کد خبر: ۸۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
محمد رضا در روز 15آبان سال 1350 در خانواده ای ساده ومذهبی در روستای بهجان بخش سیمکان شهرستان جهرم دیده به جهان گشود.نام او را آقا رضا،هم نام جدش گذاشتند،که بعد ها هنگام صدور شناسنامه،نام او را محمدرضا نوشتند.
محمد رضا دوران کودکی خود را در محیط روستا سپری کرد. در سن 7سالگی او را در مدرسه ی ابتدایی آن زمان،در روستا،ثبت نام کردند.در کلاس سوم ابتدایی بود که پدرش در اثر ابتلا به سرطان معده در حدود سن 34سالگی با این دنیای فانی وداع کرد.واین در حالی بود که از چهار فرزند دیگر که خداوند پس از محمد رضا به آنها داده بود،فقط یکی از آنها از کمند مرگ نجات پیدا کرد که نام او را مصطفی گذاشتند.
پس از آن محمد رضا و برادر کوچکش زندگی یتیمی را آغاز کردند وبیشتر مسئولیت خانه بردوش محمد رضا قرار گرفت.در این حال او به تحصیل خود ادامه داد وپس از اتمام دوره ی ابتدایی در مقطع راهنمایی که تازه آن زمان تاسیس شده بود ادامه ی تحصیل داد.پس از اتمام سال اول راهنمایی با تنی چند از همکلاسان خود به شیراز رفت ودر حوزه ی علمیه برای تحصیل دروس حوزوی ثبت نام نمود اما پس از یک سال،دروس حوزه آنها را قانع نکرد ودوباره به روستای بهجان آمد ودر سال دوم راهنمایی ادامه ی تحصیل داد.پس از امتحانات خرداد همان سال یعنی در تابستان سال 65 برای جبهه ثبت نام کرد وبه مدت 45روز در جبهه بود.در آغاز مدرسه،سال سوم راهنمایی را شروع کرد که در آذر ماه مجددا تصمیم گرفت همراه نیروهایی که به عنوان بسیجی به جبهه اعزام می شدند،دوباره به جبهه برود.
در روز 7 آذر ماه سال 1365 با دیدگان اشکبار مادر ودیگر بستگان خداحافظی کرد و رهسپار جبهه ی نبرد شد. حدود یک ماه بعد،یعنی روزهای 17یا18دی ماه بود که خبر شهادت او را برای خانواده اش آوردند.در روز 19 دی ماه سال 1365 تشییع وبه خیل شهیدان انقلاب وجنگ پیوست.((روحشان شاد،یادش گرامی وراهش پررهروباد.))

برای اطلاعات بیشتر به وصیت نامه شهید مراجعه کنید.

عکس و اسناد شهید:


/224224
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: