آخرین اخبار
کد خبر: ۸۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس:
سرهنگ پاسدار کوشکی گفت: ساکت نمی نشینیم و کسی هم از سپاه انتظار سکوت نداشته باشد، سپاه حافظ و پاسدار انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی است.
به گزارش تنویر، همایش سراسری مداحان استان فارس با حضور سرهنگ پاسدار سعید کوشکی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس برگزار شد.

* نباید در مقابل جبهه کفر کوتاه بیاییم

سرهنگ پاسدار کوشکی در ابتدای صحبت هایش در این همایش با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران حاصل زحمات امام خمینی (ره)، ایثار خون شهدا و هدایت های مُدبرانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، گفت: انقلاب اسلامی دل های مومنان را در سراسر جهان مجتمع کرده است امیدواریم بتوانیم سربازان خوبی برای اسلام و نظام اسلامی باشیم.


وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که از فرامین رهبر انقلاب (مدظله العالی) اطلاعت کنیم دشمنان بر ما مسلط نخواهند شد، گفت: دشمنی استکبار جهانی با دین اسلام تمام نخواهد شد، جبهه حق و جبهه کفر هرگز در کنار هم به آرامش نرسیده و حرکت موازی نخواهند داشت.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن نباید در مقابل جبهه کفر کوتاه بیاییم، گفت: امروز دنیای استکبار در مقابل جمهوری اسلامی قرار دارد، رهبر انقلاب (مدظله العالی) استوار در مقابل نظام سلطه ایستاده اند و اگر می بینید از حرف های عده ای بوی حمایت از نظام سلطه به مشام می رسد بخاطر این است که به آیات الهی قرآن و اینکه خداوند پشتیبان مومنان است اعتقادی ندارند.

* اصلاح معضلات فرهنگی و اخلاقی جامعه رسالت مهم مداحان و صاحبان منبر است

سرهنگ پاسدار کوشکی با بیان اینکه تریبون و نفوذی که مداحان در جامعه دارند یک نعمت الهی برای ایشان است، گفت: اصلاح معضلات فرهنگی و اخلاقی جامعه رسالت مهمی است که بر دوش مداحان و صاحبان منبر در جامعه قرار دارد، مداحان باید با پُر بار شدن از دانایی و کمالات اهل بیت (علیهم السلام) نقش حیات بخش خود را در راستای اصلاح معضلات فرهنگی و اخلاقی جامعه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز تمام مسائل کشور در " برگزاری کنسرت " و شعار " گذشت از سران فتنه " خلاصه شده است، خاطرنشان نمود: بخش اعظم معضلات فرهنگی کشور حاصل انتصاب مدیرانی است که بیشتر دغدغه اجرای سوء نیت های فرهنگی نظام سلطه را دارند، مدام از کسانی که ادعای علم دارند حرف هایی می شنویم اما آیا این ها نمی دانند که ولنگاری با آزادی متفاوت است؟ اسلام آزادی را به ملت ایران داد، اگر شهدا و مدافعان حرم اهل بیت (علیهم السلام) نبودند امروز آزادی و امنیت نداشتیم.


*وضعیت فرهنگی امروز شهر شیراز مناسب شان سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) نیست

سرهنگ پاسدار کوشکی افزود: کاش در شیراز هم مقابل این جریان ولنگار فرهنگی مقاومت می شد مگر شیراز سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) نیست؟ چرا مسئولان استان فارس برای مراسم دینی بودجه ندارند اما سالن های آنچنانی در اختیار برگزارکنندگان سایر مراسم ها قرار می دهند، این مسئولان بدنبال رضایت نفسشان هستند، شیراز سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) است اما بعضی ها باورشان این نیست.

وی خاطرنشان نمود: ما از ولایت فقیه تبعیت می کنیم و گفتمان ایشان را ترویج می کنیم، کشور مسائل بسیاری دارد اما برخی مدام در بوق و کرنا می گویند برجام آمده و یا پیگیر وضعیت سران فتنه هستند.

سرهنگ پاسدار کوشکی خطاب به مداحان استان فارس گفت: شما می توانید معضلات فرهنگی کشور را برطرف کنید، وضعیت فرهنگی امروز شهر شیراز مناسب شان سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) نیست، ابتدا باید از خودمان شروع کنیم و امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنیم.

*برای حل معضلات فرهنگی به به انسان هایی نیاز داریم که در صحنه باشند

وی ادامه داد: بهترین مداح کسی است که مومنان با شنیدن صدایش احساس عزت کنند و دشمنان با شنیدن صدایش احساس ذلت کنند، مداحی نوعی امر به معروف و نهی از منکر است برای حل معضلات فرهنگی به انسان های متاسف نیاز نداریم بلکه به انسان هایی نیاز داریم که در صحنه باشند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر با تاکید بر اینکه حضور در عرصه حل معضلات فرهنگی و اخلاقی جامعه وظیفه همه مومنان است، گفت: شما مداحان از همان منبری که دارید و در همان جمع خودتان طوری کار کنید که احساس مسئولیت نسبت به مسائل اجتماعی در آن هایی که پای منبر شما هستند بوجود بیاید، این مهم ترین رسالت مداحان و صاحبان منبر است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به معیشت مردم وظیفه بسیار مهم دولت هاست، خاطرنشان نمود: شخصی که امروز از ولایت فقیه تبعیت نمی کند حتما و بدون شک از  اهل بیت (علیهم السلام) نیز تبعیت نمی کند، برخی نسبت به سخنان رهبر انقلاب (مدظله العالی) بارها موضع گیری می کنند اما نمی گویند در راستای اقتصاد مقاومتی و بهبود معیشت مردم چه کار کرده اند.

*با پیروی از اسلام، اهل بیت (علیهم السلام) و شهدا " عزتمند " شده ایم

سرهنگ پاسدار کوشکی با بیان اینکه  چه برجام باشد چه نباشد ما عزتمند بوده، هستیم و خواهیم بود، گفت: شعار می دهند برجام برای ما عزت آورده است، باید به آن ها بگوییم ما با پیروی از اسلام، اهل بیت (علیهم السلام) و شهدا " عزتمند " شده ایم.


وی با بیان اینکه کوتاه نمی آییم، سرفراز می ایستیم و مطالبه می کنیم، گفت: ساکت نمی نشینیم و کسی هم از سپاه انتظار سکوت نداشته باشد، سپاه حافظ و پاسدار انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، ارزش های انقلاب اسلامی و حریم های اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی است، سپاه سیاسی نیست بلکه مانند مقام معظم رهبری (مدظلله العالی) انقلابی است.

*هیئات مذهبی شجاعت انقلابی شان را با هیچ چیز عوض نکنند

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر در پایان صحبت هایش با تاکید بر اینکه هیئات مذهبی شجاعت انقلابی شان را با هیچ چیز عوض نکنند، گفت: دفاع از انقلاب اسلامی باید در نوحه و شعر مداحان  تجلی پیدا کند امروز بهترین مداح کسی که مقتضیات زمان خودش را بشناسد و بداند چه مسئولیتی در قبال خودش و جامعه بر عهده اوست.

شرح تصویری این مراسم را اینجا ببینید.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: