جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۵۸:۲۵
گزارش
بمناسبت سومین سالگرد شهید سلیمانی در قیروکارزین 3 تن حلیم طبخ وتوزیع شد.
گزارش تصویری از طبخ 3 تن حلیم در قیروکارزین.
boletبمناسبت سومین سالگرد شهید سلیمانی در قیروکارزین 3 تن حلیم طبخ وتوزیع شد.
حسین حقیقی
دوره تربیت وتعالی حوزه ای مدیران بسیجی
تربیت وآموزش عس ناحیه قیروکارزین برگزارنمود؛
boletدوره تربیت وتعالی حوزه ای مدیران بسیجی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۹۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
توسط قرارگاه امر به معروف ونهی از منکر ناحیه قیروکارزین
دومین دوره آموزشی دبیران امر به معروف و نهی از منکر پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان قیروکارزرین در پژوهش سرای آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد

به گزارش تنویر وبه نقل از قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر ناحیه قیروکارزین، دومین دوره آموزشی دبیران امر به معروف و نهی از منکر پایگاه های   مقاومت بسیج شهرستان قیروکارزرین در پژوهش سرای آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

این دوره آموزشی با قرائت قرآن   و پخش سرود جمهوری اسلامی   و نمایش کلیپی در خصوص امر به معروف و نهی ازمنکر شروع شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قیروکارزین در افتتاحیه این دوره آموزشی با اشاره به پیروزی مقاومت در منطقه حلب سوریه اظهار داشت:  به ثمر نشستن مقاومت در منطقه استراتژیک حلب سوریه،نتیجه تقابل دنیای اسلام و دنیای کفر بود.

عباس رضایی بیان کرد: کشورهای منطقه و حتی تعدادی ازمسئولان داخلی   به فرهنگ مقاومت اعتقاد نداشتند، اما مقام معظم رهبری یک تنه وارد شدند و مقاومت منطقه را رهبری کردند.

وی با اشاره  به   فراموشی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وضرورت احیاء و ترویج آن اظهار داشت: ایران اسلامی منکرحکومت شاهنشاهی با پشتیبانی آمریکارا از بین برد و هیمنه دنیای طاغوت را شکست اما منکراتی از قبیل رشوه خواری،اعتیاد، بی اخلاقی ها و غیره در سطح جامعه دست و پای ما را گرفته است.  

دادستان شهرستان قیروکارزین در کلاس اول این دوره آموزشی باارائه طرح درس  قانون حمایت از آمران وناهیان از منکر اظهار داشت: این قانون با فراز و نشیب هایی که داشت توسط مجلس شورای اسلامی در سال گذشته تصویب و به قانون تبدیل شد.

حجت الاسلام توانی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکراختصاص به همه آحاد جامعه دارد و تکلیف شرعی و از ضروریات دین است.

وی ادامه داد: نمی توانیم بگوییم که دیگران از امر به معروف و نهی از منکر کردن ما ناراحت می شوند و به این بهانه این اصل را کنار بگذاریم .

توانی گفت: تفاوت این واجب فراموش شده با دیگر واجبات ایناست که تمام واجبات بر امر به معروف و نهی ازمنکر استوار است و اگر این انجام شددیگر واجبات از قبیل نماز، روزه، زکات، خمس و غیره اقامه و پا بر جا خواهد ماند.

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در امت های سابق وادیان گذشته هم بوده است و اختصاص به دین اسلام ندارد بعضی چیزها از شئون پیامبران است مثل تبلیغ و قضاوت و در امر به معروف و نهی از منکر هم همینطور است.

دادستان شهرستان قیروکارزین بیان کرد: قوام و نظام جمهوری اسلامی به بسیج است و دشمن از ایمان و شجاعت،  در صحنه بودن و از این عظمت و شکوه بسیج می ترسد.

حجت الاسلام توانی در ادامه به تشریح قانون حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر پرداخت   و با اشاره به تعدادی از مواد این قانون اظهار داشت: عملکرد ها باید در چارچوب قانون باشد واگر خارج از آن باشد ممکن است نظام صدمه ببیند.

وی با بیان اینکه ابتدا باید معروف و منکر را بشناسیم گفت:اگر طرف مقابل در امر به معروف و نهی از منکر جاهل بود می توان با روش ها و مهارتهای امر به معروف ونهی از منکر آن را آگاه کرد و در آن اصل تاثیر هم باید رعایت کرد.

وی با اشاره به ماده 4 قانون و مراتب امر به معروف و نهی ازمنکر گفت: مراتب امر به معروف و نهی از منکر قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است   که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم ودولت است و  مرتبه عملی آن در موارد وحدودی که قوانین مقرر کرده   تنها وظیفه دولت است.

دادستان قیروکارزین با بیان اینکه   گزارش دادن خودش یک نوع امر به معروف و نهی ازمنکر است گفت: به فرموده مقام معظم رهبری " تأثیر امر و نهی زبانی اگر انجام گیرد از تأثیر مشت پولادین حکومتها بیشتر است".

حجت الاسلام توانی  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص گسترش تذکر لسانی در جامعه ادامه داد: لازم هم نیست که با خشم همراه باشد. شما بگویید، دیگران هم بگویند، گناه در جامعه خواهد خشکید.

 

امام جمعه شهرستان قیروکارزین در کلاس دوم دوره آموزشی دبیران امر به معروف و نهی از منکر به معارف، اهمیت و ضرورت امر به معروف و نهی ازمنکر در جامه پرداخت و در ادامه به روش های کاربردی امر به معروف و نهی از منکرپرداخت.

حجت الاسلام اکبری به مصداق   شایعه پراکنی در جامعه پرداخت و گفت: ساده اندیشی، تمایل به تخریب دیگران، ضعف اطلاع رسانی، جهل و غفلت از عوامل گسترش   این منکر در جامعه است.

وی ادامه داد: با وجود ابزارهای رسانه ای روز و فضای مجازیبستر شایعه پراکنی فراهم تر شده است و گاهاً در جامعه رواج پیدا کرده است.

حجت الاسلام اکبری افزود: شایعه پراکنی گناهی است که اگر درجامعه رخ دهد دیگر توبه نخواهد داشت.

امام جمعه شهرستان قیروکارزین با اشاره به   منکر اسراف و زیاده روی در جامعه به زمینه های روانشناختی   و جامعه شناختی آن در جامعه پرداخت و عنوان کرد: ترویج مصرف گرایی، روحیه  تنوع طلبی و عدم احساس مسئولیت از عوامل گسترش آن ذکر کرد.

وی به منکر یاس و ناامیدی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت:اگر کسی یکی گفت 5 نفر دیگر هم ناامیدی در جامعه ایجاد می کنند و به طور مداوم روحیه ی یأس را در جامعه گسترش می دهند. و در جامعه رواج این ها هم منکر است.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه آینده، آینده درخشانی خواهد بود گفت:   خداوند در قرآن کریم   می فرماید  "زمین وارث صالحان خواهد شد" و چرا باید در افکار عمومی فضایی ایجاد شود که منکرات زیاد شده است و جامعه در حال از بین رفتن است و در نهایت ایجادیأس و نامیدی در جامعه گسترش یابد.

امام جمعه شهرستان در ادامه به معروفات و منکرات   احترام به والدین، صله رحم، دوستی های ناباب،ارتشاء و رشوه، بدقولی، خیانت در امانت پرداخت.

حجت الاسلام غلامی کارشناس مسائل فرهنگی شهرستان در کلاس سوم این دوره آموزشی به تدریس مهارت ها و شیوه های امر به معروف و نهی از منکر درکتاب حجت الاسلام قرائتی پرداخت.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: "هر کسی امر به معروف می کند، باید شیوه اش نیز معروف باشد".

وی در ادامه به ارائه روش های و شیوه های آیینه وار، تلقین،هنری، تغافل، تدریج، تکرار و مواردی دیگر پرداخت.

گفتنی است این دوره با حضور دبیران امر به معروف پایگاه های حوزه امام حسن(ع) شهری، حضرت بقیه اله(عج)، جوادالائمه(ع)، امام علی(ع)، امام رضا(ع)،حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) برگزار شد .

 

نام:
ایمیل:
* نظر: