پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۰۱:۲۹
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۹۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
مسئول بسیج مهندسین کازرون از همایش علمی نقش گیاهان دارویی در اقتصاد مقاومتی در کازرون خبر داد
به گزارش بسیج مهندسین فارس،مهندس محمدجعفر شفیعی مسئول بسیج مهندسین کازرون ضمن گرامیداشت هفته شکوهمند بسیج اظهار داشت: توسعه كشت و پرورش گياهان دارويي مي‌تواند اقدامي مؤثر در تحقق اهداف ‌بخشي از اقتصاد مقاومتي در حوزه سلامت و بهداشت و درمان باشد.

مهندس شفیعی افزود: کشاورزی زمانی در مقابل تکانه ‏ای داخلی و خارجی مقاوم خواهد بود که تولید کارآمد و مبتنی بر ظرفیت‏های داخلی، دانش روز و فناوری مناسب باشد.

مسئول بسیج مهندسین کازرون خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که گیاهان دارویی کشور دارای پتانسیل‏هایی به مراتب بیشتر و بالاتر از آنچه هست که هم اکنون نصیب اقتصاد کشور می‏شود و با به فعل رساندن ظرفیت‏های آن می‏توان نقش بسیار مهم و موثرتری به عنوان پیشران در اقتصاد مقاومتی ایفا کرد.

مهندس شفیعی عنوان نمود: گیاهان‏دارویی از جمله فعالیت‏هایی هستند که توجه به ‏علم، دانش و فناوری در آن قابل توجه بوده و این مسئله باعث می‏شود که اقتصاد آن در مقابل تکانه‏های عظیم اقتصادی مقاومت کند.

مسئول بسیج مهندسین کازرون با بیان اینکه همواره یکی از چالش‏های عمده بخش کشاورزی، مقوله اقتصادی و درآمد کم کشاورزان است، ابراز داشت: این مشکل با استفاده مناسب از ظرفیت‏ها و استفاد هوشمندانه و آگاهانه از فرصت‏هایی که در گیاهان دارویی وجود دارد، مرتفع خواهد شد و در صورت غفلت از این ظرفیت، چالش‏ها به قوت خود باقی خواهد ماند.

مهندس شفیعی تصریح کرد: این همایش در واقع فضای مناسبی را برای حضور مردم و بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان و کارآفرین که مدنظر اقتصاد مقاومتی است، فراهم خواهد ساخت و با ایجاد زمینه و فضای مناسب برای حضور سرمایه دانشی می‏تواند به توانمندسازی و توان افزایی منابع انسانی بیانجامد و اقتدار و توان اقتصادی کشور را افزایش دهد.

گفتنی است همایش علمی نقش گیاهان دارویی در اقتصاد مقاومتی با سخنرانی دکتر بانشی استاد دانشگاه در چهارم آذرماه 95 در ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون برگزار می شود

/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: