یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۸۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
بیانیه دانش آموزان بسیجی استان در پی طرح نقشه حذف بسیج دانش آموزی
بیانیه دانش آموزان بسیجی استان فارس در خصوص لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در مورد بکارگیری کودکان در منازعه مسلحانه
باسمه تعالی

«لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در مورد بکارگیری کودکان در منازعه مسلحانه» نقشه پلید و شومی است که طرح آن اخیرا با اصرار دولت و چراغ سبز عده ای در مجلس شورای اسلامی آغاز شده و قرار است هفته آینده در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شود و نقشه حذف بسیج دانش آموزی را دنبال می کند.
ما دانش آموزان بسیجی استان فارس لایحه مذکور را لایحه ای خیانت آمیز و همسو با خواست دولت های مستکبر دانسته و اعلام می داریم:

1. از نام و محتوای این لایحه و از سطر به سطر آن بوی خیانت به کشور و به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی به مشام می رسد. اینکه در این لایحه به صراحت بیان شود که جمهوری اسلامی بنایی برای استفاده از نیروی زیر 18 سال در منازعات نظامی ندارد چه معنایی جز حذف بسیج دانش آموزی می تواند داشته باشد!؟

2.مگر در دفاع مقدس هشت ساله ی ما چه کسانی سینه سپر کردند و به فوز عظیم شهادت رسیدند!؟ از فهمیده ها و بهنام محمدی ها و مرحمت بالازاده ها گرفته تا شهدای 14 ساله، پانزده ساله، شانزده ساله و هفده و هجده ساله فراوان اند.تقدیم 36000 شهید دانش آموز خود گواهی بر این مدعاست. بهتر است دولتمردان ما و کسانی که اصرار به تصویب این لایحه ننگین دارند برای یک بار هم که شده نگاهی به سنگ قبر شهدا بیندازند و سن و سال آن اسوه های حماسه و ایثار را ببینند.

3.حادثه عاشورا برای ما درس و مایه عبرت است. همه ی ما دانش آموزان پای مکتب امامی بزرگ شده ایم که به نوجوان سیزده ساله اذن میدان و اذن جهاد داد. حال چطور این تناقض آشکار در این لایحه را با آموزه های دینی مان حل کنیم!؟ آیا طرح و تصویب این لایحه معنایی جز مغایرت با آموزه های دینی مان می تواند داشته باشد.

4.اختیاری بودن پذیرش این پروتکل توسط دولت، خود حدیث دیگری است که پرده از نیت شوم مجریان آن بر می دارد. اینکه دولت به اختیار قدم در این راه بگذارد و تحت حاکمیت سازمان ملل، دانش آموزان، این حماسه سازان دیروز و آینده سازان فردا را از فعالیت های نظامی و انقلابی منع کند انسان را به فکر فرو می برد که در ذهن طراحان این اقدام پلید چه می گذرد.

5.در این قضیه دست رژیم صهیونیستی کاملا هویداست. اولین کسی که موضوع بسیج دانش آموزی و لزوم ممنوعیت حضور در بسیج را با عنوان حفظ حقوق بشر در ایران مطرح کرد کسی جز شیرین عبادی جاسوس معلوم الحال اسرائیل نبود. اینکه برخی با عجله و شتاب به دنبال تصویب این طرح و تلاش در جهت خواست رژیم های منحوس و مرتجع هستند، خود جای بسی تعجب دارد.

6.و نکته پایانی اینکه مقام معظم رهبری این دیده بان بیدار و هوشمند انقلاب در سه ماه اخیر دو مرتبه از بسیج دانش آموزی نام بردند و تعبیری همچون «تشکل متدین و امین» را درباره بسیج دانش آموزی به کار بردند و به مسئولین امر در جهت تقویت این تشکل دستور دادند. سابق بر این نیز معظم له با تعابیری همچون «نیاز امروز مراکز آموزشی» و «فصل مشترک دو خیر» از بسیج دانش آموزی یاد کردند و در اشاراتی حکیمانه فرمودند:«آمریکا از رشد انقلابی دانش آموزان ما بیمناک است» و «سربازان حقیقی انقلاب شما دانش آموزان هستید و انقلاب چشم انتظار شماست».که این اقدام دولت و پاره ای از نمایندگان مجلس مخالفت صریح با فرمایشات رهبر معظم انقلاب می باشد که به شدت محکوم می نماییم.

در پایان ما جمع دانش آموزان بسیجی استان فارس مخالفت خود را با این اقدام پلید اعلام می نماییم و دولت و مجلس شورای اسلامی را به کسب بصیرت و حرکت با چشمان باز در کارها و فعالیت های خود توصیه می نماییم هرچند معتقدیم که به مصداق آیه شریفه قرآن کریم که می فرماید: «فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفَاءً  وَأَمَّا مَا يَنْفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ»
این افعال نیز مانند کف روی آب کنار می رود و آنچه به مردم سود می رساند باقی خواهد ماند.
والعاقبه للمتقین

مدیریت تحلیل و بررسی سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: