آخرین اخبار
کد خبر: ۹۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
چهار طرح راداری با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در صنایع الکترونیک شیراز به بهره برداری رسید.
به گزارش تنویر، سردار حسین دهقان در این مراسم اظهار داشت: این طرح ها شامل  سامانه رادار معراج چهار، رادار مطلع فجر سه، سامانه DME و سامانه سطح سنج راداری است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه این سامانه رادار معراج چهار، دارای قابلیت کنترل، هشدار اولیه ، مراقبت هوایی برد بلند، پایه زمینی و ردگیری سه بعدی است، افزود: این سامانه مجهز به تکنیک های روز ضد جنگ الکترونیک است و قابلیت آشکار سازی و ردگیری همزمان 200 هدف را دارد و مجهز به اتاق کنترل فرماندهی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: رادار مطلع فجر سه، سامانه دیگری است که امروز افتتاح شد و این رادار قابلیت مراقبت هوایی برای کشف و شناسایی اهداف دو بعدی و برد 500کیلومتر را دارد.

سردار دهقان افزود: سامانه DME یک سامانه کمک ناوبری رادیویی است که در فرودگاه های غیر نظامی استفاده می شود  و برای تماس کابین خلبان ، تعامل بین هواپیما و ایستگاه زمینی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سامانه سطح سنج راداری ، نیز سامانه ای است که با استفاده از فناوری های موج میلیمتری میزان سطح مایعات را در مخازن مورد استفاده در پالایشگاه و صنایع پتروشیمی محاسبه می کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه دا: دقت اندازی گیری این سامانه بین یک تا پنج میلیمتر است و فن آوری آن از سامانه ارتفاع سنج راداری هوایی گرفته شده است و این سامانه از نظر کیفیت ، دقت و قیمت با جدیدترین محصولات جهانی رقابت می کنند.

 *روابط عمومی صنایع الکترونیک شیراز؛
نام:
ایمیل:
* نظر: