چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۳۸:۳۶
گزارش
بمناسبت سومین سالگرد شهید سلیمانی در قیروکارزین 3 تن حلیم طبخ وتوزیع شد.
گزارش تصویری از طبخ 3 تن حلیم در قیروکارزین.
boletبمناسبت سومین سالگرد شهید سلیمانی در قیروکارزین 3 تن حلیم طبخ وتوزیع شد.
حسین حقیقی
دوره تربیت وتعالی حوزه ای مدیران بسیجی
تربیت وآموزش عس ناحیه قیروکارزین برگزارنمود؛
boletدوره تربیت وتعالی حوزه ای مدیران بسیجی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۹۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
دادستان قیروکارزین در دور آموزشی امر به معروف و نهی از منکر:
دادستان قیروکارزین در دور آموزشی امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکراختصاص به همه آحاد جامعه دارد و تکلیف شرعی و از ضروریات دین است گفت: عملکرد ها باید در چارچوب قانون باشد واگر خارج از آن باشد ممکن است نظام صدمه ببیند
به گزارش خبرگزاری بسیج وبه نقل ازقرارگاه امر به معروف و نهی از منکر ناحیه قیروکارزین،دادستان شهرستان قیروکارزین در کلاس اول دوره آموزشی دبیران امر به معروف و نهی از منکر در پژوهش سرای آموزش و پرورش شهرستان باارائه طرح درس  قانون حمایت از آمران وناهیان از منکر اظهار داشت: این قانون با فراز و نشیب هایی که داشت توسط مجلس شورای اسلامی در سال گذشته تصویب و به قانون تبدیل شد.

حجت الاسلام توانی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکراختصاص به همه آحاد جامعه دارد و تکلیف شرعی و از ضروریات دین است.

وی ادامه داد: نمی توانیم بگوییم که دیگران از امر به معروف و نهی از منکر کردن ما ناراحت می شوند و به این بهانه این اصل را کنار بگذاریم .

توانی گفت: تفاوت این واجب فراموش شده با دیگر واجبات این است که تمام واجبات بر امر به معروف و نهی ازمنکر استوار است و اگر این انجام شددیگر واجبات از قبیل نماز، روزه، زکات، خمس و غیره اقامه و پا بر جا خواهد ماند.

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در امت های سابق وادیان گذشته هم بوده است و اختصاص به دین اسلام ندارد بعضی چیزها از شئون پیامبران است مثل تبلیغ و قضاوت و در امر به معروف و نهی از منکر هم همینطور است.

دادستان شهرستان قیروکارزین بیان کرد: قوام و نظام جمهوری اسلامی به بسیج است و دشمن از ایمان و شجاعت،  در صحنه بودن و از این عظمت و شکوه بسیج می ترسد.

حجت الاسلام توانی در ادامه به تشریح قانون حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر پرداخت   و با اشاره به تعدادی از مواد این قانون اظهار داشت: عملکرد ها باید در چارچوب قانون باشد واگر خارج از آن باشد ممکن است نظام صدمه ببیند.

وی با بیان اینکه ابتدا باید معروف و منکر را بشناسیم گفت:اگر طرف مقابل در امر به معروف و نهی از منکر جاهل بود می توان با روش ها و مهارتهای امر به معروف ونهی از منکر آن را آگاه کرد و در ان اصل تاثیر هم باید رعایت کرد.

دادستان شهرستان قیروکارزین با اشاره به ماده 4 قانون و مراتب امر به معروف و نهی ازمنکر گفت: مراتب امر به معروف و نهی از منکر قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است   که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم ودولت است و  مرتبه عملی آن در موارد وحدودی که قوانین مقرر کرده   تنها وظیفهدولت است.

دادستان قیروکارزین با بیان اینکه   گزارش دادن خودش یک نوع امر به معروف و نهی ازمنکر است گفت: به فرموده مقام معظم رهبری " تأثیر امر و نهی زبانی اگر انجام گیرد از تأثیر مشت پولادین حکومتها بیشتر است".

حجت الاسلام توانی  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص گسترش تذکر لسانی در جامعه ادامه داد: لازم هم نیست که با خشم همراه باشد. شما بگویید، دیگران هم بگویند، گناه در جامعه خواهد خشکید.

نام:
ایمیل:
* نظر: