آخرین اخبار
کد خبر: ۹۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
فرمانده سپاه قدس:
سردار سلیمانی گفت:دو بال رهبری و ملت هرگاه در کنار هم قرار گرفته اند پیروزی و موفقیت اسلام را به نتیجه رسانده اند،
به گزارش تنویر، یادواره شهدای مدافع حرم اهل بیت (علیهم السلام) با حضور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و استقبال گسترده مردم دارالمومنین جهرم در مصلای نمازجمعه این شهرستان برگزار شد.

سردار سلیمانی در ابتدای صحبت هایش در این یادواره خطاب به مردم جهرم گفت: دیدار با شما انسان را به وجد می آورد، دارالمومنین اغلب مومنینش به پاس احترام به مجاهدین شهدیشان در دفاع از حرم مرادشان و در دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت در این مکان عبادت اجتماع کرده اند، این ارزش جهاد را نشان می دهد که در بین راه های مختلفی که انسان انتخاب می کند این راه ارزشمندی است که این همه انسان برای احترام و تعظیم به آن اجتماع می کنند.

وی با بیان اینکه بنای الهی به چند علت بر این است که ملت ایران سرافراز، با عزت و پیروز باشد، گفت: خداوند با هیچ ملتی عقد اخوت نبسته که بی حساب به ایشان پیروزی بدهد، ملت ها تا وقتی در خودشان ایجاد لیاقت نکنند مستحق نصرت الهی هم نمی شوند.

فرمانده سپاه قدس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) جمله بسیار زیبایی دارند که می فرمایند معنای آیه اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم این است که شما در بُعد اِن تَنصُرُوا اللهَ آن چه در توان دارید عمل کنید اگر توان شما از صد در صد درصد، یک درصد بود اما شما به آن یک درصد، صد در صد عمل کردید خداوند وعده داده بقیه را جبران کند آن وقت یَنصُرکُم حاصل می شود بدون اِن تَنصُرُوا اللهَ که نصرت خود انسان و بشریت است نباید توقع نصرت الهی را داشت.

وی با بیان اینکه اگر می بینید ملت های گذشته با وجود رهبران خوب و پاکیزه شکست خوردند و امام معصوم در صدر بود اما به هدف اساسی خودش نائل نشد دلیل اصلی آن نبود آمادگی در جامعه است، گفت: یکی از دلایل مهم پیروزی ملت ایران که از سر غرور و خوش بینی نمی گوییم بدلیل مشخصاتی است که می بینیم و با اطمیان می گوییم بر هر حادثه ای غلبه می کنیم و به اذن الله پیروز می شویم.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه دو بال رهبری و ملت هرگاه در کنار هم قرار گرفته اند پیروزی و موفقیت اسلام را به نتیجه رسانده اند، گفت:  ملت ایران دو ویژگی برجسته دارد اول اینکه ملتی آگاه و آماده است یعنی هم آگاهی نسبت به دشمنان خودش دارد و هم از مسیر خود اطمینان دارد، انسان متزلزل و مردد نمی تواند به اهدافش برسد و در مقابل انسانی که داری عظم قوی است به نتیجه می رسد.

وی خاطرنشان کرد: هر جا که تاریکی و انحراف به وجود آمده ناشی از ناآگاهی نسبت به دشمن، گول خوردن، به راه های انحراف رفتن و عدم اطمینان نسبت به هدف خود و تقدس هدف است، ملت ایران نسبت به این دو بُعد آگاه است.

فرمانده سپاه قدس ادامه داد: ویژگی دیگر آمادگی ملت ایران است که به دو مسئله اساسی بر می گردد مسئله اول ایمان است، آمادگی که منشا آن ایمان باشد عمقش پایدار و اساسی است لذا نزدیک به 40 سال است که از انقلاب اسلامی می گذرد و ملت ما در این اجتماع مانند اجتماعات سال 57 حضور یافته اند.

وی افزود: نسل ها عوض شدند نوجوان های آن روز پیر شدند و نوجوانان جدیدی که سر کار آمدند تازه تر و جدی تر بحث دفاع از حرم اهل بیت (علیهم السلام) را دنبال می کنند این آگاهیِ برخواسته از ایمان پایداری را بالا برده، این ملت تغییر نکرده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه رهبری، تضمین کننده پیروزی های ملت است، گفت: رهبری ما یک رهبری متقی است که انسان یقین می کند همۀ حکمت هایی که امروز بعنوان سیاست ها ابلاغ می کند برخواسته از عمق تقوای اوست، با تقواترین شخصیت دینی امروز بعنوان  رهبر ماست، رهبری حکیم که در تمام  بحران ها با حکمت و درایت دلسوزانه ملتش را اداره و رهبری می کند، وجود رهبری با این خصوصیات الهی، با این تقوا و با این حکمت عامل پیروزی است.

فرمانده سپاه قدس در پایان صحبت هایش خاطرنشان کرد: خواهران و برادران مطمئن باشید همان طور که در همه صحنه ها با وجود تحریم ها و بحران ها پیروز شدید، با این دوبال ارزنده ملت ایران تا آخر مسیرش پیروز است.
نام:
ایمیل:
* نظر: