آخرین اخبار
کد خبر: ۹۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
مولوی نذیر احمد سلامی در یادواره 42 شهید اهل سنت فارس:
مولوی نذیر احمد سلامی گفت: هرگاه زمینه ای برای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی به وجود آمده دشمنان اسلام تحرکات تفرقه افکنانه خود را افزایش داده اند.
یادواره 42 شهید اهل سنت جنوب فارس با حضور مولوی نذیر احمد سلامی نماینده استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه پیام نور بخش گله‌دار شهرستان مُهر برگزار شد.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه  در فرآیند شکل گیری انقلاب اسلامی ایران و دوران پس از آن نظیر دفاع مقدس، شیعه و سنی همواره در کنار یکدیگر بوده اند، گفت: هم شهدای شیعه و هم شهدای سنی داریم، این خود پاسخی برای یاوه گویانی است که می گویند انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب شیعی است.

وی با بیان اینکه ما اهل سنت به توصیه های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در موضوع وحدت عمل می کنیم، گفت: انقلاب بر مبنای دین اسلام شکل گرفت و با حاکم شدن برادری بین شیعه و سنی تصور برهم زدن اتحاد ایشان به ذهن دشمن نخواهد رسید.

مولوی نذیر احمد سلامی خاطرنشان کرد: هرگاه زمینه ای برای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی به وجود آمده دشمنان اسلام تحرکات تفرقه افکنانه خود را افزایش داده اند، خشونت و تفرقه از چالش های مهم پیش روی جهان اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه داعش ادعای حکومت اسلامی دارد اما هیچ سنخیتی بین ادعا و عمل داعش وجود ندارد، گفت: معرفی اسلام خشن به جهان یکی از چالش‌های پیش روی جهان اسلام است، وجود فیزیکی داعش در حال نابود شدن است اما تفکر داعش از بین نمی‌رود بنابراین وظیفه سنگینی در حراست از دین اسلام بر عهده ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای اسلامی که باید حکم جهاد علیه گروه خشن داعش اعلام می‌کردند با سرمایه‌های نفتی و دلاری از این گروه حمایت می‌کنند، گفت: دشمنان اسلام نیز به بهانه‌هایی نظیر اسلام ‌هراسی و ایران ‌هراسی از آن‌ها برای از بین بردن مسلمانان استفاده می‌کنند.

مدرس حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان افزود: خداوند توانمندی های بسیاری مانند قرآن بعنوان عامل وحدت اسلام و نعمت های مادی مانند نفت و گاز در اختیار امت اسلام قرار داده که اگر درست استفاده می‌شد امروز ابرقدرت جهان بودیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هدف دشمنان از ایجاد ناامنی و بحران در منطقه تسری دادن این ناامنی به جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت: این موضوع با درایت و بصیرت مردم به شکست انجامیده، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز گروه‌های متعددی سعی بر ایجاد توطئه برای تصاحب انقلاب را داشتند که با درایت امام خمینی (ره) و نقش پررنگ سپاه پاسداران و بسیج نقشه‌های دشمنان ایران خنثی‌ شده است.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: عمل به توصیه‌های امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و موضع‌گیری های خردمندانه ایشان در قضایای بین‌المللی، مدیریت نظام و کشور بر اساس موازین دینی و اسلامی، جان‌فشانی نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران و بسیج و تعامل مردم و مسئولان با یکدیگر مولفه‌های امنیت جمهوری اسلامی در بحران های منطقه هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر: