شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۱۴:۰۱
کد خبر: ۷۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد در صورت شکست کنفرانس پاریس، این کشور استقلال فلسطین را به رسمیت می‌شناسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه قادرآباد و به نقل از خبرگزاری دانشجو، به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ "لوران فابیوس،" وزیر امور خارجه فرانسه، روز گذشته ر‍ژیم صهینونیستی را تهدید کرد اگر نشست بین المللی پاریس درباره فلسطین به شکست منتهی شود،  فرانسه فلسطین را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت خواهد شناخت.
 
لوران فابیوس در سخنانی در جمع هیئت های دیپلماتیک فرانسه گفت: پاریس در هفته های آینده در نظر دارد کنفرانسی بین المللی درباره از سرگیری مذاکرات صلح میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها برگزار کند. هدف از این کنفرانس تلاش برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کنار اسرائیل است. در صورتی که این کنفرانس به شکست منتهی شود آنگاه فرانسه، فلسطین را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت خواهد شناخت.
 
آخرین دور مذاکرات صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی اوریل سال 2014 (فروردین 93) برگزار شد؛ اما به هیچ نتیجه ای نرسید و از آن زمان تاکنون این مذاکرات متوقف شده است. اتحادیه اروپا نیز از روند مذاکرات در ماه نوامبر گذشته (آبان)  کنار گذاشته شد.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه در همین باره افزود: متاسفانه روند شهرک سازی های اسرائیل در سرزمین های فلسطینی ادامه دارد. ما نباید اجازه دهیم راه حل تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کنار اسرائیل از هم بپاشد. این وظیفه ماست که به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و قدرتی که برای صلح تلاش می کند در زمینه تلاش کنیم.
 
از همین رو، فرانسه در هفته های آینده اقداماتی برای فراهم کردن مقدمات کنفرانس بین المللی با حضور آمریکا، کشورهای اروپایی ها، کشورهای عربی به اجرا خواهد گذاشت. اگر این آخرین تلاش برای یافتن راه حلی گفتگو شده برای حل مشکل فلسطین به بن بست برسد آنگاه ما به مسئولیت های خود عمل خواهیم کرد و کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت خواهیم شناخت.

نام:
ایمیل:
* نظر: