آخرین اخبار
کد خبر: ۶۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس:
زارع گفت: انقلاب اسلامی ایران به دنبال سینمای مطلوب و فیلم تاثیرگذار است، در این عرصه، سینمایی که پیام انقلابی و دینی نداشته باشد، سینمای انقلاب اسلامی نیست.

به گزارش تنویر، نیما زارع، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در آیین پایانی چهارمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج با اشاره به اینکه سینما یک هنر برتر است، گفت: هیچ هنری را نمی یابید که در روایت یک واقعه یا حقیقت به کارآمدی سینما باشد.


مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در ادامه صحبت هایش با اشاره به به لزوم توجه فیلمسازان به حوادث و وضعیت منطقه غرب آسیا گفت: کدام فرد یا گروهی هدف دار، چه در جبهه حق و چه در جبهه باطل را می توانید پیدا می کنید که از این فرصت بهره نَبَرد؟!، امروز حتی داعش شیطان صفت که امنیت منطقه را بر هم زده است، از هنر سینما استفاده می کند..

مسئول شورای سیاست گزاری جشنواره "سکانس بیداری" در ادامه صحبت هایش معرفت افزایی دست اندرکاران ساخت فیلم را را یکی از عوامل موثر در انعکاس معارف دینی و انقلابی در اثر هنری دانست و گفت: اگر معرفت دینی به دل کارگردان اثر القاء شود، او می تواند این معرفت درونی را در فیلمش منعکس کند.

وی تاکید کرد: کم کاری در انتقال معارف دینی و ارزش های اسلامی به فیلمسازان متوجه نهادها و مسئولین است.

زارع خطاب به فیلمسازان حاضر در این مراسم گفت: وقتی گوهر گرانبهایی نظیر فیلم در اختیار شماست، مسئولیت شما هم سنگین تر است، شما می توانید یک سازنده ی اخلاق باشید یا باعث کج فهمی مخاطبان شوید، شما می توانید امید، شوق، انگیزه و همه چیز هایی که منجر به پیشرفت جامعه می شوند را به مخاطبان القاء کنید.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در سراسر جهان به شجاعت شناخته می شود و تاثیرگزار است، گفت: ملت ایران با تکیه بر باورها و تلاش خستگی ناپذیر، تمام محاسبات جهان را در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و پس از آن بر هم زده است، کشوری که اینگونه در حال پیشرفت است نیاز به حضور هنرمندان مومن در صحنه دارد، هنرمندان مومن بخصوص فیلمسازان می توانند نسل نوجوان و جوان را پیشرونده، امیدوار و معتقد به ارز ش ها تربیت کنند.


زارع با بیان اینکه سِرشت هنرمند با زیبایی گره خورده است و همواره به دنبال زیبایی می گردد، گفت: این هنرمند چطور می تواند زیبایی های دفاع مقدس را نادیده بگیرد؟ ایستادگی در برابر ده‌ها کشور پشتیبان صدام، مقاومت جوانان ایرانی با دستان خالی، رزمندگان صادق و باصفا، ایثار و گذشت، رشادت ها، حماسه ها و بسیاری دیگر از سوژه ها در دوران دفاع مقدس نهفته اند که برای معرفی به نسل امروز نیازمند توجه هنرمندان هستند.

وی هدف از برگزاری جشنواره سکانس بیداری را معرفی آرمان های انقلاب دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران به دنبال سینمای مطلوب و فیلم تاثیرگذار است، در این عرصه، سینمایی که پیام انقلابی و دینی نداشته باشد، سینمای انقلاب اسلامی نیست زیرا پیام عزصه هنر انقلاب همان پیام انقلاب اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در حاشیه اختتامیه چهارمین دوره ی جشنواره ی فیلم بسیج هنرمندان فارس با عنوان "سکانس بیداری" به خبرنگار تنویر گفت: هدف از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه بسیج، رشد و تعالی سینماست، این جشنواره و گردهمایی فرهنگی که در قالب "سکانس بیداری" شکل گرفته است با هدف پیدا کردن استعدادهای انقلابی در این عرصه و ایجاد تحول در در عرصه فیلمسازی استان فارس برگزار شده است؛ میدان دادن به عناصر با استعداد و متعهد به کشور و انقلاب اسلامی و ایجاد یک تحول به معنای سوق دادن مخاطب به سمت هنر حقیقی، در رشد سینمای متعهد و انقلابی موثر است.


مراسم اختتامیه چهارمین دورۀ جشنواره ی فیلم بسیج هنرمندان فارس با بخش های مختلفی نظیر اجرای تئاتر "بیداری" با موضوع دفاع مقدس اثر گروه تئاتر دانشجویی دانشگاه شیراز، نمایش دوبله انگلیسی فیلم "آمبیانس" اثر تقدیر شدۀ جشنواره فیلم "سکانس بیداری"، اجرای موسیقی ارزشی به زبان های عربی- فارسی از طاها چوگان‌باز خواننده جوان ایرانی، برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و نمایشگاه عکس دفاع مقدس همراه بود.


"سکانس بیداری" چهارمین جشنواره فیلم کوتاه بسی، در دو بخش فیلمنامه نویسی و فیلم کوتاه با موضوعات بازخوانی ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و مقاومت ملل انتظار، امید، آرمان گرایی، مضامین آیینی-اجتماعی؛ تحقق شعار سال، مقابله با جنگ نرم شبکه های ماهواره ای و رسانه های استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران، افشای جنایت های گروه های تکفیری نظیر داعش، زندگی ائمه اطهار و اهل بیت (علیهم السلام) بویژه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در الگو سازی و نقش زن مسلمان در زندگی امروز، دفاع مقدس و نمود آن در استان فارس، شهرستان ها، معرفی ارزش های انقلابی و جهادی، برگزار گردید.

در مراسم اختتامیه چهارمین دورۀ جشنواره ی فیلم بسیج هنرمندان فارس، هیئت داوران تندیس فیلم برگزیده جشنواره "سکانس بیداری" را به فیلم "مات" اثر مهدی راوش از شهرستان کازرون اهدا نمود و فیلم "آمبیانس" اثر شیما پور سهم الدین از شیراز را شایسته تقدیر دانست.

اسامی برگزیدگان بخش فیلمنامه نویسی جشنواره فیلم کوتاه بسیج به شرح ذیل می باشد:

تقدیر شده: فیلمنامه ی قهرمان - آقای مهدی احمدی

رتبه ی سوم: فیلمنامه ی آنچنان که - آقای سید محمد فاطمی

رتبه ی دوم: فیلمنامه ی هدیه - سرکارخانم راضیه کاراندیش

رتبه ی اول: فیلمنامه ی درنا - آقای عبدالکریم کشکولی قشقائی


اسامی برگزیدگان بخش فیلم کوتاه در چهار محور تخصصی فیلم کوتاه داستانی، نماهنگ، مستند و پویانمایی به شرح ذیل می باشد:

الف: انیمیشن:

تقدیر شده: فیلم تیغ رو - امین ترابی فر

برگزیده: پرنده - سیده فاطمه قدرت

ب: نماهنگ

تقدیر شده:حریم یار - علی بقائی

برگزیده: یک پنجره فاصله - محمد مقتدری

ج: فیلم مستند

تقدیر شده: شهید زین الدین - رامین شه منش

برگزیده: حراجی نیاز - شیما پورسهم الدین

د: فیلم کوتاه داستانی

تدوین:

برگزیده: فاطمه دلپذیر - فیلم مات

تصویر برداری:

تقدیر شده: علی بقائی - فیلم آمبیانس

برگزیده: علیرضا گندمی و علیرضا بیات - فیلم مات

فیلمنامه :

تقدیر شده :مسعود احمدی- آمبیانس

برگزیده: مهدی راوش - فیلم مات


بازیگر مرد:

تقدیرشده: کورش رخشنده پور - فیلم مات ، مرتضی محمدی: نقطه تسلیم

برگزیده: عرشیا زرین- فیلم مات

بازیگر زن:

برگزیده: وجیهه لاریجانی - فیلم مات

کارگردانی:

تقدیر شده: امیر افشاری - فیلم رد پای آسمان ، میلاد فرهمند- کفش های گلی

برگزیده: مهدی راوش - فیلم مات

فیلم برتر:

برگزیده: مهدی راوش- مات

تقدیر شده: شیما پور سهم الدین- آمبیانس


شرح تصویری این مراسم را اینجا ببینید.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: