یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۹۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
توصیه حجت الاسلام قرائتی به دختران:
رییس ستاد اقامه نماز خطاب به دختران گفت: در انتخاب همسر گیر ندهید و اگر کسی ایمان و اخلاق داشت، با او ازدواج کنید. مدرک را در ازدواج ملاک قرار ندهید و نگویید چون من لیسانس دارم، همسرم هم باید لیسانس داشته باشد.

حجت الاسلام قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز، در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در مشهد، گفت: اسلام برای تمام مسائل حرف دارد.

 

حجت الاسلام قرائتی با به کار بردن این جمله که گوشت بی استخوان در دنیا وجود ندارد، گفت: وقتی به مشکلی می خورید، فکر نکنید درها بسته شده است.

 

خداوند هر آن چه را که داده است، کنار آن آفات و برکات است

 

رییس ستاد اقامه نماز گفت: خداوند هر آن چه را که داده است، کنار آن آفات و برکات است. لیمو، ترش است، اما اگر هنر داشته باشید از آن لیموناد درست می کنید. اگر لیمو شیرین بزرگ و آبدار است، لحظه‌ای بعد ترش می شود، اما لیمو ترش با وجود اینکه کوچک و کم آب است، ماندگاری دارد.

 

وی با اشاره به این که حرف اصلی را اراده شما می‌زند، بیان کرد: یادگیری هنر، لازم است و نسل جدید باید مهارت داشته باشند. مگر یادگرفتن خیاطی و قالیبافی چه اشکالی دارد؟ در انتخاب همسر گیر ندهید و اگر کسی ایمان و اخلاق داشت، با او ازدواج کنید. مدرک را در ازدواج ملاک قرار ندهید و نگویید چون من لیسانس دارم، همسرم هم باید لیسانس داشته باشد. برخی می‌گویند باید تحصیلات ما یکی باشد که همکفو هم باشیم، این را بدانید کفویت در ازدواج به مدرک نیست به اخلاق است، مهم این است که اخلاق شما به هم بخورد. 

 

دقایق عمر نایاب است، قدر عمر خودتان را بدانید

 

رییس ستاد اقامه نماز گفت: قانع به درس‌های حوزه و دانشگاه نشوید و تصمیم بر مطالعه داشته باشید. قدر عمر خودتان را بدانید، توجه داشته باشید که دقایق عمر نایاب هستند و دیگر بر نمی‌گردند. شما بیشتر از آنچه هستید، هستید. خودتان را کشف کنید و شبهات را پاسخ دهید.  یک دور تفسیر مطالعه کنید و برای فهم قرآن، تفسیر نمونه را بخوانید.

 

وی با اشاره به این که هر حرف قرآن، یک معنایی دارد، بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید:« وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً»، خداوند واژه احسان را به کار برده است؛ چرا که پدر و مادر به محبت و عاطفه نیاز دارند.

 

برخی اوقات می بینیم که یک فرد عامی، حرف حکیمانه می زند

 

حجت الاسلام قرائتی با بیان این که برخی اوقات می‌بینیم که یک فرد عامی، حرف حکیمانه می زند، افزود: بعضی افراد لیسانس دارند، اما پخته صحبت نمی‌کنند؛ در حالیکه گاهی می‌بینیم یک فرد عامی، حکیمانه سخن می‌گوید.

 

رییس ستاد اقامه نماز با خاطرنشان کردن این که مردم را به دین جذب کنید، گفت: شماره یک اسلام شناس را داشته باشید.

 

وی در پایان چند توصیه به فعالان کانون ای مساجد کرد و گفت: کتاب هایی که ضرورت ندارد، مطالعه نکنید و ورزش برای انسان لازم است.

نام:
ایمیل:
* نظر: