جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۰۹:۲۳
کد خبر: ۹۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
شهید هاشم خوش اندام، در سال ١٣٤٦ودر شهر شیراز چشم گشود ودر 19 دی‌ماه1366 در عملیات کربلای5 و درمنطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.

بسیج هنرمندان فارس- شهید هاشم خوش اندام در سال46 درخانواده ای مومن ومذهبی چشم به جهان گشود. وی به لحاظ خانواده ای مذهبی که داشت از آغاز کودکی به آموختن مسایل دینی واخلاقی واز جمله قرائت قرآن وآموزش احکام شرعی همت گماشت. از آنجا که پدر شهید نیز درخط و نقاشی تبحر داشت علاقه به هنر از ابتدا با وجودش آمیخته گردید ودر کنار استادی چون پدر، مراحل یادگیری را سپری نمود. از سن سیزده سالگی در مسابقات خوشنویسی ونقاشی استان شرکت نمود وبه مقام های متعدی رسید.

با شروع دوران دبیرستان، فعالیت خویش را در گروه مقاومت مسجد آقا احمدشیراز را آغاز نموده است. علاوه بر نگهبانی های شبانه، کارهای تبلیغاتی خود را با نوشتن شعار وکشیدن عکس های مذهبی روی دیوار ارائه داد که هنوز  در ودیوار مسجد ومحله، منظری از هنر وعشق این شهید بزرگوار است.

وقتی گروه غواصی لشکر19فجردر جبهه به فعالیت پرداخت، او نیز چون دیگر دوستان در این گروه شرکت کرد. پشتکار وی چنان بود که پس ازمدت کوتاهی به عنوان مربی آموزش غواصی لشکر19فجر به خدمت مشغول شد.

این بسیجی هنرمند در عملیات کربلای5 ودر خط مقدم مشغول کشیدن تابلویی بود که با شلیک دشمن به شهادت رسید وتابلو شهادت را با خون خود نقش زد. از خون سرخش زمزمه ای این چنین به گوش می‌آمد که:

نماز توشد درتشهد تمام

سلامش ولیکن به دارالسلام  

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: