جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۵۴:۴۱
کد خبر: ۷۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
خواننده محلی بوشهری:
حسین کشتکار بوشهری گفت: خوانندگان برای جذب مردم به مفاهیم ارزشی از گویش‌ و زبان محلی خویش استفاده کنند.
 حسین کشتکار بوشهری در حاشیه جشنواره سرودهای حماسی در گفت‌وگو با با کمیته اطلاع رسانی جشنواره "ترنم بیداری" در شیراز، با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب‌اسلامی موسیقی مورد حمله و هجوم‌فرهنگی قرار گرفت اظهار داشت: برای مقابله با هجوم‌فرهنگی موسیقی‌غربی در ایران کاری بنیادی صورت نگرفت و سبب رشد موسیقی‌غربی در بین جوانان ایرانی شد.

وی با اشاره به اینکه برای رشد هنر و موسیقی در ایران باید به صورت بنیادی عمل شود عنوان کرد: آموزش و پرورش باید زنگ‌های هنر مدارس را جدی بگیرد تا سبب علاقه‌مند شدن دانش‌آموزان به هنر و موسیقی شود.

خواننده محلی بوشهر با بیان اینکه خوانندگان برای جذب مردم بهتر است از گویش‌ و زبان محلی خویش استفاده کنند خاطرنشان کرد: خواندن به زبان و گویش محلی هر ناحیه سبب ترویج و آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ آن قوم و اقلیم می‌شود.

کشتکار با بیان اینکه در کشور ایران خواننده‌های خوب بسیاری وجود دارد ولی به دلیل نبود امکانات  نتوانسته‌اند پیشرفت کنند بیان کرد: خواننده‌های فارسی‌زبان غربی با تبلیغات فراوان توانستند جوانان ما را به راحتی به خود جذب ‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی حمایت کافی را از جوانان علاقه‌مند و هنرمند ایران نمی‌کنند افزود: برای پیشرفت در زمینه فرهنگی و موسیقیایی باید جوانان علاقه‌مند شناسایی شوند و برای رسیدن به هدفشان مورد حمایت قرار گیرند.
نام:
ایمیل:
* نظر: