گزارش
شهدای شاخص سال 1396سازمان بسیج مستضعفین معرفی شدند
شهدای شاخص سازمان بسیج؛
boletشهدای شاخص سال 1396سازمان بسیج مستضعفین معرفی شدند
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
مجموعه بیتهای بارانی ۳ منتشر شد
boletمجموعه بیتهای بارانی ۳ منتشر شد
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
یادداشت و گفتگو
حاج محسن سلام...
دلنوشته ای از حاج خیر الله مزارعی در وصف شهید حججی:
boletحاج محسن سلام...
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
رابطه نمازاول وقت و رزق و روزی
یادداشت،
boletرابطه نمازاول وقت و رزق و روزی
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
کد خبر: ۹۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
یادداشت،
کیفیت رسیدن رزق اینگونه است،گاهی انسان چیزی مثلا مقداری پول رزق اوست ولی این رزق بعدازحل مشکل به اوی میرسیدکه مصداق همان مثل معروف است
به گزارش تنویر فراشبند ؛خداوند روزی رسان برای همه بندگانش هست چه گنه کار وچه متقی!اما در بحث رزق نکته دیگری که اهمیت دارد کیفیت رسیدن رزق به انسان است.خوب خداونداصل رازق بودن را به عهده گرفته است ولی کیفیت ان را مشروط کرده است!کیفیت رسیدن رزق اینگونه است،گاهی انسان چیزی مثلا مقداری پول رزق اوست ولی این رزق بعدازحل مشکل به اوی میرسیدکه مصداق همان مثل معروف است که نوشدارو بعداز مرگ سهراب.وگاهی رزق انسان زودتر میرسد وانسان بدون توجه اورا خرج میکند وبعد حادثه ای رخ میدهد وافسوس میخوردکه چرا رزقش راخرج کرده است! که اینها را میتوان گفت که کیفیت رزقشان بهم ریخته است!حال سوال این است که چه کار کنیم تاکیفیت رزق وتدبیر امورمان درست شود؟

جوابش این است:نماز اول وقت!
خوب گویا اگر مانماز اول وقت بخوانیم خداوندهم کیفیت رزق دهی به مارا به بهترین وجه تدبیر میکند!
این رابطه بین نماز اول وقت وتدبیر امور ورزق ماست!ازان طرف قضیه هم صادق است اینکه اگر کسی نمازش را تق ولق بخواند یابه عبارت دیگر در نمازش سهل انگاری کندو سبک بشمار نماز رو به همان اندازه رزق وروزی اش تق ولق ونامنظم به او خواهد رسید!
خوب باید گفت:رزق هم دو نوع داریم:1-رزق مادی 2-رزق معنوی که به انسان هردو خواهد رسید ومازمانی که در اینجا گفتیم رزق منظور هردو رزق انسان است که انسان در زندگی هردو برای او قابل لمس است.
یکی از این رزقهای معنوی رابطه با امام هرعصر است که در زمان ما حجت ابن الحسن العسکری(عج) است. این یک رزق است که خیلی از امور ما با ان اصلاح می شود که نیازشدید جامعه ماست.پس کلید رابطه با امام زمان ما نماز اول وقت است!

خوب در اینجا به مناسبت شبهه ای که در ذهن خیلی هاوجود دارد رو بهش می پردازیم وان اینست که خیلی ها می گویند:ما نماز میخوانیم وهمین که شروع میکنیم تمام قرضها ومشکلاتمان یادمان می آید وچون نماز ما اینگونه است مانماز نمیخوانیم!
خوب باید به این افرادگفت:اولا این بهانه ای بیش نیست!دوماخوب این مشکلاتی که میگویدواین بهانه شما به خاطر این است که  نمازتان را نخوانده ایدحالاکه شروع کرده ایداولش اینگونه است وباید مستمر نماز اول وقتتان رابخوانیدتا مشکلات وبهانه هایتان حل شود!
سوما:این نماز ازشما رفع تکلیف میکند!وقبول شدن یا نشدنش به خدامربوط می شود.وشما ماموربه وظیفه اید نه نتیجه!
پس این بهانه ای نیست که بوسیله ان نماز نخوانید نماز اول وقت کلید خیلی از مشکلات ماست.

یادداشت : حجت الاسلام عبدالله روحانی

نام:
ایمیل:
* نظر: