آخرین اخبار
کد خبر: ۷۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
سردار سپهر گفت: وظیفه جریان متدین و انقلابی ایجاد نگرش، درک و گفتمان واحد نسبت به اهداف نظام سلطه در جامعه، یکصدایی در نقاط عطف انقلاب، توسعه و تعمیق ولایت پذیری است است.
به گزارش تنویر، همایش سیاسی - بصیرتی هادیان سیاسی سپاه فجر فارس با حضور سرتیپ پاسدار محمد حسین سپهر معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از هادیان سیاسی سپاه فجر برگزار گردید.

سردار سپهر در ابتدای صحبت هایش در این همایش با اشاره به اهمیت توجه به بحث " نفوذ "، گفت:  اختلاف افکنی، فتنه و نفوذ از مسائلی هستند که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) دائما در مورد آن ها تذکر داده اند، بویژه بحث نفوذ که در سال جاری رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)  بیش از 70 مرتبه درباره آن تذکر داده اند.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی در بحث نفوذ  بدنبال استحاله فرهنگی و اعتقادی ملت ایران، تصرف اراده مسئولان کشور و تاثیر گذاری در تصمیم سازی ها هستند که اگر این اتفاق بیفتد موجب تغییر ماهیت نظام اسلامی، تغییر رفتار مردم و مسئولان کشور می شود.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه " برخی می گویند همان طور که در مسئله هسته ای مذاکره انجام شد در مورد سایر مسائل نیز با آمریکا مذاکره کنیم "، گفت:  بعضی ها غافلند و نمی دانند طرح این موضوعات یعنی تسلیم شدن در مقابل آمریکا، از ابتدای تاریخ هر گاه دولت ها، ملت ها، خواص و آحاد مردم زمین خورده اند دو دلیل داشته است یا صبر نداشته اند یا بصیرت نداشته اند.

وی با اشاره به اینکه " رهبر انقلاب فرموده اند: مامویت اصلی ساخت تمدن نوین اسلامی است "، گفت:  امروز ملت ایران زمینه ساز این تمدن هستند، جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در این حرکت عظیم، خط مُقدم است، در این زمینه نباید فراموش کنیم تهدیدی که دولت اسلامی با آن مواجه است نفوذ و اختلاف افکنی استکبار جهانی و آمریکاست.

سردار سپهر در ادامه صحبت هایش با اشاره به اینکه تعداد زیادی از اندیشکده های آمریکایی رفتار خواص و مردم در ایران را بررسی نموده و برای نفوذ راهکار ارائه می دهند، گفت: در موضوع مذاکره با ایران دو خط از سوی آمریکایی ها دنبال می شود که عبارتند از دیپلماسی خط یک یا گفتگوی مسئولان آمریکا و ایران و دیپلماسی خط دو یعنی ارتباط دو ملت در قالب بازگشایی سفارتخانه ها، تعاملات فرهنگی، دانشگاهی و نهایتا تغییر سبک زندگی اسلامی به غربی، دیپلماسی خط دو بسیار آسان و کم هزینه هم هست.

وی هدف اصلی آمریکا را نفوذ فرهنگی و سیاسی دانست و افزود: آمریکا در نفوذ فرهنگی و سیاسی به دنبال 6 موضوع است که عبارتند از:

 یک: پذیرش ذهنی ابر قدرت بودن آمریکا توسط مردم که ترس و وادادگی در مقابل آمریکا را در پی خواهد داشت.

دو: صرف نظر کردن ایران از صنعت هسته ای.

سه:  انصراف ایران از تبدیل شدن به قدرت برتر منطقه ای.

چهار: عدم مشارکت ایران در هندسه سیاسی منطقه.

پنج: عقب نشینی ایران از توسعه بیداری اسلامی و مقاومت اسلامی.

شش: وادارسازی ایران برای تعامل راهبردی  با آمریکا در تمام موضوعات.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه آمریکایی ها در موضوع مذاکره به دنبال تغییر اساسی ماهیت نظام اسلامی هستند، گفت: نفوذ فرهنگی و سیاسی پس از مذاکره موجب تغییر رفتار مردم و مسئولان خواهد شد، وی  در تشریح عوامل و زمینه های تغییر رفتار مردم و مسئولان به سه مورد اشاره نمود: 

یک: اختلاف افکنی دشمن بین مردم با مردم یا بین مردم با مسئولان.

دو: ترویج اباحه گری، فساد اخلاقی و دین ستیزی در جامعه.

سه: مشروعیت زدایی از نظام و شبهه افکنی در مسائل اعتقادی.

سردار سپهر توجه به واجبات دینی را از راهکارهای مهم مقابله فساد فکری و اخلاقی در جامعه دانست و افزود: لازم است دولت در بودجه سال آینده و همچنین در تدوین برنامه ششم توسعه به چهار رکن اساسی یعنی نماز، زکات، امر به معروف  و نهی از منکر توجه ویژه از منظر اختصاص بودجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مهم ترین مولفه توفیق امام عصر (عج) قدرت برتر ایشان بواسطه دانش سرشار است، گفت: زیربنای تشکیل جامعه اسلامی همین موضوع است، باید نسبت به رتبه تولید علم در کشور حساس باشیم اگر به این موضوع توجه نکنیم و غفلت کنیم یعنی کُند شدن تشکیل جامعه و دولت اسلامی.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پایسداران انقلاب اسلامی در پایان صحبت هایش دوقطبی کردن فضای عمومی جامعه ایران را راهبرد اصلی آمریکا و استکبار جهانی دانست و افزود: وظیفه جریان متدین و انقلابی ایجاد نگرش، درک و گفتمان واحد نسبت به اهداف نظام سلطه در جامعه، یکصدایی در نقاط عطف انقلاب، توسعه و تعمیق ولایت پذیری و تعمیق باورهای دینی و اعتقادی است، وی همچنین خاطرنشان نمود: این ها باید یک فرهنگ جاری در جامعه باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر: