یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۸۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
دیدار با خانواده دو شهید والامقام محمدتقی و صمد سرپوش
توکل : سپاه خود را موظف به سرکشی از خانواده شهدا می داند،متاسفانه امروز برخی از افرادی که مسئولیت در این نظام دارند از این کار خداپسندانه که وظیفه اصلی ما است غافل هستند و آنگونه که باید و شاید از خانواده های شهدا و پدر و مادر شهید دیدار و سرکشی نمی کنند.
به گزارش تنویر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانش آموزی نی ریز، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نی ریز و مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه نی ریز به همراه مجموعه بسیج دانش آموزی از خانواده دو شهید والامقام شهید محمدتقی و شهید صمد سرپوش دیدار نمودند.

در این دیدار سرهنگ توکل گفت:بازدید و سرکشی از خانواده های محترم شهدای عزیز مایه خیر و برکت برای ما خواهد بود و ما خود را موظف به این کار می دانیم،متاسفانه امروز برخی از افرادی که مسئولیت در این نظام دارند از این کار خداپسندانه که وظیفه اصلی ما است غافل هستند و آنگونه که باید و شاید از خانواده های شهدا و پدر و مادر شهید دیدار و سرکشی نمی کنند.

در ادامه وصیت نامه شهید توسط برادر مجتبی منفرد برای حاضرین قرائت شد و توسط مادر این دو شهید والامقام خاطراتی از آنها برای حاضرین بیان گردید.

 وصیت نامه این دو شهید عزیز جهت مطالعه شما عزیزان در انتهای خبر قرار گرفته است.

وصیت نامه شهید محمدتقی سرپوش

بسم الله الرحمن الرحیم
بنام خدای شهیدان و بنام خدای خمینی
پیام با شماست ای جوانان ای مجاهدان ایرانی و ای مجاهدان اسلام و ای رهروان الله ، مدتی است از شهرم از شهری که برایم غم بود و کور به شهری سفر کردم که جای پای دلیران ایران و اصحاب حسین که در این شهر جنگیدند و چنان اسلام را یاری نمودند که قدرت تفکر را از دشمن گرفتند . من در اینجا خیلی چیزها را یافتم و خیلی به هدفم نزدیک شدم ، در جبهه خیلی می توان به خدا نزدیک شد تا در کنار خانواده . خانواده اجتماعی است از محبت و دوستی و لبریز از احساس ، اما در اینجا خلوصی است از عشق و برای من حتی احساسی بالاتر از عشق ، عشق به کی ؟ و آیا من معشوقم را دیده ام ؟ آیا او با من صحبت کرده است ؟ نمی دانم اما من با او صحبت کرده ام ، او مرا پذیرفته است آیا آدرس او را می دانستم ؟ آیا برای رسیدن به او راهی را داشتم که لغزنده نبود ؟ و آیا توانستم افساری که بر گردنم بود و دنباله زنجیرش به دست شیطان پاره کنم و پا به فرار گذارم و به صاحبم پناهنده شوم که دیگر هیچ چیز جرأت در بند کشیدنم را نداشته باشد ……
حالا با خونم و با فریاد الله اکبرم و با شهادت دادنم به لاالله الاالله و با قهرمان شدن در میدان مبارزه با شیطان جبران شکستهای پیشین خود را در زندگی بدست آوردم و نشان دادم که حر شدم  از درون و هجرت کردم از درون و از بیراهه و سردرگمی براهی هموار و روشن و با هدفی معلوم . اینک می خواهم به خودم و به شما جوانان بگویم که ای جوانانی که خود می دانید که راهتان اشتباه است و دچار سردرگمی هستید و نمی دانید هدفتان چیست خود را مصون و محفوظ از گناه بدارید آن وقت راهتان را می یابید که همان راه الله است . اینک که انسان اسلام در ایران تولد یافته ، تکامل یافته و انشاء الله در جهان الگو خواهد شد شما هم از کارهای ناشایست دست بردارید و رو به خدا بیاورید که ما از خدائیم و تسلیم او و برای او ، پس می رویم به سوی او .
حالا صحبتم با خانواده خودم است ، ای پدر افتخار کن که فرزندت را در راه اسلام دادی – ای مادر دیگر نیستم که باعث ناراحتی تو شوم ، ای خواهر تو با آن که هنوز جز راه خانه و مدرسه جایی را نداشتی خیلی فهمیده هستی و با عفت بیشتر تلاش کن در راه خدا و ای برادرم احمد مبارزه کن بر علیه کفر در لباس سربازی و هشیار کن همقطارانت را و ای احمد تو هم بخوان درسهایت را و تلاش کن که خانواده ام را یاری کنی و ای مجید سفارش من به تو این است که نمازت را فراموش نکنی و در همه حال به یاد خدا باشی و بخوان کتابهای درسی خود را و بخوان کتابهای اسلامی و علمی و مذهبی را . من را حلال کنید و برای من نماز و روزه بگیرید و در آخر بگویم که ما شهیدان امام خمینی و دولت جمهوری اسلامی را مسلمانان راستین و انقلابیون ضد کفر و ضد استکبار می شناسیم . تحکیم جمهوری اسلامی را ارج می نهیم و تکامل انقلاب را ضروری و وظیفه واجب مردم خویش    می دانیم خدا را فراموش نکنید که تنها ضامن خون شهیدان خدا است و بدانید که زیباترین و نزدیکترین راه برای رسیدن به خدا شهادت است . وصیت نامه مرا برای تمام پدر و مادرها و خواهران و برادران بخوانید .
محمد تقی سرپوش ، آبادان ایستگاه ۷ جاده آبادان اهواز
محل سکونت نی ریز فارس

وصیت نامه شهید صمد سرپوش

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان

با چنگ و دندان به جهاد برخیزید و به زمزمه های شوم صلح و سازش گوش فرا ندهید
( امیر المؤمنین علی (ع) )
اکنون که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام امت می رود تا ندای مظلومانه اسلام را به گوش جهانیان برساند ، ابر قدرتها برای خفه کردن این فریاد دست به یکدیگر داده اند و برای این که بیشتر با آن مقابله کنند ، روش جنگ با آن را پیش گرفته اند . اکنون که این جنگ ناموس ، مکتب و فرهنگ اسلامی ما را تهدید می کند آیا باید ساکت نشست و بی تفاوت بود تا صدامیان هرچه دلشان می خواهد بر این ملت ظلم کنند ؟ بحمدالله جوانان دلیر و غیور ایران ساکت ننشسته و تمامی اقشار ملت برای دفاع از اسلام بپا خاسته اند ، اما کسانی که بعد از چند سال جنگ هنوز هم بفکر رفاه و خوشگذرانی خویش هستند و نمی خواهند قبول کنند که اگر خدای ناکرده کفار بر اسلام چیره شوند آن موقع است که باید فاتحه اسلام را برای مدت زمان زیادی خواند . اینگونه صحبتها را خودتان می دانید فقط می خواستم حقایقی را در قالب وصیتنامه بنویسم شاید جوانان بیشتر به حقایقی که در اطرافشان می گذرد و وجود دارد توجه داشته باشند ، قدر این امام و رهبر را بدانید زیرا اگر خدای ناکرده از این نعمت بزرگی که خداوند نصیبمان فرموده قدردانی نکنیم و پیروی از او نکنیم خدای تبارک و تعالی بر ما غضب نموده و افرادی چون صدام و یزیدهای به ظاهر انسان را بر مسلط کند ، باشد که سپاسگزار این نعمت الهی باشیم.
خداوندا می دانم که در طول زندگیم گناهان زیادی مرتکب شده ام و لکن تو با فضل و کرامت خود یقینا” آنان را نادیده می گیری ، خدا را شکر که توانستم به جبهه بیایم و بعد از مدتها کاری درجهت خشنود شدن خدای تبارک و تعالی بردارم به امید پیروزی نهایی حق بر باطل و کفر جهانی .
اکنون پیامی برای خانواده ام :
مادر عزیز ، پدر گرامی ، اگر شهید شدم و جنازه ام بدست شما نرسید به یاد پدر و مادرهایی باشید که جوانشان مفقودالاثر شده ، مادر فراموش نمی کنم که خودت می گفتی موقعی که من کودک بودم نذر کردی که من سرباز امام زمان بشوم ، حال که توفیق یافته ام در جبهه باشم و اگر توفیق شامل حالم شد در حمله شرکت کنم از برکت همین نیت پاک شما بوده است . پس بنابراین بدان که اگر شهید شدم خداوند نذر شما را به نحو احسن قبول کرده است .
پدر گرامی می دانم که اگر داغ جوان را دیدی در مصیبت صبر داری و به امام حسین (ع) اقتدا خواهی کرد که در یک روز چه مصیبتها را تحمل نمود اما راضی بود به رضای خداوند . پدرجان مقدار پولی که دارم صرف امور خیریه کنید . ( اگر شد تمامی آن را ) برادرم احمد شغل حساسی داری سعی کن که به خوبی انجام وظیفه نمایی زیرا نسل آینده ایران اسلامی بدست شما مربیان است برادرم مجید به پدر کمک کن و سعی کن که اوقات خویش را بی خود تلف نکنی ، نماز را فراموش نکن زیرا در آخرت اول فریضه ای که به حسابش می رسند همین نماز است ، اگر نماز قبول بشود دیگر اعمال انسان نیز قبول خواهد شد و میزان اینکه چه مقدار کار خیری در نزد خداوند قبول بشود به همان اندازه است که نمازت مورد قبول خداوند باشد . از تمامی دوستان و آشنایان می خواهم که مرا حلال کنند . به امید اینکه خداوند مسلمین را به شماتت کفار مبتلا نسازد و مکر منافقین را به خودشان برگرداند . اگر شهید شدم مرا کنار قبر برادرم دفن کنید .


نام:
ایمیل:
* نظر: