پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۲۹:۵۰
کد خبر: ۹۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲


تابلو شهدای فاجعه منا + تصویر
اینجانب بیش از نیم قرن است که در سبکهای مختلف نقاشی کار می کنم ، به قدری از این حادثه متاثر شدم که از خداوند خواستم تا به من نیرویی دهد که بتوانم پیام رسانی مظلومیت شهدای فاجعه منا که به مهمانی خداوند رفته بودند و اینطور به شهادت رسیدند را با زبان هنر به تصویر در آورم.
 
رضا بدر السماء نگارگر اصفهاني در پنجم آذر ماه سال 1328 در شهر هنر دوست اصفهان به دنيا آمد . از همان سنين كودكي بذرهاي استعداد در نهاد او به بار نشست و او را به وادي پر رمز و راز نقاشي سوق داد . بدرالسماء كه ديگر شيفته ي اين هنر زيبا شده بود به نگارگري ايراني روي آورد . عشق و علاقه ي زياد او به دنياي نقاشي سبب شد پس از پايان تحصيلات متوسطه به صورت حرفه اي ومستمر در اين رشته به فعاليت بپردازد . اكنون قريب به پنجاه سال است كه اين هنرمند اصفهاني در عرصه نور و رنگ عاشقي مي كند و با چرخش سر انگشتان هنرمندش آثار بديع و چشم نوازي مي آفريند .لازم به ذكر است رضا بدرالسماء در سال 1387 موفق به اخذ درجه يك هنري از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گرديده است.
 
در ادامه صحبت های ایشان درباره " تابلو شهدای فاجعه منا " آورده شده است :
 

یا مصور

وقتی خبر این فاجعه را شنیدم خیلی ناراحت شدم و هر انسانی که ذره ای انسانیت در وجودش باشد یاد این شعر سعدی می افتد

 

بنــی آدم اعضـــای یکدیگرند                           که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار                           دگر عضو ها را نماند قرار

تــو کــز محنــت دیگران بی غمی                    نشــاید که نامد نهند آدمی

 

فکر می کنم هرکس به هر نحوی که میتواند باید این حادثه را که در تاریخ نظیر ندارد، پیام رسانی کند چون دشمنان اسلام به روشهای مختلف تلاش می کنند طوری وانمود کنند که این فاجعه تصادفی بوده و توسط خود حجاج بوجود آمده است و در مجموع سعی دارند که این فاجعه را لوث کنند.

 

اینجانب بیش از نیم قرن است که در سبکهای مختلف نقاشی کار می کنم ، به قدری از این حادثه متاثر شدم که از خداوند خواستم تا به من نیرویی دهد که بتوانم پیام رسانی مظلومیت شهدای فاجعه منا که به مهمانی خداوند رفته بودند و اینطور به شهادت رسیدند را با زبان هنر به تصویر در آورم.

 

از موقعی که این خبر راشنیدم تا این زمان که ماه ذیقعده هستیم پیوسته بر روی این اثر کار میکنم با اینکه از لحاظ جسمی توانم کم شده و 67 سال عمر از خداوند گرفتم و بدلیل ضعف در بینایی کار کردن برایم بسیار سخت شده اما پرکارترین اثری که تا به امروز یه تصویر کشیده ام را انجام دادم که نزدیک دویست صورت و پیکر انسان در این اثر کار شده است

 

امیدوارم که خداوند به برکت خون شهدا این اثر را از من قبول فرماید و امیدوارم سرانجام مانند شهدا زنده از دنیا بروم.    

 

* برای مشاهده اثر در سایز بزرگتر روی تصویر کلیک کنید *

 

 

مشخصات اثر

عنوان : شهدای فاجعه منا

تکنیک: گواش و آبرنگ

اندازه : 101*81

تاریخ شروع اثر : ماه ذیحجه 1436

تاریخ اتمام اثر: ماه ذیقعده الحرام 1437

خوشنویسی اثر : سید رسول آقامیری

تذهیب : سید مسعود آقامیری

آیه 25 سوره حج بر روی پرده خانه خدا نوشته شده و آیه 100 سوره نساء در حاشه تذهیب اثر نوشته شده است.

 

رضا بدرالسماء

شهریور 1395 

/

نام:
ایمیل:
* نظر: