شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۱۶:۵۳
کد خبر: ۹۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
نماز جمعه بوانات
به گزارش سایت تنویرحجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، یادآوری دفاع مقدس را لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: دفاع مقدس نمونه عملیاتی اقتصاد مقاومتی و شاهدی زنده از الگوي مديريت جهادي و مقاومت در سايه تحريم ها و تهديدات و تبدیل تهدید به فرصت است. بحمدالله هر روز که از جنگ نابرابر تحمیلی گذشت و تحریم ها بیشتر شد خودباوری در میان ملت و جوانان بیشتر و بیشتر شد به حدی که اگر ما در روزهای اول جنگ توان ساخت فشنگ ساده کلاشینکف هم نداشتیم امروز توان ساخت موشکهای با برد بلند و بیش از 1600 کیلومتر و بالستیک را داریم.

مدیران مدارس برای گرفتن شهریه گروکشی نکنند/دفاع مقدس نمونه عملیاتی اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه بوانات در ادامه سخنان خود به نقش و جایگاه نماز جمعه پرداخت و گفت: اخیرا سخنگوی دولت انتقادی از نماز جمعه کرده بوده که چرا ائمه جمعه مباحث تخصصی سیاسی را در نمازجمعه طرح می کنند،مشکلی که بعضی در قبال نمازجمعه دارند این است که هنوز هويت سياسي عبادي نماز جمعه را فهم و درك ننموده ‏اند، در حالي‏كه نماز جمعه منبر نظام اسلامي و نصيحت‏ كننده مشفق مسئولان نظام و قرارگاه فرهنگي و سياسي است.

وی در جای دیگری از سخنان خود به ضرورت بالا بردن توان دفاعی کشور اشاره کرد و تصریح کرد: برخی از افراد تصور مي‏ كنند كه براي پيشرفت كشور بايد توان دفاعي و نظامي كشور را كاهش داد و با بيان يك مغالطه، مدعي شده‏ اند كه ژاپن و آلمان به‏ خاطر آن‏كه بعد از جنگ جهاني دوم، ارتش نداشتند و قدرت نظامي‏شان كنار گذاشته شد، پيشرفت كردند. اين افراد تصور مي‏ كنند كه علت پيشرفت آلمان و ژاپن در عرصه صنعت و اقتصاد، به ‏علت نداشتن نيروي نظامي بوده است در حالي‏كه اين سخن يك مغالطه است. علت پيشرفت ژاپن و آلمان اين نبوده است كه قدرت نظامي نداشتند بلكه اين نوع از پيشرفت و اين توان اقتصادي و مالي، حاصل سخت‏كوشي و برنامه‏ ريزي و تلاش عالمانه و... است.

حجت الاسلام زارع فرارسیدن ماه مهر و بهار تعلیم و تربیت را تبریک گفت و اضافه کرد: اولیاء دانش آموزان باید نسبت به تمامی امور تحصیلی فرزندانشان حساس باشند، یک معلم در کلاسی که گاهی بیش از 30 دانش آموز مرتبط است شاید نتواند به جزئیات امور همه دانش آموزانش برسد، اما اگر اولیاء نقاط قوت و ضعف را به آموزگار برسانند و مرتبط باشند کمک بزرگی به تحصیل فرزند و نیز به آموزگار کرده اند و نتیجه آن پیشرفت است. یکی دیگر از تکالیف اولیاء همکاری در امور هزینه های مدارس است، ما باید سعی کنیم در حد مقدوراتمان نسبت به تأمین کمبودهای مدارس اقدام کنیم اما مدیران مدارس هم سخت گیری نکنند و خدای ناکرده دانش آموز و اولیاء را تحقیر نکنند.

خطیب جمعه بوانات در جای دیگری از خطبه های نماز به وظیفه آموزش و پرورش در قبال دانش آموزان پرداخت و تصریح کرد: آموزش و پرورش نیز باید در حد توان نسبت به رفع نگرانی های اولیاء چه از نظر نزدیکی مدارس به محل زندگی و چه از لحاظ کیفیت مدارس و نیز کیفیت آموزگاران دغدغه مردم را مرتفع کند.

وی افزود: امروز بعضی از نقاط شهرستان به دلیل کم شدن تعداد دانش آموزانش با مشکل تعطیلی مدارس روبروست که باید نسبت به این مسئله فکری کرد، تعطیلی مدارس در روستاها و در شهر دو پدیده نامیمون را در پی خواهد داشت اولا مهاجرت از روستاها به شهرها و از شهرهای کوچک به کلان شهرها که موجب تعطیلی اقتصاد مقاومتی و تولیدات در روستاها شده و کاملا مشهود است و خطر دوم ترک تحصیل دانش آموزان که مواردی هم تا بحال شاهد بوده ایم.

امام جمعه بوانات تقابل مدارس دولتی و غیر انتفاعی را اشتباه دانست و گفت: یک سیاست غلط ترویج بی رویه مدارس غیر انتفاعی است و کشاندن آمار آن به رخ مدارس دولتی، خب وقتی در مدرسه ای کلاسی با 5 یا 7 نفر تشکیل شود و معلمی برذای این 5 و 7 نفر تدریس کند طبیعی است نتایج بهتری می گیرند تا مدرسه ای که 30 تا 35 دانش آموز در فضای نامناسبی تحصیل کنند، ما باید بیائیم به معلمین و فرهنگیانمان ارزش قائل شویم و آنها را دست کم نگیریم، بعضی از معلمین باتجربه بسیار عالی در مدارس داریم که به دلیل کثرت دانش آموزان در کلاسشان فرصت کافی برای بررسی همه امور آموزشی دانش آموزش را ندارد و کیفیت کارش تنزل میکند، راه علاج آن تعدد مدارس و پذیرش به اندازه سقف تعیین شده و استاندارد است نه تبلیغ مدارس غیر دولتی.

نام:
ایمیل:
* نظر: