آخرین اخبار
کد خبر: ۸۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
اعضای غیر ایرانی گروه جهادی «عماریونِ» استان فارس:
فرهنگ جوانان ايرانی در خدمت رسانی به مناطق محروم كشور که تحت عنوان اردوهای جهادی معرفی می شود، در حال درنورديدن مرزهای كشور است.
به گزارش تنویر، فرهنگ جوانان ايرانی در خدمت رسانی به مناطق محروم كشور که تحت عنوان اردوهای جهادی معرفی می شود، در حال درنورديدن مرزهای كشور است.

«عماریونِ فارس» گروه جهادی پنجاه و یک نفره ای است که هشت عضو آن اتباع غیرِ ایرانی هستند، تعدادی از  این اعضای غیر ایرانی که عمدتا اهل کشور افغانستان هستند برای تحصیل علوم دینی به کشورمان آمده اند و تعدادی هم ساکن ایران هستند، اردوی جهادی این گروه در مناطق محروم خفر جهرم در حال برگزاری است.

یکی از مشکلات اصلی روستاهای محروم منطقه خفر جهرم بخصوص روستای قالینی کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی است که موجب مهاجرت بسیاری از روستاییان شده است، اعتبار مورد نیاز برای حل مشکل کمبود آب و ساماندهی وضعیت قنات این منطقه دو میلیارد ریال تخمین زده شده که یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال آن تامین شده و ششصد میلیون ریال باقی مانده است.

دکتر عبدالحمید اسماعیلی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس در حاشیه دیدار با اعضای گروه جهادی  «عماریونِ فارس»، گفت: "خدمت رسانی به مناطق محروم"، "خودسازی و معنویت افزایی" و "ترویج فرهنگ کار و یاری رساندن به محرومان" سه هدف اصلی برگزاری اردوهای جهادی هستند.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی با مشارکت اقشار مختلف مردم نظیر دانشجویان، دانش آموزان و طلاب برگزار می شوند، گفت: حضور اتباع غیر ایرانی در اردوهای جهادی یک گام بلند در راستای تقویت ارتباط و وحدت بین ملل اسلامی و ترویج فرهنگ اسلامی یاری رساندن به محرومان است.

اعضای غیر ایرانی گروه جهادی عماریون فارس در دیدار با دکتر اسماعیلی تاکید نمودند: مسئولان ايرانی بدانند كه نمونه جوانان جهادگر ايرانی در هيچ كجای جهان يافت نمی شود، مسئولان ايران قدر جوانان جهادگر را بدانند و با حمايت از ایشان به پيشرفت ايران كمک كنند.

نماینده اعضای غیر ایرانی گروه جهادی عماریون فارس ادامه داد: یکی از نکات جالب برگزاری اردوهای جهادی این است که کار و تلاش با هدف کسب رضای خدا انجام شده و اعضای گروه هیچ مُزد مادی دریافت نمی کنند، بسیار علاقمندیم در کنار تحصیل در اردوهای جهادی هم حضور داشته باشیم و علاوه بر خودسازی معنوی، تجربه هم کسب کنیم تا بتوانیم در کشور افغانستان نیز چنین اردوهایی را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی به محرومان سیرۀ اهل بیت (علیهم السلام) بوده است، گفت: کشور افغانستان از نظر معادن طبیعی و تنوع محصولات دارای ظرفیت های بسیار خوبی است و مردمان آن هم به اسلام و شیعه بسیار علاقمند هستند اما استکبار جهانی و آمریکا با درک این موضوعات همواره مانع پیشرفت کشور افغانستان شده اند، اردوی جهادی یک حرکت تاثیرگذار در راستای پیشرفت یک ملت است، قدر ايران را بدانيد چون توانسته ايد دست آمريكا را از کشورتان قطع كنيد.
نام:
ایمیل:
* نظر: