کد خبر: ۹۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
سردار نقدی در یادواره شهدای مدافع حرم:
سردار نقدی افزود: این شهید بزرگوار، شاگرد مکتب حضرت علی اکبر(ع) بود و می دانست که در مسیر حق قدم برداشته است و اگر جامعه این مکتب را درک کند، آن جامعه بدون شکست مسیر پیروزی را فتح خواهد کرد و نصرت الهی با اوست.
سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در یادواره شهدای مدافع حرم و گرامیداشت سردار شهید حاج حسین همدانی در ذکر شخصیت و جایگاه والای حضرت علی اکبر (ع) می گوید:  امروز روز ذکر حضرت علی اکبر این دوردانه عالم خلقت و این شخصیت عظیم تاریخ بشریت است و مقام آن حضرت به قدری است که امام خمینی (ره) فرمودند که اگر آن حضرت در کربلا به شهادت نمی رسیدند بعد از امام حسین(ع) امام مفترض الطاعه بودند.


وی ادامه می دهد: شخصیت معنوی و جایگاه والای آن حضرت به گونه است که معاویه به آن اعتراف دارد، او جمع یاران خود می پرسد که چه کسی برجسته ترین فرد برای خلافت و حکومت اسلامی است؟ یاران  در جواب می گویند از شما چه کسی بهتر را می توان نام برد، آن ملعون ادامه می دهد شما اشتباه می کنید کسی شایشته تر از علی اکبر(ع) برای این منصب وجود ندارد.


سردار نقدی با تاکید بر سرمشق قرار دادن زندگی گوهربار این بزرگوار گفت: باید از زندگی حضرت علی اکبر(ع) درس گرفت هر چند که آثار کمی از آن در دست باشد ولی همان نیز کتاب هایی بزرگ می توان نوشت.


وی با نقل روایتی از زندگی ایشان ادامه می دهد: حضرت زمانی که خبر شهادت خود را از پدر بزرگوارشان شنیدند در جواب پاسخ دادند که آیا ما بر حق نیستیم امام در جواب می گوید ما بر حقیم حضرت علی اکبر (ع) نیز پاسخ می دهد که اگر ما بر حقیم ترسی از مرگ ندارم.


جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج می افزاید: این مکتب متعالی اسلام است که یک انسان وقتی خبر شهادت و مرگ خود را می شود، این طور محکم و غیور پاسخ می دهد و ترسی از مرگ ندارد.

وی ادامه می دهد: از این سخن حضرت علی اکبر (ع) این گونه می توان استدلال کرد که یک انسان وقتی می خواهد در مسیر کمال و  سعادت معنوی حرکت کند دغدغه اش باید چه باشد؟ باید نگران چه چیزی باشد؟ علی اکبر (ع) به ما یاد می دهد که چه شکست بخوریم یا پیروز شویم در صراط مستقیم الهی باشیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به آیه 52 سوره مبارکه توبه گفت: این همان هدف است که سردار حسین همدانی را به دفاع مقدس می برد و یا در خیابان های تهران تمام قد در مقابل فتنه گران می گذارد و یا در آوردگاه سوریه قرار می دهد.

وی ادامه می دهد: امثال شهیدهمدانی و شهدای مدافع حرم با اعزام به سوریه در مقابل ظلم و نابرابری ایستادند چون می دانستند حق و باطل چیست و برای تحقق این کار، حاضر به فداکاری شدند، این در حالی است که در زمان آغاز جنگ در سوریه، خیلی ها مردد به اعزام نیروهای ایرانی در این کشور بودند و با این همه، مدافعان حرم به صورت داوطلبانه به میدان های جنگ قدم نهادند و سنگرها را خالی نگذاشتند.  


سردار نقدی با بیان اینکه سردار همدانی با حضورش در سوریه، سرنوشت جنگ را در این کشور تغییر داد، افزود: این شهید بزرگوار، شاگرد مکتب حضرت علی اکبر(ع) بود و می دانست که در مسیر حق قدم برداشته است و اگر جامعه این مکتب را درک کند، آن جامعه بدون شکست مسیر پیروزی را فتح خواهد کرد و نصرت الهی با اوست.
وی ابراز داشت: در مکتب عاشورا، مردم ما مسیر حق را انتخاب کردند و خداوند پیروزی های زیادی را نصیب مردم ما کرد و مردم ما در دوران هشت سال دفاع مقدس چون دانستند که بر حق هستند، بدون توجه به امکانات و تجهیزات دشمن، با دست های خالی و با ایمان به میدان های جنگ رفتند و پیروزی عظیمی را در مقابل رژِیم بعث عراق رقم زدند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج گفت: اگر منطق ما براساس مکتب حضرت علی اکبر(ع) باشد، دشمن هر چقدر هم بیشتر به ما حمله کند، پیروزی های بیشتری از آنِ مردم ما خواهد بود و وقتی این منطق زنده باشد، دشمن هر چقدر هم بزرگ باشد، باز در مقابل ما عاجز است.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان خاطر نشان کرد: دغدغه حفظ خودمان نباید جای بر حق بودن را بگیرد و آرامش و امنیت ما در پیمودن مسیر صراط مستقیم است.
 

نام:
ایمیل:
* نظر: