آخرین اخبار
کد خبر: ۶۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:
سردار نقدی گفت: اکنون 700 میلیارد تومان سرمایه در کشور وجود دارد که اگر این سرمایه‌ها به طرف واحدهای تولیدی هدایت شود نیازی به سرمایه خارجی نیست.

به گزارش تنویر به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی در هفتمین مجمع عالی بسیج گیلان در تعریف اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی مورد قبول تمام جریان‌ها در کشور است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی را باید با نگاه درون‌زا شناخت، افزود: در اقتصاد مقاومتی در کشور همزبانی وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اکنون 700 میلیارد تومان سرمایه در کشور وجود دارد که اگر این سرمایه‌ها به طرف واحدهای تولیدی هدایت شود نیازی به سرمایه خارجی نیست.

وی با اشاره به اینکه سرمایه جایی می‌رود که کارآفرینی حمایت شود، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری با حمایت امکانپذیر است و سرمایه جایی می‌رود که فرهنگ عمومی به تولیدکننده داخلی احترام بگذارد.

نقدی ادامه داد: سرمایه جایی می‌رود که از قاچاق جلوگیری شود و سرمایه با روش سیاسی هماهنگ نیست و اگر بستر آماده شود سرمایه وارد چرخه تولید می‌شود و تحریم‌ها را دور می‌زنیم.

* 50 میلیارد دلار سرمایه کشور قفل است

وی با تصریح بر اینکه امروز 15 هزار کارخانه تولیدی در کشور قفل است، خاطرنشان کرد: 50 میلیارد دلار سرمایه‌های کشور قفل است و اگر خیلی ادعا داریم، هنر این است که با مدبریت جهادی مشکلات برطرف شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مشکلات اقتصادی راهکار اقتصادی دارد و راهکار سیاسی ندارد، متذکر شد: سرمایه‌گذاری خارجی رابطه مهمی با مسایل سیاسی ندارد بلکه سرمایه‌گذاری خارجی سراب است.

وی گفت: اگر بازار را از واردات‌محوری به صادرات‌محوری با مدیریت جهادی حمایت و با قاچاق کالا مبارزه کنیم سرمایه وارد بازار می‌شود.

نقدی بر ضرورت بازنگری مدل تولید و کاهش هزینه‌های تولید تاکید کرد و یادآور شد: راهبرد صنعتی و خوشه‌های صنعتی باید ایجاد شود

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی بر پایه پیشتازی اقتصادی دانش‌بنیان متکی به پیشرفت علمی کشور است و اقتصاد مقاومتی می‌گوید صنعت و فناوری، و اینکه هیچ کشوری در دنیا با واردات فناوری به کشور صنعتی تبدیل نشده است.

رئیس سازمان مستضعفین اضافه کرد: آمریکایی‌ها کارخانه هواپیماسازی مک‌دونالد دارند و در 119 کشور 35 هزار شعبه دارد و کارخانه هواپیماسازی مک‌دونالد در هیچ کشوری شعبه ندارد اما ما در صنعت هوایی تمام تجهیزات خود را در داخل کشور می‌سازیم.

وی با تصریح بر اینکه در دانشگاه صنعتی پروژه‌های نظامی طراحی و ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: پهپادهایی می‌سازیم که تنها منحصر به ایران است و کسی از آن اطلاعی ندارد.

به گفته نقدی اقتصاد در حال احتضار آمریکا متکی به انحصارهای علمی است و قابلیت دیگری ندارد.

وی عدالت اجتماعی را از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: عدالت اجتماعی لازمه پیشرفت پایدار است و در اقتصاد مقاومتی سهم عادلانه تولید تا مصرف باید به همه برسد و کاری کنیم تولیدکننده سود ببرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین وجود گرانی در کشور را به دلیل نبود نظارت دانست و متذکر شد: گرانی باید مدیریت شود.

* دولت واردات کالای خارجی را بر خود حرام کند

وی با اشاره به اینکه امنیت غذایی از ارکان اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: باید در اقلام کشاورزی خودکفا شویم ضمن اینکه راهکارهای غلبه بر کم‌آبی وجود دارد و در کشورهای کم‌آب از دریا استفاده می‌کنند.

نقدی با بیان اینکه اقتصاد عاریتی به دنبال کالای وارداتی است، متذکر شد:  800 هزار عنوان کالا را از خارج وارد می‌کنیم و دولت باید استفاده از کالای خارجی را بر خود حرام کند.

وی اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی مناطق آزاد باید محور گسترش تولیدات و صادرات و مرکزی برای انتقال فناوری‌های پیشرفته باشند.

این مقام مسئول به رابطه گفتمان نرمش و استقامت در قیمت نفت اشاره کرد و افزود: قیمت نفت در دوره خاتمی به 10 دلار رسید و در جریان انتفاضه و هولوکاست و جنگ 33 روزه به 130 دلار رسید و در فتنه سال 88 کاهش پیدا کرد و در 9 دی و تثبیت وضعیت، بالا رفت و در مدت دو سال گذشته به دلیل کاهش قیمت نفت مبلغ 36.5 میلیارد دلار ضرر کردیم.

* بیچارگی کشورهای دارای رابطه با آمریکا/ آمریکا ذلیل سیاست‌های ایران در منطقه است

وی اقتصاد عاریتی را سراب خواند و یادآور شد: آمریکا 17 هزار میلیارد دلار بدهی دارد و روزی 2.5 میلیارد دلار به بدهی این کشور اضافه می‌شود.

نقدی تعصب بر تولید ملی اقتصاد را موجب شکوفایی دانست و تصریح کرد: کشورهای دارای رابطه با آمریکا دچار بیچارگی هستند.

وی متذکر شد: تردیدی نیست امروز درگیر جنگ اقتصادی هستیم و اگر مقتدرترین شبکه اطلاعاتی داریم از دل مقاومت با تروریست‌ها ایجاد شده است.

رئیس سازمان مستضعفین گفت: امام راحل فرمود با کفر سازش نمی‌کنیم و امروز آمریکا ذلیل سیاست‌های ایران در منطقه است و حرف نخست را ایران به دلیل ایستادگی و مقاومت در منطقه می‌زند.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: