آخرین اخبار
کد خبر: ۷۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز:
قناعتی گفت: 400 برنامه با محوریت «استکبارستیزی و مقابله با نفوذ دشمن» در ایام هفته بسیج توسط سپاه بقیه الله(عج) شیراز برگزار می گردند.
به گزارش تنویر، جواد قناعتی، فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن ایام هفته بسیج، اهمیت برپایی چنین هفته‌ای را یادآور شد و گفت: هفته بسیج  امسال را در حالی گرامی‌ می‌داریم که با توجه به شرایط کنونی، اهمیت و ضرورت توجه به مبانی اینکه اصلاً چرا بسیج تشکیل شد، دو چندان شده است.

وی به فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری درباره نفوذ دشمنان اشاره کرد و افزود: معظم‌له بارها درباره نفوذ فرهنگی و سیاسی آمریکا به کشورمان هشدار داده‌اند البته همواره از پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان ما به شیوه‌های مختلف در جهت نفوذ به کشور تلاش کرده‌اند اما بحمد الهی با هوشیاری مردم و هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب، هر بار شکست خورده‌اند.

قناعتی ادامه داد: در شرایط پس از تحریم‌ها و مذاکرات، دشمن و خاصه آمریکا تلاش دارد به وسیله راه‌های مختلف به قسمت‌های مختلف نظام رخنه کند و در این راستا راه‌های نفوذ فراوانی را برای خود طراحی کرده است، به همین دلیل نیازمندی ما به بصیرت‌افزایی و افزایش آگاهی‌های خود نسبت به این راه‌ها و شناخت آنان در شرایط کنونی چندین برابر شده است.

فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز، بسیج را نمادی از بصیرت و هوشیاری ملت ایران دانست و گفت: ملت ما همواره در رکاب امام و رهبری بوده‌اند و زمانی که امام راحل دستور تشکیل بسیج مستضعفین را داد، شاهد استقبال بی‌نظیر ملت از این تشکل مقدس بودیم و بحمد الهی این شجره مقدس بسیج روز به روز در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه امروز تفکر بسیجی، مرزهای کشور را در نوردیده است، گفت: امروز با توجه به وقایعی که در کشورهای منطقه در حال وقوع است و همچنین با توجه به امنیتی که در میهن اسلامی‌مان به یمن و برکت حاکمیت تفکر و فرهنگ بسیجی در کشورمان حاکم است، ملت‌های مسلمان به این نتیجه رسیده‌اند که تنها عاملی که موجب تأمین امنیت آن‌ها خواهد شد همین تفکر و فرهنگ بسیجی است.

قناعتی، یکی از ارکان اصلی تفکر و فرهنگ بسیجی را وجود روحیه استکبارستیزی در سایه بصیرت و آگاهی نسبت به نقشه‌ها و کید دشمنان دانست و افزود: هر روز که می‌گذرد ما شاهد این هستیم که استکبار جهانی همواره برای تحکیم و تقویت حاکمیت خود بر نقاط مختلف دنیا، نقشه‌های مختلفی را اجرا می‌کند به عنوان یک مثال یک روز گروه تروریستی داعش را ایجاد و تقویت می‌کند و روز دیگر سعی در نابود کردن خط مقاومت در منطقه دارد.

فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز خواستار هوشیاری و بصیرت‌افزایی مسلمانان در خصوص اقدامات استکبار جهانی شد و گفت: تنها راه مقابله با نقشه‌های پلید استکبار بصیرت‌افزایی است ضمن اینکه اصولاً استکبارستیزی بدون شناخت آمریکا و راه‌های نفوذ او امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه استکبارستیزی ریشه در قرآن کریم دارد، ابراز کرد: در آیات قرآن می‌خوانیم که خداوند همواره مؤمنان را به هوشیاری دعوت می‌کند زیرا که کفار و دشمنان آن‌ها هیچگاه دست از مکرها و حیله‌های خود برنمی‌دارند و همواره برای از بین بردن ایمان آنان و تسلط بر مؤمنان نقشه‌های مختلفی را طراحی می‌کنند.

قناعتی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل در خصوص استکبارستیزی عنوان کرد: از آنجا که فرمایشات رهبر معظم انقلاب و امام راحل همواره ریشه در آیات قرآن دارند، به همین دلیل در فرمایشات آنان نیز همواره تأکیدات فراوانی بر روی مسئله استکبارستیزی، بصیرت و هوشیاری مشاهده می‌کنیم.

فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز خاطرنشان کرد: اصولاً ظلم‌زدایی و مبارزه با استکبار به عنوان یک مسؤلیت دینی - سیاسی، جدی‌ترین آثار را در قیام ملل مستضعف علیه نظام ظالمانه حاکم بر جهان از خود به جای گذاشته است و از نگاه قرآن مستکبرین کسانی هستند که پس از شنیدن سخنان حق دعوت الهی، نه تنها آن را نمی‌پذیرند بلکه معاندانه با آن‌ها مبارزه می‌کنند و امکان پذیرش آن توسط دیگران را از میان می‌برند.

وی در ادامه نقش بسیج را در این میان یادآور شد و افزود: بسیج و بسیجیان در زمینه بصیرت‌افزایی و مقابله با نفوذ دشمنان و استکبارستیزی همواره در خط مقدم حضور دارند و در حقیقت این بسیج است که تاکنون توانسته است، روز به روز به استحکام این انقلاب بیفزاید، ضمن اینکه باید یادآور شد که بسیج، کسی جز اقشار مختلف مردم در رده‌های مختلف کارگری، کارمندی، اساتید، دانشجویی، دانش‌آموزی و غیره نیست.

قناعتی، گستره بسیج را در لایه‌ها و اقشار مختلف جامعه برشمرد و گفت: با توجه به تلاش‌ها و افتخاراتی که بسیجیان ما در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، دفاعی، امنیتی و غیره کشور آفریدند، امروزه بسیجی بودن خود یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه‌های هفته بسیج این ناحیه از سپاه پرداخت و گفت: هفته بسیج امسال به نام «بسیج دست قدرت خدا» نامگذاری شده است ضمن اینکه برنامه‌های این هفته نیز برپایه استکبارستیزی و مقابله با نفوذ دشمن از سه طریق دشمن‌شناسی، روشنگری و مطالبه‌گری برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری قریب 400 برنامه در ایام هفته بسیج به‌همت این ناحیه از سپاه در شیراز خبر داد و گفت:‌ افتتاح پایگاه‌های مقاومت، برگزاری همایش «زینبیون، منادیان استکبارستیزی»، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تجلیل از فرماندهان پایگاه‌های مقاومت، برگزاری یادواره شهدای کارگری، برپایی نشست‌های بصیرتی، برگزاری همایش بصیرتی و استکبارستیزی از جمله این برنامه‌ها هستند.

قناعتی، هواکردن بالن‌های کاغذی با شعار استکبارستیزی و اسما امام حسین(ع)، برگزاری یادواره‌های شهدا و شب خاطره و شعر بسیج، رونمایی از کتاب شهدا، تجلیل از بسیجیان نمونه، سرگروه و منتخبین قرآنی، همایش نوجوانان عاشورایی، غبارروبی گلزار شهدا و تجلیل از پیشکسوتان بسیجی را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

برگزاری همایش «شکوه اقتدار»، رژه موتورسواران بسیج با عنوان تجدید پیمان با ولایت، گردهمایی ایثارگران بسیجی، مسابقه مشاعره آیینی 7 شب با عنوان «از قبله تا کربلا»، نشست گفتمان مقام معظم رهبری در باب هنر و فرهنگ یادواره شهدای شیخ علی چوپان به همراه برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی از دیگر مواردی بود که وی از آن‌ها نام برد.
نام:
ایمیل:
* نظر: