دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۰۵:۴۶
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۰۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
استاندار فارس گفت: در مسأله پالایشگاه تا زمانی که محیط‌ زیست تأیید نکند مطمئنم فعالیتی صورت نخواهد گرفت.
به گزارش بسیج مهندسین فارس،محمدعلی افشانی، استاندار فارس در نشست خبری که به مناسبت اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه فجر، پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، در پاسخ به پرسش  خبرنگار ما مبنی بر این که در طرح توسعه پالایشگاه شیراز توجهی به مشکلات شهرستان ۹۰ هزار نفری زرقان نشده است و فرماندار شیراز در اظهاراتی غیر کارشناسی درباره شروع نشدن طرح اظهاراتی کرده است، گفت: تا زمانی که محیط‌ زیست تأیید نکند امکان شروع پروژه پالایشگاه وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: در مسأله پالایشگاه چون هم ملی شد و هم استانی و تقریباً خیلی روی آن بحث شد همه ما بایستی منتظر گزارش کارشناسی باشیم.
استاندار فارس با تأکید بر ضرورت کار کارشناسی اظهار کرد: تا زمانی که محیط‌زیست تأیید نکند مطمئنم فعالیتی صورت نخواهد گرفت.

وی در پایان گفت: طرح زیست‌محیطی را بایستی به سازمان محیط‌زیست کشور بدهند تا بررسی کنند، اگر طرح هیچ‌گونه آلایندگی نداشت؛ مفید بود و مضر نبود شروع می‌شود، اگر هم نه، تا زمانی که محیط‌زیست تأیید نکند امکان شروع پروژه وجود ندارد.

شایان ذکر است، حیدر عالیشوندی، فرماندار شیراز، پیش از این در اظهاراتی غیرکارشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زرقونيا گفته بود: ادعاها مبنی بر مالکیت زمین پالایشگاه شیراز بی‌اساس است و بر اساس نقشه‌های (utm)، این زمین باید به پالایشگاه اختصاص یابد.

وی همچنین گفته بود: محیط ‌زیست در حالی خود را مالک زمین می‌داند که بر اساس شاخص‌های موجود، مکان این پالایشگاه هیچ تداخلی با محیط‌زیست منطقه بمو نداشته است.

160138_716

فرماندار شیراز در این گفت‌و‌گو با اظهاراتی ساده‌اندیشانه بیان کرده بود: اینکه بحث آلایندگی پالایشگاه مطرح می‌شود با توجه به رعایت استانداردهای زیست‌محیطی در ساخت پالایشگاه، این حرف‌ها نیز علمی نیست و امروز پیشرفت علم و فنّاوری، آلایندگی را به کمترین حد خود رسانده است.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی زرقونیا
نام:
ایمیل:
* نظر: