شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۳۰:۰۴
کد خبر: ۷۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
+ تصاویر
رزمایش پدافند غیر عامل با هدف برخورداری از آمادگی لازم در مواقع بحران، روز چهارشنبه در صنایع شیر پگاه فارس به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرقان و با حضور سرگرد مجید علی پور فرمانده این ناحیه و احسان الله معلمی معاون اداری و برنامه ریزی شرکت صنایع شیر پگاه فارس برگزار شد.
معاون اداری و برنامه ریزی شرکت صنایع شیر پگاه فارس در حاشیه برگزاری این رزمایش در گفت و گو با ایرنا گفت: در شرایط کنونی که کشور از نظر امنیتی و اقتصادی در وضعیت خاصی به سر می برد، صنایع وظیفه سنگینی بر عهده دارند.
احسان الله معلمی افزود: در این میان صنایع غذایی به دلیل این که متولی تامین مواد غذایی مردم هستند، از جایگاه ویژه ای برخوردارند و به همین سبب نیز ممکن است در معرض آسیب های بیشتری قرار گیرند.
وی اظهار داشت: با در نظر گرفتن چنین شرایطی، صنایع شیر پگاه فارس که سهم عمده ای در تولید لبنیات جنوب کشور دارد اقدام به تدابیر امنیتی لازم برای مواقع بحران کرده است.
معاون اداری و برنامه ریزی شرکت صنایع شیر پگاه فارس اضافه کرد: از 400 نفر نیروی انسانی که در این شرکت شاغل هستند 200 نفر از آنان عضو فعال پایگاه مقاومت بسیج هستند و در این رزمایش نقش عمده ای را عهده دار بودند.
معلمی ادامه داد: در این رزمایش حدود 50 نفر از نیروی انسانی این شرکت با شنیدن صدای آژیر خطر به موقع در محوطه اصلی شرکت حاضر شدند و اقدامات لازم را در برخورد با بحران فرضی انجام دادند.
وی ادامه داد:در این رزمایش علاوه بر استفاده از تجهیزات و ماشین های مورد نیاز از تمام توان نیروی انسانی موجود در صنایع شیرپگاه فارس نیز استفاده شد.
پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری درهنگام بحران، بدون استفاده از اقدام نظامی و صرفا با بهره گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.
اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه وجابه جایی، فریب،مکان یابی،اعلام خبر،قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفا و سازه های امن است.
در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان ها، صنایع و حتی مردم عادی می توانند نقش موثری ایفا کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: