جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۱۳:۴۳
آخرین اخبار
گزارش
حضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
روابط عمومی و تبلیغات
boletحضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
اسفندیار احمدی نژاد
جلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
روابط عمومی و تبلیغات
boletجلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
اسفندیار احمدی نژاد
یادداشت و گفتگو
شهدای شاخص سال 1399
فرهنگی هنری ناحیه پاسارگاد:
boletشهدای شاخص سال 1399
شهید شاخص سال 1401
boletشهید سعید جعفری
شهید امین بهاری سعدی
یاد شهدا با ذکر صلوات شهید امین بهاری سعدی
boletشهید امین بهاری سعدی
کد خبر: ۶۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
۳۱ شهريور ۱۳۹۴
يادواره شهيد مفقود الاثر علیرضا عباسی منفرد با عنوان آبروي محله با حضور حجت الاسلام طالبی نژاد امام جمعه پاسارگاد،حسین زارعی فرمانده سپاه پاسارگاد،رعیتی فرد رییس شورای شهر سعادت شهر و جمعی از مسئولان شهرستان و همچنین خانواده هاي معظم شهداو ايثارگران و ساير اقشار در مقابل منزل شهيد برگزار شد.
 به گزارش تنویر ناحیه پاسارگاد :يادواره شهيد مفقود الاثر علیرضا عباسی منفرد با عنوان آبروي محله با حضور حجت الاسلام طالبی نژاد امام جمعه پاسارگاد،حسین زارعی فرمانده سپاه پاسارگاد،رعیتی فرد رییس شورای شهر سعادت شهر و جمعی از مسئولان شهرستان و همچنین خانواده هاي معظم شهداو ايثارگران و ساير اقشار در مقابل منزل شهيد برگزار شد.

حسین زارعی فرمانده سپاه پاسارگاد ضمن اشاره به جايگاه رفيع شهيدان در آبروبخشي به كشور، شهر و محله با نثار جان خود در موقعيت مناسب آنرا ثمره پيروي از مكتب اسلام ناب محمدي و ولايت فقيه دانست و ضمن توصيه به حضار جهت افزايش بصيرت ديني و سياسي از شهيد علیرضا عباسی منفرد به عنوان معدود افراد مجاهد و ايثارگر قبل از انقلاب و الگو براي نسل فعلي ياد كرد.

طنین پاسارگاد، شهید علیرضا عباسی منفرد دو روز قبل از قیام 15 خرداد 1342 بدنیا آمد.روزهای کودکی را در دامان پر مهر و محبت مادری صبور پرورش یافت.دوران ابتدایی و راهنمایی را پشت سر گذاشت و همان سال مصادف با آغاز انقلاب اسلامی بود.آنروز که قیام مردم از مساجد شروع شد، خانه آنها دیوار به دیوار مسجد صاحب الزمان بود.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دوره متوسطه مشغول به تحصیل بود که دست متجاوزان و مزدوران بعثی بسوی کشور عزیزمان ایران دراز شد.علیرضا 18 ساله بود که به ندای رهبرش لبیک گفت و برای اولین بار با گروه اعزامی بسیج راهی جنوب کشور شد.

با جبهه مانوس شد و در عملیات فتح المبین که در غرب رودخانه کرخه انجام گرفت بر اثر اصابت ترکش دشمن به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد و به درجه جانبازی نائل امد.در سال 1361 به استخدام ارتش جمهوری اسلامی در امد و در لشکر 92 زرهی اهواز در گردان 100 گروهان 3 مشغول به خدمت شد.

در سال 1362 بنا به سنت حسنه رسول اکرم (ص) دین خود را کامل کرد و با دختری پاک ، با اصالت و وفادار ازدواج کرد که ثمره آن دختری بود که هنگام شهادت پدر 2 سال بیشتر نداشت.

وی پس از ازدواج حاضر نشد لحظه ای جبهه را ترک نماید، حدود 70 ماه در جبهه های نور علیه ظلمت در عملیات های متعدد شرکت کرد، تا اینکه در منطقه عملیاتی کوشک قبل از قبول قطعنامه به آرزوی دیرینه خود رسید.او که به دنبال نام و نشان نبود و از گمنامی نمی هراسید چنان در آتش عشق سوخت که کسی ندانست در کجا مانده است و مروارید وجودش برای همیشه در صدف گمنامی پنهان شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: