی سپاه فجر فارس تنها نهادی است که از طرح هایم حمایت مادی و معنوی نموده است اضافه می کند: به تمام مخترعان و نوآوران و حتی اشخاصی که دارای ایده های ناب هستند پیشنهاد می کنم برای دریافت حمایت های مالی و معنوی به سازمان علمی-پژوهشی سپاه فجر فارس مراجعه نمایند، سپاه نهادی است که هم امنیت طرح را حفظ می کند و هم مخترعانی که به این نهاد مراجعه می کنند می توانند مطمئن باشند مورد حمایت مالی و معنوی قرار خواهند گرفت.

مهندس بسیجی شیما عوض پور در ادامه صحبت هایش با اشاره به فراز و نشیب و روند تولید نمونه های صنعتی دستگاه هایی که اختراع نموده است، اضافه می کند: تولید انبوه این دستگاه ها به سرمایه گذاری نیاز دارد؛ وی همچنین رمز موفقیت خود را توکل بر خدا و سعی و تلاش خستگی ناپذیر برای رسیدن به اهداف می داند.

در پایان این گفت و گو مهندس عوض پور به تشریح سایر مقام ها و عناوین کسب شده داخلی و بین المللی اختراعاتش پرداخت.

سپاه فجر تنها نهادی است که از طرح هایم حمایت نموده است
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: