آخرین اخبار
کد خبر: ۸۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
گزارش تصویری - تشریحی:
مسئولان استان در یک صف قرار می گیرند، سپس آیت الله ایمانی برای اقامۀ نماز جلوی صف می ایستد، همه مسئولان به نماینده ولی فقیه اقتدا می کنند.
به گزارش تنویر، همزمان با ماه مبارک رمضان، مسئولان ارشد استان فارس طِی یک دیدار صمیمانه با سردار غیب پرور فرمانده سپاه فجر دیدار نمودند، مسئولان استان فارس پس از این دیدار، افطار را مهمان سپاه فجر بودند.

برای حضور در ضیافت افطار سپاه فجر فارس با حضور مسئولان ارشد استان فارس از چند روز پیش هماهنگی ها انجام شده و پیگیر بوده ایم، بدلیل رعایت مسائل حفاظتی از زمان دقیق برگزاری مراسم اطلاعی در دست نیست تا روز پنجشنبه دهم رمضان، ساعت که به هفت شب نزدیک می شود از طریق تلفن زمان برگزاری مراسم اعلام می شود، با سرعت خودمان را به محل برگزاری مراسم می رسانیم.

مراسم افطاری در مجموعه فرهنگی امام علی (علیه السلام) شیراز برگزار می شود، وارد مجموعه که می شویم  روبروی درب ورودی با پهن کردن فرش، محلی برای اقامۀ نماز محیا شده، این اولین چیزی است که توجهمان را جلب می کند.

کمی جلوتر، مسئولان برگزاری مراسم با سرعت تمام در حال چیدن میز و صندلی هستند، تعداد زیاد میز و صندلی  هم باعث جلب توجه است، چون گفته شده فقط مسئولان ارشد استان فارس به این ضیافت دعوت شده اند، خود ما هم به سختی مجوز حضور گرفته ایم، پس این همه میز و صندلی برای چیست؟ ظاهرا برای یافتن پاسخ این سوال باید تا اخر مراسم صبر کنیم.

به سمت ورودی مجموعه بر می گردیم، نزدیک ساعت بیست فرمانده سپاه فجر فارس که میزبان این ضیافت است از راه می رسد، هر زمان فرمانده به مجموعه امام علی (ع) می آید ابتدا برای احترام بر مزار شهید گمنام حاضر می شود، پس از اَدای احترام به شهید گمنام، سردار غیب پرور به گفتگو با مسئولان برگزاری مراسم و بررسی روند اجرای کارها می پردازد.



دقایقی که سپری می شود، آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و عضور مجلس خبرگان رهبری اولین مهمانی است که از راه می رسد، فرمانده برای خوشآمدگویی نزدیک می رود و آیت الله ایمانی وی را در آغوش می گیرد، آیت الله ایمانی هم ابتدا بر سر مزار شهید گمنام حاضر می شود و سپس با همراهی مسئولان وارد مجموعه امام علی (ع) سپاه فجر می شود.


دقایقی بعد فرمانده ارشد ارتش هم از راه می رسد، دیدار فرماندهان ارشد سپاه و ارتش در استان فارس از لحظات دیدنی این مراسم است، فرمانده سپاه، فرمانده ارشد ارتش را در آغوش می گیرد و احوالپرسی این دو نفر از همدیگر، در روزهای گذشته به دو مناسبتِ روز ارتش جمهوری اسلامی و روز پاسدار، جمعی از فرماندهان سپاه و ارتش با هم دیدار داشته اند اما بدلیل حضور سردار غیب پرور در خارج از استان، امکان دیدار دو فرمانده ارشد سپاه و ارتش فارس بوجود نیامده است، امیر سامانی در پایان هر دو دیدار از حاضران خواسته است سلام وی را به سردار غیب پرور برسانند، احوالپرسی فرماندهان کمی طول می کشد، شاید دلیلش همین نکته باشد. اخبار مربوط به این دیدارها را اینجا ببینید: (+)، (+)، (+)، (+)


علی القاصی رئیس کل دادگستری استان فارس و علی صالحی دادستان شیراز مهمانان بعدی هستند که از راه می رسند، محمد تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای فارس نیز همینطور، تمام مهمانان پس از استقبال و خوشآمدگویی فرمانده، بر مزار شهید گنام حاضر می شوند.


مهمانان که از راه می رسند، ابتدا به گرمی از سوی فرمانده سپاه فجر استقبال می شوند و پس از ادای احترام به شهید گمنام با همراهی سردار ابوالفضل گزنی جانشین فرماندهی سپاه فجر به سمت محل اقامۀ نماز مشایعت می شوند، فرمانده سپاه فجر اما در مقابل درب ورودی ایستاده است تا شخصا از مهمانان استقبال کند.


نزدیک اذان، زمانی که خیال فرمانده از آمدن تمام مهمانان راحت می شود، خودش را به محل اقامۀ نماز می رساند، اندک زمانی به اذان مغرب مانده و مسئولان نیز که این فرصت را غنیمت شمرده اند به بحث و گفتگوهای دو نفره و چند نفره مشغول هستند، فرصت این بحث های صمیمانه برای مسئولان با توجه حجم سنگین مسائل کمتر پیش می آید.


قاری بسیجی آیاتی از قرآن را تلاوت و پاسدار موذن اذان را قرائت می کند، مسئولان استان در یک صف قرار می گیرند، سپس آیت الله ایمانی برای اقامۀ نماز جلوی صف می ایستد، همه مسئولان به نماینده ولی فقیه اقتدا می کنند.


مهمانان بین نماز مغرب و عشاء با شربت گلاب گرم افطار می کنند و پس از نماز با دعوت فرمانده به سمت محل برگزاری مراسم افطاری حرکت می کنند.


نان و پنیر، خرما و کلم پلوی شیرازی غذاهای سادۀ افطاری سپاه فجر برای مسئولان ارشد استان فارس هستند، مسئولان که سر میزها می نشینند باز هم نزدیک به نیمی از صندلی ها و میزها خالی است، به دستور فرمانده سپاه فجر، محافظان مسئولان و تمام سربازانی که برای برگزاری مراسم افطاری از بعد از ظهر فعالیت داشته اند سر میزها می نشینند، با نشستن سربازان میزها و صندلی ها بصورت کامل پُر می شوند، مسئول برگزاری مراسم می گوید: " فرمانده بارها تاکید کرده است سربازان و مسئولان در مراسم افطاری سر یک سفره بنشینند"، چهرۀ متعجب برخی از سربازان هم دیدنی است و ما هم پاسخ سوال خودمان را گرفته ایم.

شرح تصویری این مراسم را اینجا ببینید.
نام:
ایمیل:
* نظر: