آخرین اخبار
کد خبر: ۹۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
فرمانده لشکر 19 فجر فارس:
سردار دانشمندی گفت: هدف مهم نمایشگاه شبیه سازی عملیات قدس سه معرفی ابعاد مختلف این عملیات غرورآفرین به نسل نوجوان و جوان و مردم شریف استان فارس است.
به گزارش تنویر، نمایشگاه بهشت خاكی با موضوع شبيه‌سازی عمليات قدس سه در ابتدای خیابان رودکی شیراز برپا شده است.

سردار اسکندر دانشمندی فرمانده لشکر 19 فجر فارس در حاشیه نمایشگاه بهشت خاکی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: روزهای پرافتخاری را که پشت سر می گذاریم همه از بابت شهامت، شجاعت و ایثارگری ملت ولایتمدار ایران در دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه عملیات قدس سه در نمایشگاه بهشت خاکی شبیه سازی شده است، گفت: عملیات قدس سه که مختص رزمندگان لشکر 19 فجر استان فارس بوده است در بیستم تیرماه سال 1364 در منطقه دهلران انجام شد.

فرمانده لشکر 19 فج ادامه داد: این عملیات یک شب به طول انجامید و پیروزی بزرگی را برای رزمندگان لشکر 19 فجر به ارمغان آورد، البته این پیروزی بزرگ با سختی های فراوان برای رزمندگان بدست آمد.

وی افزود: این عملیات در گرمای 50 درجه تابستان انجام شد و برخی از شهدای این عملیات نیز بر اثر تشنه لب بودن به شهادت رسیدند، رزمندگان لشکر 19 فجر در عملیات قدس سه 19 هزار قدم را تا خاکریز دشمن پیاده روی کردند و پس از انهدام تیپ 805 پیاده ارتش بعث، هلاکت 1470 نفر و اسارت 75 نفر از نیروهای دشمن با طی 19 هزار قدم بازگشتند.

سردار اسکندر دانشمندی افزود: هدف مهم نمایشگاه شبیه سازی عملیات قدس سه معرفی ابعاد مختلف این عملیات غرورآفرین به نسل نوجوان و جوان و مردم شریف استان فارس است تا همگان بدانند ثبات، امنیت، اقتدار و عزت امروز ایران در دنیا مرهون شهدا، رزمندگان و کسانی است که با تمام وجود در عرصه دفاع مقدس حضور پیدا کردند.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: