آخرین اخبار
کد خبر: ۷۰۹۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز خبر داد:
سرهنگ محبی پور گفت: همزمان با هفته بسیج مراسم تشییع نمادین شهید مفقود الجسد سیامک کاویانی در منطقه خانه زنیان برگزار خواهد شد.
به گزارش تنویر، سرهنگ پاسدار اسماعیل محبی‌پور، فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز  در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین گفت: این نهاد به فرمان امام راحل در 5 آذرماه 1358 با این عبارت که فرمودند مملکتی که 20 میلیون جوان دارد باید 20 میلیون ارتشی داشته باشد آغاز به کار کرد.

ارزش وجودی بسیج روز به روز نمایان‌تر می‌شود

وی افزود: ارزش وجودی این نهاد مقدس بعد از گذشت کمتر یکسال با حمله ددمنشانه رژیم وابسته عراق به خاک جمهوری اسلامی به ظهور رسید و در ادامه در عرصه‌های مختلف امنیت داخلی و همچنین در مسیر سازندگی ایران اسلامی و توسعه و پیشرفتی که انقلاب اسلامی نوید آن را داده بود خدمات بزرگی را به جامعه ایران ارائه کرد.

تشکیل حکومت‌های غیروابسته در کشورها با الگوبرداری از تجربیات بسیج

محبی‌پور گستره جغرافیایی بسیج را فرامرزی عنوان کرد و گفت: بسیج هر چند به ظاهر در محدوده جغرافیای جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند اما تفکر بسیجی، نوع عمل، رفتار و فرهنگ بسیجی باعث شد که ما امروز در اقصی نقاط جهان به‌ویژه در کشورهای مسلمان گروه‌ها و اقشار مختلف مردم را ببینیم که علاقه و تمایل دارند از نهاد مقدس بسیج الگو بگیرند و در مسیر استقلال، آزادی و تشکیل حکومت‌های غیروابسته از تجربیات بسیج استفاده کنند.

فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز بیان کرد: بعد از امام(ره) هم مقام معظم رهبری که خودشان جزو اولین بسیجیان جهان اسلام هستند این شجره طیبه و مقدس بسیج را مدیریت کردند و به‌عنوان فرماندهی معظم کل قوا، بارها در بیانات و دستورات خود در خصوص لزوم افزایش توسعه فعالیت‌های بسیج مطالب مختلفی را ارائه کردند.

ایجاد امنیت پایدار و توسعه؛ از برکات تشکیل بسیج

وی با بیان اینکه نگاه ملی، دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور به‌عنوان محورهای فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد بسیج است، گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی با حضور خیل بی‌شمار بسیجیان در عرصه‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی دارای یک امنیت پایدار ایجاد کرده و در مسیر توسعه گام‌های بلندی را برداشته است.

محبی‌پور با تصریح اینکه طبق فرمایشات امام و رهبری، دایره فعالیت بسیج را آحاد مردم ایران شامل می‌شود، گفت: ایمان، آگاهی، بصیرت، عاشق، متعهد و علاقه‌مند از ویژگی‌های بسیجیان است و هرکسی که این ویژگی‌ها را داشته باشد و آماده انجام فعالیت در میدان‌های مختلف باشند به تعبیر رهبری بسیجی است.

فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز در ادامه سخنان خود به تشریح فعالیت‌های این ناحیه از سپاه در هفته بسیج پرداخت و گفت: شعار امسال هفته بسیج «بسیج دست خدا» است و مقرر شده است محتوای تمام برنامه‌های این هفته در راستای گفتمان ولایت در خصوص استکبارستیزی و جلوگیری از نفوذ آمریکا باشد.

اجرای 300 برنامه توسط این ناحیه از سپاه در هفته بسیج

وی با یادآوری اینکه هفته بسیج امسال از روز جمعه، 29 آبان آغاز می‌شود، گفت: در محدوده سپاه ثارالله(ع) شیراز قریب 300 برنامه در 23 عنوان به عنوان برنامه‌های عمده توسط پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج اجرا خواهد شد.

محبی‌پور، برگزاری همایش «افتخار اقتدار» را که در تاریخ 23 آبان با توجه به اتفاقات فرانسه را از جمله این برنامه‌ها دانست و گفت: در این برنامه قریب 600 بسیجی عملیاتی ناحیه ثارالله(ع) با حضور در تقاطع‌ها، گلوگاه‌ها، میادین و معابر اصلی حضور همیشگی بسیج را برای دفاع از مردم مرزهای جمهوری اسلامی و اسلام به نمایش گذاشتند.

اجرای یادواره شهدای منطقه دینکان در روز پنج‌شنبه، 28 آبان با حضور مسئولان استانی، اجرای همایش میقات صالحین در روز جمعه همزمان با سراسر کشور در نماز باشکوه جمعه جهت تبیین مباحث استکبارستیزی، نمایش فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی در سال 94 در قالب برگزاری نمایشگاه‌هایی در این رابطه و افتتاح غرفه‌های اشتغالزایی و کارگاه قالی‌بافی و غیره، نشست همدلی شورای فرماندهی نواحی چهارگانه شیراز به میزبانی این ناحیه از سپاه در روز شنبه، تجلیل از زنان ایثارگر و پیشکسوت بسیجی در منطقه خانه زنیان و ددشت ارژن در روز یکشنبه از جمله برنامه‌هایی بود که وی از آن‌ها نام برد.

تجدید بیعت گردان‌های بسیج با رهبر معظم انقلاب

فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز خاطرنشان کرد:‌ همچنین از روز سوم آذر اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم حاشیه شهر شیراز با همکاری بخش‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان ناحیه ثارالله(ع) صورت خواهد گرفت و در روز چهارم آذر نیز چند برنامه عمده در مرکز کشور شامل تجدید بیعت فرماندهان گردان‌های بیت‌المقدس، امام علی(ع) و امام حسین(ع) بسیج با مقام معظم رهبری رهبری خواهیم داشت که این افراد از شیراز اعزام به تهران می‌شوند ضمن اینکه همین افراد نیز با نماینده رهبری تجدید بیعت خواهند کرد.

وی ادامه داد:‌ در همین روز برنامه باشکوه هیئت عاشقان ولایت ناحیه ثارالله(ع) برگزار خواهد شد که در این بحث موضوع دستاوردهای تفکر بسیجی در توسعه و پیشرفت ایران اسلامی به بحث گذاشته خواهد شد و علاوه بر آن نیز تشییع نمادین شهید مفقود الجسد سیامک کاویانی در منطقه خانه زنیان انجام خواهد گرفت که این شهید در سن 20 سالگی و در فروردین سال 67 در منطقه بانه به شهادت رسیده و مفقودالجسد شدند.

تجمع 5 هزار نفری بسیجیان ثارالله(ع) در «شکوه استقامت»

محبی‌پور، اجرای برنامه ملی «شکوه استقامت»‌ همزمان با سراسر کشور در شیراز را از دیگر برنامه‌های روز 5 آذر عنوان کرد و گفت: در ناحیه ثارالله(ع) تجمع 5 هزار نفری بسیجیان خواهر و برادر را برگزار خواهیم کرد و بعدازظهر این روز نیز مراسم غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا اجرا خواهد شد و علاوه بر این‌ها در محله محروم عادل آباد برنامه آبروی محله در جوار منزل شهیدان قاسمی اجرا خواهیم کرد و یاد شهیدان بسیج را در این روز یادآور می‌کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز، افتتاح 10 پایگاه مقاومت بسیج در محدوده ثارالله(ع)، برگزاری مسابقات ورزشی شامل والیبال، کوهپیمایی و راهپیمایی عمومی در روز جمعه، 6 آذر را به عنوان دیگر برنامه‌های این ناحیه از سپاه در ایام هفته بسیج عنوان کرد.

تجلیل از نخبگان قرآنی این ناحیه از سپاه

وی در ادامه در پاسخ به خبرنگار ایکنا از تجلیل نخبگان علمی، قرآنی و فرهنگی این ناحیه از سپاه خبر داد و گفت: در روز چهارشنبه، 4 آذر چنین برنامه‌ای اجرا خواهد شد که در آن 15 نفر از حافظان قرآن این ناحیه از سپاه نیز تجلیل خواهند شد.

اعطای 500 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در 6 ماه اول سال

محبی‌پور همچنین، به فعالیت‌های انجام شده در خصوص اقتصاد مقاومتی در این ناحیه از سپاه هم اشاره‌ای کرد و افزود: در 6 ماه ابتدایی سال جاری قریب 500 میلیون تومان اعتبارات و تسهیلات اقتصاد مقاومتی با بررسی و تأیید کارشناسی پروژه‌ها به اقشار مختلف مردم واگذار شده است که جهت واگذاری این تسهیلات علاوه بر الزام فرد به شرکت در دوره‌های آموزشی و استفاده از تجارب بازرسان این ناحیه از سپاه، بازرسی‌ها و بازدیدهایی نیز از پروژه‌ها به عمل آمد.

فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز بیان کرد: میزان اعتبارات تخصیص یافته به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در 6 ماهه دوم سال فراتر از این می‌شود زیرا عمده فعالیت‌های ما از مهرماه آغاز می‌شود ضمن اینکه سال گذشته یک میلیارد و 100 میلیون تومان تسهیلات در این پروژه‌ها واگذار کردیم و امسال هم به یاری خدا همین مبلغ اعتبار اختصاص خواهیم داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: