جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۳۱:۳۰
آخرین اخبار
گزارش
حضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
روابط عمومی و تبلیغات
boletحضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
اسفندیار احمدی نژاد
جلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
روابط عمومی و تبلیغات
boletجلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
اسفندیار احمدی نژاد
یادداشت و گفتگو
شهدای شاخص سال 1399
فرهنگی هنری ناحیه پاسارگاد:
boletشهدای شاخص سال 1399
شهید شاخص سال 1401
boletشهید سعید جعفری
شهید امین بهاری سعدی
یاد شهدا با ذکر صلوات شهید امین بهاری سعدی
boletشهید امین بهاری سعدی
کد خبر: ۹۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
۷ مهر ۱۳۹۵
یادواره شهید آبروی محله، گرامیداشت خاطره شهیدان محمد وفرامرز عمادی با حضور خانواده های شاهد و ایثارگر، اقشار مختلف مردم و مسئولان در شهر مادر سلیمان( پاسارگاد)برگزار شد.
یادواره شهید آبروی محله، گرامیداشت خاطره شهیدان محمد وفرامرز عمادی با حضور خانواده های شاهد و ایثارگر، اقشار مختلف مردم و مسئولان در شهر مادر سلیمان( پاسارگاد)برگزار شد.

 حجت الاسلام پردل امام جمعه بخش پاسارگاد گفت: مراسم یادواره شهدا پل ارتباطی بین نسل گذشته و جوان فعلی است چراکه نهال انقلاب اسلامی با خون های مطهر شهیدان آبیاری شده و شهدا از همه هستی خود گذشتند تا عزت و اقتدار ایران اسلامی باقی بماند.

وی افزود: ما برای درک کامل ارزش و راه شهیدان، فاصله طولانی را باید بپیماییم و در گذر زمان و تاریخ، انقلاب و آیندگان آن را جستجو کنیم.

وی ضمن تقدیر از برگزار کنندکان یادواره شهدا اظهار داشت: برپایی اینگونه یادواره ها علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، باعث ترویج آرمان های آنان بین نسل جدید خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از نعمت های بزرگ دین اسلام، نعمت شهادت است و امروز فرهنگ شهادت و یادواره شهدا باید ارتباطی بین نسل گذشته در جهت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد.

 

 

سرباز شهید
( محمد عمادی )
نام پدر:سرافراز
تاریخ تولد:1339
محل شهادت :بستان
تاریخ شهادت:60/09/15
محل دفن :گلزار شهدای
مادر سلیمان

زندگینامه :
در سال 1339در خانواده ای مذهبی و مستضعف و دوست دار اهل بیت پا به عرصه وجود گذاشت.دوران تحصیلات ابتدایی را از 《دبستان سعیدی》در《مادر سلیمان》آغاز کرد و هنوز نه بهار از زندگی اش نگذشته بود که از نعمت وجود پدر محروم گردید.همزمان با تحصیل به کار کشاورزی وکارگری پرداخت وبخشی از هزینه زندگی را تامین می کرد .
مشکلات روز مره ی زندگی سبب گردید که در سال اول راهنمایی درس را رها کند ودر حرفه بنایی سال های زیادی را به کارو تلاش بپردازد .تبحر او در این حرفه وی را به یک معماری نازک کار تبدیل کرد .در دوران فروپاشی حکومت طاغوت 17ساله بود و همراه با بزرگان محل در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت می کرد تا این که انقلاب به رهبری امام خمینی (ره)به پیروزی رسید.سال 1359با عضویت در 《تیپ 55هوابردشیراز》مشغول به انجام وظیفه شد.دوره آموزش را در 《پادگان بیرجند》طی نمود و پس از اتمام دوره به شیراز منتقل شد.پس از نه ما خدمت در شیراز به جبهه های جنوب کشور اعزام شد .مدتی در《محور عملیات بستان》به عنوان خمپاره انداز با دشمن بعثی مشغول پیکار بود و در مانور تیپ های زرهی ارتش وسپاه حضور یافت و سرانجام در 《عملیات طریق القدس》در جریان 《آزاد سازی بستان》در منطقه غرب سوسنگرد حضور یافت که سر انجام در این عملیات از ناحیه شکم مورد اصابت تیر دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید .
پیکر پاک و مطهرش با حضور گسترده مردم در 《 گلزار شهدای مادر سلیمان 》به خاک سپرده شد.

 


شهید گروهبان یکم پیاده:
( فرامرز عمادی )
نام پدر:سرافراز
تاریخ تولد:1341/10/22
محل شهادت: رقابیه
تاربخ شهادت:1361/01/09
محل دفن:گلزار شهدای
مادر سلیمان

زندگی نامه:
در بیست و دوم دی ماه سال 1341در خانواده ای متدین و با تقوا به دنیا آمد . در سن هفت سالگی پدرش را از دست داد . دوران ابتدایی و راهنمایی را در زادگاه خود به سر رساند. در سال1359به استخدام《نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران》  درآمد و پس از طی نمودن دوره آموزشی به درجه گروهبان دومی رسید.

پس از شهادت برادرش《محمد عمادی》در جبهه های جنوب کشور، حضور یافت و در تاریخ 1361/01/09 در حالی که مارش عملیات با رمز یا زهرا(س) در منطقه عملیاتی《دزفول و شوش》 و منطقه ی غرب《رودخانه کرخه》 به صدا درآمد خود را به باران خون و آتش رساند. سرانجام تیر خصم دشمن در 《رقابیه》به سجده گاهش اصابت کرد و یک صد و چهارده  روز بعد از شهادت برادرش《محمد عمادی》 به شهادت رسید.
پیکر پاک و مطهرش در بهاری دل انگیز با حضور گسترده مردم شهید پرور در زادگاهش  و در جوار برادر شهیدش آرام گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: