کد خبر: ۷۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
در یک مراسم در حوزه هنری مطرح شد:
مراسم رونمایی از پنج کتاب تازه نشر « 27 بعثت» با حضور همسر و فرزندان سردار شهید حاج حسین همدانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ حماسه ایسنا،‌ در این مراسم که شامگاه گذشته 3 دی ماه در تالار اندیشه «حوزه هنری» برگزار شد‌، سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران در سخنانی گفت: سه سال پیش انتشارات و موسسه 27 بعثت شکل گرفت و تاسیس شد؛ یکی از بنیان گذاران این موسسه حاج حسین همدانی بود.

وی خاطرنشان کرد: انتشارات « 27 بعثت» تاکنون 43 کتاب را به چاپ رسانده است و شش جلد دیگر هم در آینده رونمایی خواهد کرد. همچنین 30 فیلم مستند تولید و از صدا و سیما به نمایش درآمده است، حدود 10 مستند دیگر در مرحله آماده پخش هستند.

به گفته‌ی او؛ در بخش ساخت فیلم سینمایی نیز فیلم «ایستاده در غبار» که به زندگینامه جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان پرداخته است‌ و تئاتری با عنوان «شیر در زنجیر» نیز در رابطه با زندگینامه این جاوید الاثر در حال آماده شدن، هستند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس یادآورشد: زمانی برای ارائه گزارش، همراه حاج حسین همدانی نزد مقام معظم رهبری رفتیم و ایشان پس از شنیدن آنچه که «موسسه 27 بعثت» انجام داده است‌، رهنمودهایی را برای ما گفتند و یادآور شدند که بهتر است به چه موضوعاتی بپردازیم. سردار همدانی هم در بُعد نظامی و هم در بعد فرهنگی نسبت به مباحث مرتبط با دفاع مقدس حساس بود.

در ادامه این مراسم سردار گلعلی بابایی نویسنده کتاب «پیغام‌ ماهی‌ها» نیز در سخنانی بیان کرد: سردار همدانی علاوه بر اینکه در حوزه نظامی و فرماندهی نابغه بود‌، در حوزه فرهنگی و کتاب نیز باید بگویم یک نابغه فرهنگی به حساب می‌آید. در یک سال اخیر تا پیش از شهات‌اش که ایشان پیش ما بودند، توانستیم با حضورش مراسم رونمایی از چهار عنوان کتاب را برگزار کنیم.

این نویسنده در رابطه با عنوان «پیغام ماهی‌ها» گفت: دلیل نام‌گذاری کتاب زندگی نامه حاج حسین همدانی با عنوان «پیغام ماهی‌ها» در حقیقت شعری از سهراب سپهری است و دلیل اصلی آن نیز پشت جلد کتاب بیان شده است.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این مراسم جانباز حاج میراز محمد سلگی راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد»، نادر طالب زاده مجری و برنامه ساز صدا و سیما و همسر شهید حسین همدانی به بیان خاطراتی از سردار شهید حاج حسین همدانی پرداختند و در پایان این مراسم از پنج عنوان کتاب به نام‌های «سوت آخر»،«آب هرگز نمی‌میرد»،«هفتمین فرمانده»،«پیغام ماهی‌ها» وآلبوم تصویری«بچه‌های گردان حبیب»‌ رونمایی و از نویسندگان و راویان این کتاب‌ها تقدیر شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: