آخرین اخبار
کد خبر: ۹۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
فرمانده سپاه فجر فارس:
سردار غیاثی گفت: تببین و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در آیین های روز مهم شانزدهم آذر که در تاریخ ماندگار شده وظیفه مهم دانشجویان انقلابی است.
به گزارش تنویر، نشست هم اندیشی فرماندهان حوزه های مقاومت و اقشار بسیج استان فارس با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر فارس برگزار شد.

سردار غیاثی در ابتدای این نشست با گرامیداشت فرارسیدن شانزدهم آذر " روز دانشجو " گفت: وجه مهم این روز جنبه استکبارستیزی ملت ایران بخصوص قشر دانشجوست، تببین و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در آیین های این روز مهم که در تاریخ ماندگار شده وظیفه مهم دانشجویان انقلابی است.

وی ادامه داد: بخش اعظم کادر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخصوص فرماندهان بسیج از دانشجویان مومنِ انقلابی و نخبه جذب شده اند و با فضای دانشگاه آشنا و مانوس هستند، بسیج دانشجویی نیز یکی از تاثیرگذارترین اقشار بسیج در جامعه است، افتخار بسیج تایید ماموریت ها و فعالیت هایش از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) است.

فرمانده سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: یکی از کارکردهای مهم مورد انتظار از بسیج دانشجویی تلاش در راستای ایجاد فضای انقلابی و اسلامی در دانشگاه است، این مهم مگر با مطالبه گری منطقی از مسئولان، روحیه جهادی در انجام فعالیت ها و کادرسازی انقلابی بدست نمی آید.

وی نقش اساتید را در پرورش شخصیت دانشجویان مهم عنوان کرد و افزود: اگر فضای انقلابی در دانشگاه غالب شود نسل آینده کشور که مدیران نظام اسلامی خواهند بود در برابر آسیب های فرهنگی مصون می مانند، دانشگاه مبدا شکوفایی و دانشجو  آگاهی بخش به جامعه است به همین دلیل دشمنان انقلاب اسلامی با هدف تغییر محاسبات خواص و نخبگان کشور در صدد نفوذ به مراکز علمی کشور بوده و هستد.

سردار غیاثی با بیان اینکه شهدای دانشمند هسته ای نمونه های بارز جوانان انقلابی هستند، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی هیچگاه پیشرفت علمی، روحیه خودکفایی و استکبارستیزی ملت ایران را برنمی تابند و با شیوه های گوناگون از جمله ترور و  جنگ نرم فرهنگی نسل آینده ساز کشور را هدف قرار می دهند.

وی با بیان اینکه برگزاری نشست های هم اندیشی با فرماندهان بسیج استان قطعا در برنامه ریزی صحیح موثر است، گفت: یکی از مهم ترین تکالیف سازمان که بر عهده فرماندهان بسیج گذاشته شده تربیت نیروی مجاهد در تراز انقلاب اسلامی است  و چنین نشست هایی نیز با هدف ایجاد درک و فهم مشترک نسبت به تکالیف، ماموریت ها و اهداف برگزار می شوند.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه نهاد بسیج برای تحقق اهداف بلند مدت انقلاب اسلامی تشکیل شده است، گفت: رسالت مهم بسیج حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است و هر چه از عمر انقلاب اسلامی می گذرد بیشتر به اهمیت این رسالت پِی می بریم.

وی با تاکید بر اینکه فارس یک استان تاثیرگذار در کشور است، گفت: بسیج نمی تواند نسبت به آنچه که پیرامونش می گذرد بی تفاوت باشد یا در حیطه ماموریت های ابلاغی سالانه محدود شود چرا که هر مسئله و چالشی که برای انقلاب اسلامی پیش بیاید بسیج بعنوان حافظ انقلاب اسلامی وظیفه دارد نسبت آن واکنش نشان دهد.

سردار غیاثی  با بیان اینکه تقویت زیرساخت های معنوی نسل آینده ماموریت مهم بسیج است، گفت: فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج که نقش اصلی را در اجرای ماموریت های این نهاد بر عهده دارند در اجرای ماموریت هم جنبه های کمّی و هم جنبه های کیفی را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه گفتمان سازی یکی از موضوعاتی است که فقط بسیج ظرفیت انجام آن را داراست، گفت: برای انجام ماموریت ها نباید معطل بسترسازی و ساختار سازی بمانیم، گفتمان سازی و ساختارسازی باید توأمان پیش بروند و شرط اصلی موفقیت در ماموریت ها هم اخلاص، خودسازی معنوی و برنامه ریزی است.

فرمانده سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: در موضوع فضای مجازی باید بصورت ملی فکر کنیم،  با رعایت ملاحظات از ظرفیت های این فضا استفاده کنیم و از پیشنهادات نخبگان و صاحب نظران در این زمینه استفاده کنیم.

وی خطاب به فرماندهان حوزه های مقاومت و اقشار بسیج، گفت: در کارهای انقلابی ایجاد بستر و موج اولیه بر عهده بسیج است، فرهنگ سازی با شعار محقق نمی شود و در حوزه مطالبه گری نیز باید هم به نقد توجه کنیم و هم با توجه به ظرفیت ها راه حل مناسب ارائه دهیم، رفتار و اعمال فرماندهان بسیج برای سایر بسیجیان الگوست.

سردار غیاثی با اشاره به اینکه آحاد مردم فارس مومن و ولایتمدار هستند، گفت: حضور گسترده مردم استان در مراسم اربعینیان سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) موید این موضوع است، باید ارتباط عاطفی بین مردم، بسیج، سپاه پاسداران و انقلاب اسلامی را تقویت کنیم و راه آن هم توجه به انتفاع و خدمت به مردم در کنار ماموریت های ابلاغی است.

در ادامۀ این جلسه فرماندهان حوزه های مقاومت و اقشار بسیج به بیان نظرات، ایده ها و پیشنهادات خود در زمینه برنامه ها و ماموریت های بسیج پرداختند.
نام:
ایمیل:
* نظر: