کد خبر: ۸۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: ضرورت دارد پیشکسوتان دفاع مقدس در عرصه های مختلف جامعه حضوری مستمر و پویا داشته باشند.
رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: ضرورت دارد پیشکسوتان دفاع مقدس در عرصه های مختلف جامعه حضوری مستمر و پویا داشته باشند. سردار مهدی محمدی فر در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس در قم ابراز کرد: حضرت امام(ره) بیش از سه دهه قبل سفارش کردند که مبادا پیشکسوتان جهاد و خون در پیچ و خم مشکلات روزمره به فراموشی سپرده شوند و حضرت آقا هم همواره بر استفاده از تجربیات پیشکسوتان دفاع مقدس تاکید دارند.

وی با اشاره به تاریخچه تشکیل سازمان جهاد و مقاومت گفت: این سازمان از اواسط سال 93 تشکیل شد و آغاز به کار کرد و در پایان سال 94 نیز وارد استان ها شد.

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت ادامه داد: این مجموعه ستادی دارای شخصیت حقوقی است و مسئولیت آن دادن نقش و هویت حقوقی به کانون ها و سازمان های زیرمجموعه است.

وی تصریح کرد: تشکیلات وابسته به این سازمان در استان ها پروانه فعالیت می گیرند و ما در حوزه ستادی، سیاستگذاری و هویت حقوقی دادن به کانون ها را پیگیری و حمایت نموده و به فعالان آن حکم مسئولیت می دهیم.

محمدی فر اضافه کرد: البته هدف اصلی از اجرای برنامه ها در این تشکیلات مردم نهاد، به صحنه آوردن و در عرصه حفظ کردن پیشکسوتان دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: بنیاد حفظ آثار متعلق به عموم مردم است و فرقی نمی کند اعضای پیشکسوتان جهاد و مقاومت، نیروهای مسلح باشند و یا نیروهای جهاد، آموزش و پرورش و ...

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در پایان با اشاره به یکی از طرح های آتی سازمان یادآورشد: به دنبال آن هستیم تا کارتی به منظور اعطای امتیازات اجتماعی خاص، به پیشکسوتان بدهیم و بدین ترتیب، شان و منزلتی را در خور آنها در جامعه و در مقایسه با دیگر اقشار، قائل شویم.
نام:
ایمیل:
* نظر: