کد خبر: ۸۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
بسیج اساتید استان فارس:
حسن یزدانی نماینده وزن ۷۴کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در بازی‌های المپیک ریو با پیروزی در دیدار نهایی و کسب عنوان قهرمانی، صاحب نشان طلا شد.

بسیج اساتید استان فارس به نقل ازعمارنامه، در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک 2016 ریو که از ساعت 17:30 دیروز (جمعه) با برگزاری مسابقات اوزان 57 و 74 کیلوگرم آغاز شده است، حسن یزدانی در 74 کیلو با پیروزی در فینال مقابل کشتی‌گیر روس بعد از 16 سال کشتی آزاد را صاحب مدال طلای المپیک کرد.

 

در وزن 74 کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم در کم‌تر از 2 دقیقه با نتیجه 7 بر صفر کشتی‌گیری از هائیتی را شکست داد. وی در دور بعد نیز با نتیجه 10 بر صفر سونر دمیرتاش از ترکیه را مغلوب کرد و راهی نیمه‌نهایی شد.

 

یزدانی در این مرحله هم با نتیجه 10 بر صفر یوسربائف از قزاقستان را در یک دقیقه و 43 ثانیه شکست داد و فینالیست شد. نماینده کشورمان برای کسب مدال طلا به مصاف انور گدویف از روسیه رفت که با نتیجه 6 بر 6 به برتری دست یافت و قهرمان شد تا کشتی آزاد بعد از 16 سال در المپیک صاحب مدال طلا شود.

 

آخرین مدال طلای المپیک ایران را علیرضا دبیر در سال 2000 المپیک سیدنی کسب کرده بود.

 

* در این دیدار بار‌ها کشتی به بهانه درمان کشتی‌گیر روس متوقف شد و در 3 دقیقه وقت اول 3 مرتبه پزشکان خونریزی سر گدویف را باندپیچی کردند تا این کشتی‌گیر بارها با استراحت به میدان برگردد.

 

مدال‌‌های برنز این وزن هم به جبرئیل حسنوف از آذربایجان و سونر دمیرتاش از ترکیه رسید.

 

با مدال طلای یزدانی سومین طلای کاروان کشورمان در ریو به دست آمد و کاروان امام رضا به مکان بیست و چهارم صعود کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: