کد خبر: ۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
قائم‌ مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس
انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس پنج فیلم با موضوع «دختران شهید» می‌سازد.
به گزارش پیام زینب (س) به نقل از خبرگزاری ایسنا ؛این پنج فیلم در قالب مستند - داستانی ساخته می‌شود و قرار است تا از طریق آن‌ ها، گروهی از شهدای گمنام و کمتر معرفی‌ شده انقلاب و دفاع مقدس به جامعه و خصوصاً نسل جوان معرفی شوند.

روح‌اله سهرابی - قائم‌ مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس - با اعلام این خبر اظهار کرد: در طول سال‌ های گذشته بخش عمده‌ای از انرژی بخش‌های فرهنگی کشور صرف ساخت فیلم درباره شخصیت‌ های شناخته شده و قهرمان‌ های این عرصه شده است، اما در میان شهدا چهره‌ های گمنام و مظلومی وجود دارند که زندگی و ایستادگی آن‌ ها بر ارزش‌ های انقلاب می‌تواند سرمشق بسیاری از مردم به‌خصوص نسل جوان باشد. به همین دلیل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برای شناساندن این شهدا اقدام به ساخت فیلم‌هایی در قالب مستند - داستانی درباره این شخصیت‌ ها خواهد کرد و در مرحله اول زندگی زنان شهیده اسکندری، شهربانو نجاتی، ناهید فاتحی کرجو، سکینه نیک‌ نژاد و طاهره هاشمی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

 

سهرابی با اشاره به تولید این آثار در آینده بسیار نزدیک گفت: وجه تشابه این پنج شهید، مظلومیت آن‌هاست و همگی از قربانیان ترور هستند. این شهدا با وجود سن و سال اندک، شناخت و بینش دقیقی از انقلاب داشته و در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب به شهادت رسیدند. فیلم‌های این شهدا نیز توسط کارگردان‌های جوان و خلاق تولید می‌شود.

 

بر اساس این گزارش ، «شهیده اسکندری» در مرداد سال 1363 در حین کمک به مجروحان جنگ در آبادان به شهادت رسید. «شهربانو نجاتی» در چهارم فروردین سال 1358 در شهرستان گنبد توسط ضد انقلاب به شهادت رسید. «ناهید فاتحی کرجو» نیز در آذرماه سال 1361 در سنندج توسط نیروهای کومله شهید شد. «سکینه نیک‌نژاد» در بهمن سال 1360 در کرج توسط منافقین ترور شد.

 

سال گذشته نیز انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس اقدام به تولید آثار مستند - داستانی کرد که از آن جمله می توان به فیلم «بالاتر از ابرها» ساخته الیاس بابایف با موضوع زندگی و شهادت شهیده «مریم فرهانیان» اشاره نمود.


نام:
ایمیل:
* نظر: