يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۲۷:۳۰
کد خبر: ۱۰۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
فارس
مرحله دوم مدرسه پاییزه خلاقیت و ایده پردازی برای دانش آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی توسط بنیاد نخبگان استان فارس برگزار شد.
به گزارش سازمان علمی بسیج علمی ،پژوهشی فناوری استان فارس ،به نقل از خبرگزاری تسنییم ،  پس از برگزاری مراحل نخست مدرسه پاییزه خلاقیت و ایده‌پردازی دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی استان فارس در آبان ماه امسال 31 نفر از برگزیدگان مرحله نخست این برنامه از 29 دی تا 1 بهمن ماه در مرحله دوم برنامه در شیراز شرکت کردند. 

در این مرحله دانش‌آموزان با شرکت در کارگاه‎های ‎آموزشی با عناوین انضباط شخصی، نگرش ادبی، تفکر دینی و معرفت‎شناسی، مستندسازی علمی و روش پژوهش، آموزش‎های خود را در مرحله اول تکمیل کردند. 

همچنین با هدف آشنایی دانش‎آموزان با مراکز علمی و فرهنگی بازدید از کتابخانه و مرکز اسناد ملی استان فارس و رصدخانه آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) برنامه‌ریزی و اجرا شد. 

در این بازدیدها دانش‎آموزان با اهداف و فعالیت‎های کتابخانه ملی و بخش‎های مختلف آن آشنا شدند. همچنین در بازدید از رصدخانه در بازدید از رصدخانه سید علاء‌الدین حسین(ع)، دانش‎آموزان از افلاک نمای رصدخانه بازدید و به طرح سوالات خود پرداختند. پس از آن بازدیدهایی از تلسکوپ‌ها و دیگر دستگاه‌های مجموعه انجام شد.

در روز نخست نیز نشستی با هدف الگوسازی از استعدادهای برتر موفق استان برای دانش‎آموزان برگزار شد، در این نشست امید داودی از مخترعان و کارآفرینان استان در جمع دانش‎آموزان از تجربیات، شکست‎ها و موفقیت‎های خود سخن گفته و نکاتی را برای تسهیل مسیر نیل به موفقیت برای دانش آموزان تشریح کرد. 

در پایان برای تداوم ارتباط دانش‎آموزان با بنیاد و رصد بهتر استعداد دانش‎آموزان 4 پروژه از جمله انجام یک تدوین یک پروپوزال علمی، تحلیل ادبی، نگارش داستان کوتاه و هم چنین مسابقه کتابخوانی برای دانش‎آموزان مطرح شد تا با اجرا توسط دانش‎آموزان و ارزیابی آنها مرحله بعد برنامه برای برگزیدگان اجرایی شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر: